DianaRJS skriver:
nu kan det godt være jeg lyder hård, og beklager på forhånd...
MEN piger der siger de vil tage deres eget liv, kunne aldrig drømme om det...
det eneste det handler om er at de vil have opmærksomhed. er ked af at sige det på den måde, men er desværre oftes sådan det er...
jeg skal sige at jeg selv har været der dog var jeg 15 og meget umoden dengang
men stadig, det hele omhandler bare man vil have folks opmærksomhed, ville hun virkelig tage sit liv sagde hn det ikke...
havde en veninde der var ligesådan, og igen er ked af at sige til dig at du er nødt til at være hård ved hende, fortælle hende at det ikke hjlper noget bare at flygte fra det, og at hun nok skal komme videre, hendes kæreste kan ikke være hendes liv, hendes liv er hende selv, ikke ham...
udover det må du prøve at fortælle hende at hun ikke hjælper nogen ved at tage livet af sig selv, det eneste hun gør er at såre en masse mennesker og give hendes kæreste skyldfølelse.
igen er ked af at det måske er lidt hårdt sagt, men er desværre sådan det er. udover det vil jeg råde dig til at prøve at snakke med hende om noget professionelt hjælp.... men kæmpe
til dig på sidelinjen herfra
Man skal være meget varsom med at tro, det er så firkantet. Nogle selvmordere HAR råbt om hjælp og fortalt om deres planer på forhånd, og der er ikke nogle "regler" om, at de ikke gør alvor af det, hvis de har truet med det først. Det er en myte, som sikkert passer på mange, men ikke alle.