Tæller det som en nulstilling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Altså ja, forskning indefor børn og søvn siger jo at søvn avler søvn. Og vil da tro hun kan blive helt overstimuleret af så lang vågentid. Har du prøvet at svøbe hende når hun skal sove? Så ligger de ikke og spjætter og spræller men kan sove roligere.

jeg ville helt klart prøve at få mere struktur på om dagen og lave fast rytme. De små bliver meget mere medgørlige og trygge når tingene er forudsigelige og kommer i samme rækkefølge.

hvor sover hun? Min havde det med med at sove samme sted hver gang og vågne samme sted hvor han faldt i søvn. Læste en artikel hvor der stod noget med at babyer har det ligesom vi kan have hvis man vatr sovet ude og ikke husker det lige når man vågner, du ved hvor man lige skal komme til sig selv før man husker man ikke er hjemme, sådan har de det hvergang de vågner, men hvis de sover samme sted hvergang og evt har en uro eller andet de kan genkende så skulle du være trygge ved at sove.

Det kan godt ske vi skal forsøge. synes bare nogen gange det er svært at få det til at passe sammen fordi vi har den store også.. og når jeg skal hen til vuggestuen om morgenn og eftermiddagen sover den mindste jo fordi jeg kører med barnevognen, men kan ikke undgå hun vågner op når jeg kommer hjem igen... Hun sover i sin lift, men problemet med hensyn til det der klatsovning er at hun tit falder i søvn imens jeg ammer. Og nogen gange vågner hun også hurtigt i liften pga der fx er luft i maven og sådan noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Det kan godt ske vi skal forsøge. synes bare nogen gange det er svært at få det til at passe sammen fordi vi har den store også.. og når jeg skal hen til vuggestuen om morgenn og eftermiddagen sover den mindste jo fordi jeg kører med barnevognen, men kan ikke undgå hun vågner op når jeg kommer hjem igen... Hun sover i sin lift, men problemet med hensyn til det der klatsovning er at hun tit falder i søvn imens jeg ammer. Og nogen gange vågner hun også hurtigt i liften pga der fx er luft i maven og sådan noget

kan godt se det er lidt svært når du også har en større. Men den lille er jo heller ikke ret gammel endnu, og rytme den kommer og går jo de første par år. Bedst som man tror den er der, går den i kludder. Tror ikke du skal bekymre dig så meget om det, selvom det kan være lidt træls. Men prøv med faste aktiviteter i fast rækkefølge og lad være med at blive slået ud når baby tager en powernap ind imellem. Og så bare følg dit moderhjerte for hvad bebs har brug for. Og husk at nyde babytiden!  Selvom det er svært når der også er kludder i det hele, manglende søvn, bekymringer osv.  

Anmeld

13. juni 2013

Svenne

Min søn er også 2 måneder.

Hvis han "får lov" at være vågen i 2 timer, så klatsover han også og så går det sådan resten af dagen.

Jeg putter ham så snart han begynder at brokke sig lidt ind i mellem - og det er gerne efter 1 timer - max. 1,5 timer.

Han sover i barnevognen og vågner han efter 1/2 eller 1 timer, så vugger jeg med barnevognen indtil han sover igen. Hvis jeg tager ham op (så det bliver klat-soven, så går det også "galt" for os med rytmen resten af dagen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.