Kage til en psykolog og blomster til naboen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.693 visninger
27 svar
15 synes godt om
9. juni 2013

Dot D

Psykologen, jeg har gået ved, skulle holde en lille fest for flere i samme hverv, og hun ville gerne have noget med Enegrammer på. Vi blev enige om muffins med et Enegram på toppen.

Jeg lavede vanillemuffins - udhulede dem og kom karamel i, så lidt flagesalt og på toppen en karamelflødeskum. Er du nu færdig det smagte godt. Dem skal jeg helt sikkert lave igen en anden gang.

Jeg fandt forskellige billeder på nettet af Enegrammer, og det blev til det resultat, I ser nedenunder, der er også et billede af mufin med "indhold"...

Min nabo blev 40 forleden, og igår skulle hun holde "pigefødselsdag" med blomstertema. Derfor blev det til blomsterforme med chokolademuffins med PSC med Asti og frysetørrede jordbær, og forskellige blomster som pynt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

B&J

såååå flot flot flot. og mums det ser godt ud

Anmeld

9. juni 2013

Dot D

B&J skriver:

såååå flot flot flot. og mums det ser godt ud

Mange tak, igen...

Jeg kan også godt love dig, at de smagte vildt godt

Anmeld

9. juni 2013

B&J

Dot D skriver:

Mange tak, igen...

Jeg kan også godt love dig, at de smagte vildt godt

jamen de ser også bare så gode ud og karamel jamen det er så lækkert hihihihihihhi

Anmeld

9. juni 2013

LinLin

Uhm hvordan laver man det det karamel???

Anmeld

9. juni 2013

Dot D

B&J skriver:

jamen de ser også bare så gode ud og karamel jamen det er så lækkert hihihihihihhi

Ja, også med det flagesalt i, det var så lækkert.... 

Jeg lavede faktisk nogle i sidste uge til klassen, der kom jeg bacon ovenpå, det var såååååååååå lækkert og smagte fantastisk godt. Det søde og det salte er en vildt god kombi

Anmeld

9. juni 2013

Mette.

Dot D skriver:

Psykologen, jeg har gået ved, skulle holde en lille fest for flere i samme hverv, og hun ville gerne have noget med Enegrammer på. Vi blev enige om muffins med et Enegram på toppen.

Jeg lavede vanillemuffins - udhulede dem og kom karamel i, så lidt flagesalt og på toppen en karamelflødeskum. Er du nu færdig det smagte godt. Dem skal jeg helt sikkert lave igen en anden gang.

Jeg fandt forskellige billeder på nettet af Enegrammer, og det blev til det resultat, I ser nedenunder, der er også et billede af mufin med "indhold"...

Min nabo blev 40 forleden, og igår skulle hun holde "pigefødselsdag" med blomstertema. Derfor blev det til blomsterforme med chokolademuffins med PSC med Asti og frysetørrede jordbær, og forskellige blomster som pynt

Du er så dygtig.

vil du dele en opskrift på de muffins med karamel?

Anmeld

9. juni 2013

Dot D

LinLin skriver:

Uhm hvordan laver man det det karamel???

Det er UHHHMMM, hi hi, og ret nemt. Det er en dåse kondenseret mælk, der koger i en gryde med vand i fire timer, når du så åbner låget, flyder den lækreste karamel ud, mumse mums

Anmeld

9. juni 2013

Dot D

Mette. skriver:

Du er så dygtig.

vil du dele en opskrift på de muffins med karamel?

Det kan du tro, jeg vil. Det er faktisk min elskede chokoladekage opskrift uden kakao og så med lidt extra vanille og hvid chokolade i stedet for mørk (tak til Sisse, der afprøvede opskriften)

Den kommer her - så regulere du bare med det ovenstående

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst (brug ikke maskine), hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter( vanille ca 20 min) og små/mini ca 12 minutter...

Karamelen er som beskrevet i svaret til LinLin - og karamelflødeskum er "bare" flødeskum blandet med noget af karamelen til den smag, du godt kan lide.

Jeg brugte flagesalt i, men du kan også bruge lidt groft salt men så kun tre til fire korn, ellers bliver det for voldsomt, vil jeg tro

Anmeld

9. juni 2013

B&J

Dot D skriver:

Ja, også med det flagesalt i, det var så lækkert.... 

Jeg lavede faktisk nogle i sidste uge til klassen, der kom jeg bacon ovenpå, det var såååååååååå lækkert og smagte fantastisk godt. Det søde og det salte er en vildt god kombi

Bacon det lyder spænde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.