Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Altså, du tager en mand og en kvinde, og så sætter du dem tæt sammen, og lader naturen gå sin gang. Det er rigtig nemt faktisk
Aaaaarj sikke en overskrift, jeg kunne ikke lade være
Har desværre ikke en opskrift sådan liiiige.
bobbles skriver: Nogen der kender nogen lækre nogen? vil gerne bage nogen boller så står den på boller med ost og andet lækkert pålæg til aftensmad
Nogen der kender nogen lækre nogen? vil gerne bage nogen boller så står den på boller med ost og andet lækkert pålæg til aftensmad
Opakriften på siden på amo melpakken er god
Den kan ses her: http://www.amo.dk/opskrifter/brod-og-boller-/hvidt-brod--/fodselsdagsboller/
jeg har ændret på opskriften, så jeg bruger rapsolie i stedet for margarin, 0,7 dl = 100 g margarin. Jeg bruger kun et æg, og i stedet for at kun bruge opvarmet mælk, bruger jeg ca 1,5 dl kogt vand som jeg blander med 1 dl kold mælk.
du behøver heller ikke pensle dem, og jeg putter aldrig rosiner el. lign. i.
mariamiss6 skriver: Altså, du tager en mand og en kvinde, og så sætter du dem tæt sammen, og lader naturen gå sin gang. Det er rigtig nemt faktisk Aaaaarj sikke en overskrift, jeg kunne ikke lade være Har desværre ikke en opskrift sådan liiiige.
Ha ha den hopper jeg med på... Var altså også det der lige krydsede min hjerne først
Denne er også god:
Brusebadsboller (fra Krudtugler og Kanelsnegle:
6 spsk vand
50 g gær
3 dl mælk
50 g smeltet smør
ca. 7-8 dl mel (jeg bruger ca 1/3 groft mel og reste hvedemel)
1 tsk salt
3 spsk sukker
Evt. kardemomme
Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke. Tænd ovnen på 225°. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først.
Bages ca. 12 minutter
Denne her er rigtig god også - bruger jeg tit til madpakkeboller:
http://www.madklassen.dk/opskrifter/opskriftsamling/gulerodsboller.htm
Moma skriver: Denne er også god: Brusebadsboller (fra Krudtugler og Kanelsnegle: 6 spsk vand 50 g gær 3 dl mælk 50 g smeltet smør ca. 7-8 dl mel (jeg bruger ca 1/3 groft mel og reste hvedemel) 1 tsk salt 3 spsk sukker Evt. kardemomme Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke. Tænd ovnen på 225°. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først. Bages ca. 12 minutter Denne her er rigtig god også - bruger jeg tit til madpakkeboller: http://www.madklassen.dk/opskrifter/opskriftsamling/gulerodsboller.htm
De er da bare super gode og nemme...
Vi har lige taget dem ud af ovnen
Maja88 skriver: De er da bare super gode og nemme... Vi har lige taget dem ud af ovnen
Ja de er så. Dejligt du kunne bruge opskriften
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128