henvisning til gynækolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
17 svar
2 synes godt om
12. juni 2013

Anonym trådstarter

Ja så fik jeg en henvisning til gynækolog. Skal ringe og ha en tid imorgen. Er slide nervøs. Er bange for hvad udfaldet er. 

Vi har en datter på snart 2 år, har ingen beskyttelse brugt siden jeg fødte, og har nu prøvet at blive gravide i 1 år, og intet er sket. Min cyklus har været lige fra 65 dage til 18 dage  Det sidste halve år. 

Er bange for jeg ikke har ægløsning, eller havd der kan være galt, og er bange for hvad så? Vi har jo et fælles barn.. kan vi overhovedet få hjælp? Eller skal vi selv betale? Og hvor meget er dét så lige? Hvor lang tid tager processen indtil vi kan påbegynde behandling hvis det er det vi skal??? 

Det er rigtig trist det hele 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ja så fik jeg en henvisning til gynækolog. Skal ringe og ha en tid imorgen. Er slide nervøs. Er bange for hvad udfaldet er. 

Vi har en datter på snart 2 år, har ingen beskyttelse brugt siden jeg fødte, og har nu prøvet at blive gravide i 1 år, og intet er sket. Min cyklus har været lige fra 65 dage til 18 dage  Det sidste halve år. 

Er bange for jeg ikke har ægløsning, eller havd der kan være galt, og er bange for hvad så? Vi har jo et fælles barn.. kan vi overhovedet få hjælp? Eller skal vi selv betale? Og hvor meget er dét så lige? Hvor lang tid tager processen indtil vi kan påbegynde behandling hvis det er det vi skal??? 

Insemination er gratis.. Reagensglas behandling er for egen regning..

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

I kan sagtens få hjælp, til insemination og/eller hormonbehandling, man betaler selv hormoner, vi er igang med pb nr 3 og starter hormoner i dag, og skal have første iui forsøg, da jeg selv havde et æg sidst og derfor kun behøvede æl sprøjten det er kun ved ivf eller icsi at i skal betale selv og da det er lykkedes at få børn, fik vi at vide at iui er at foretrække og der ikke er begrænsninger på hvor mange forsøg man får

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

I kan sagtens få hjælp, til insemination og/eller hormonbehandling, man betaler selv hormoner, vi er igang med pb nr 3 og starter hormoner i dag, og skal have første iui forsøg, da jeg selv havde et æg sidst og derfor kun behøvede æl sprøjten det er kun ved ivf eller icsi at i skal betale selv og da det er lykkedes at få børn, fik vi at vide at iui er at foretrække og der ikke er begrænsninger på hvor mange forsøg man får

Hvad koster det? Hormoner osv? 

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hvad koster det? Hormoner osv? 

Jeg fik pregnyl, æl-sprøjte, den kostede lige knap 70 kr. Har i denne omgang kun fået pergotime, hvor jeg skal have 2 piller i 5 dage, det har kostet knap 300 og så en æl-sprøjte oveni, så forsøget kommer ca til at koste 350-400kr i denne måned, men man får så også tilbage fra Danmark og det registreres ved ctr mener jeg det hedder, ligesom alt andet medicin man køber

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg fik pregnyl, æl-sprøjte, den kostede lige knap 70 kr. Har i denne omgang kun fået pergotime, hvor jeg skal have 2 piller i 5 dage, det har kostet knap 300 og så en æl-sprøjte oveni, så forsøget kommer ca til at koste 350-400kr i denne måned, men man får så også tilbage fra Danmark og det registreres ved ctr mener jeg det hedder, ligesom alt andet medicin man køber

Okay. Tak for svar. Jeh håber selvfølgelig ikke der er noget galt med mig men tror det desværre 

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

Anonym skriver:

Okay. Tak for svar. Jeh håber selvfølgelig ikke der er noget galt med mig men tror det desværre 

Måske det er pco, har jeg selv, og her har jeg kun få æl hvilket kan løses med hormonerne osv. Håber det bedste for jer

Anmeld

12. juni 2013

Laulund87

Følger lige med.. Vi har Maria på 3,5 år som vi har fået helt naturligt, men er muligvis på vej i behandling for at få nr 2.

Vil ikke skrive mere her, men vil gerne uddybe privat hvis det er

Anmeld

12. juni 2013

esioul

Anonym skriver:

Vi blev henvist i oktober måned, og er først færdig når vi modtager brevet fra klinikken om hvilken behandling vi skal have her i løbet af en uges tid.

Det er min kærestes kvalitet der er nedsat, så det tager lidt tid da der skal gå 3 mdr mellem prøverne + knap 3 mdr ventetid til 1 samtale på klinikken.

Det var hvis sådan det generelle om vores proces

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Måske det er pco, har jeg selv, og her har jeg kun få æl hvilket kan løses med hormonerne osv. Håber det bedste for jer

Altså jeg har selv overvejet om det kan være pco hvis der er noget. Så det tror jeg godt kunne være udfaldet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.