Hjælp mig piger,ang min veninde vil tage sit liv.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

TNBC

E.J.mor. skriver:

jeg panikket fuldstændig og derfor jeg skyndte mig at skrive herinde, blev fuldstændig handlingslammet,for har ikke været udenfor sådan noget før.....

håber ikke hun cutter mig fordi jeg ønsket at hjælpe hende,og fordi hun er min veninde, vil jo ikke miste hende.

ønsker ingen havler ned over mig fordi det er svært nok i forvejen ikke at vide hvad der vil ske...

det kan godt være at hun bliver sur, men så giv hende tid, og så vil hun jo vide at du gjorde det for hendes skyld, fordi du holder af hende og du ikke vil miste hende. Hun får hjælp og måske finder hun en ny fyr, der gør hende lykkelig og hun vil være glad for at du ikke bare lod hende begå selvmord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

DianaRJS

Yurie skriver:

præcis... Kan ikke forstå hvordan man kan se let på det. Jeg ville altid reagere hvis jeg fik den udmelding. Alt kan jo ske. og hvis man så bare har siddet og tænkt:Ahh hun vil bare have opmærksomhed og hun så faktisk har begået selvmord, hvilken følelse sidder man så tilbage med?
Og hun kender vel veninden til at vide om hun kunne finde på det eller ej?

var mig der skrev de fleste gerne ville have opmærksomhed når de skrev de ville gøre det, men skrev altså ingen steder hun skulle tage let på det

skrev faktisk ting hun kunne gøre for at hjælpe hende efterfølgende

bare lige for at beskytte mig selv

Anmeld

9. juni 2013

TNBC

DianaRJS skriver:

var mig der skrev de fleste gerne ville have opmærksomhed når de skrev de ville gøre det, men skrev altså ingen steder hun skulle tage let på det

skrev faktisk ting hun kunne gøre for at hjælpe hende efterfølgende

bare lige for at beskytte mig selv

det var ikke for at hakke på dig, overhovedet ikke.

Anmeld

9. juni 2013

B&J

Hvis hun kun ånder og lever for denne her fyr er der jo et eller andet galt med hende evt noget psykisk og når hun vil tage sit liv.

for hun har jo en mega god veninde i dig og hun har sin familie... og evt andre venner..

har hun gjord noget ligne før???

Ring til hendes forælder

og slå kold vand i blodet og HUSK hvis hun gør det er det ikke din skyld for det skal du ikke stå til ansvar for.

i mine øjne lyder det ikke som om den KÆMPE KÆRLIGHED, for mig lyder det et råb om hjælp og evt hendes kæreste ikke er god ved hende siden hun opføre sig sådan. det er jo ikke alm, hvis min kæreste gik fra mig nu ville jeg da ikke tage mit egen liv,

men ja måske vil hun blive sur på dig fordi du kontantker forældrene men fuck det du har gjord hvad du kunne så.

Anmeld

9. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
DianaRJS skriver:

nu kan det godt være jeg lyder hård, og beklager på forhånd...

MEN piger der siger de vil tage deres eget liv, kunne aldrig drømme om det...

det eneste det handler om er at de vil have opmærksomhed. er ked af at sige det på den måde, men er desværre oftes sådan det er...

jeg skal sige at jeg selv har været der dog var jeg 15 og meget umoden dengang  men stadig, det hele omhandler bare man vil have folks opmærksomhed, ville hun virkelig tage sit liv sagde hn det ikke...

havde en veninde der var ligesådan, og igen er ked af at sige til dig at du er nødt til at være hård ved hende, fortælle hende at det ikke hjlper noget bare at flygte fra det, og at hun nok skal komme videre, hendes kæreste kan ikke være hendes liv, hendes liv er hende selv, ikke ham...

udover det må du prøve at fortælle hende at hun ikke hjælper nogen ved at tage livet af sig selv, det eneste hun gør er at såre en masse mennesker og give hendes kæreste skyldfølelse.

igen er ked af at det måske er lidt hårdt sagt, men er desværre sådan det er. udover det vil jeg råde dig til at prøve at snakke med hende om noget professionelt hjælp.... men kæmpe  til dig på sidelinjen herfra  

Man skal være meget varsom med at tro, det er så firkantet. Nogle selvmordere HAR råbt om hjælp og fortalt om deres planer på forhånd, og der er ikke nogle "regler" om, at de ikke gør alvor af det, hvis de har truet med det først. Det er en myte, som sikkert passer på mange, men ikke alle. 

Anmeld

9. juni 2013

2721

Helt enig!
Der er mange måder at håndtere tingene på og ingen reagere ens. De fleste har jo opgivet håbet og ender med at fortælle én om det som et sidste råb om hjælp. Ikke for opmærksomheden skyld.
Og hvis man grundet et forlist forhold er der ude hvor man tænker på at tage sit eget liv, ja så har man det jo nok ikke særlig godt og det skyldes nok en del mere end kæresten, det måske blot var den dråbe der fik bæret til at flyde over.

Til TS dejligt du fik kontaktet en bekendt og er sikker på at når din veninde kommer over på den anden side, vil elske dig endnu højre for at høre hendes råb om hjælp. Men det er ikke sikkert hun ser det lige nu.
Kæmpe stort knus hvor må det være forfærdeligt at være i dine sko lige nu.

Anmeld

9. juni 2013

2721

Mor og meget mere skriver:

Man skal være meget varsom med at tro, det er så firkantet. Nogle selvmordere HAR råbt om hjælp og fortalt om deres planer på forhånd, og der er ikke nogle "regler" om, at de ikke gør alvor af det, hvis de har truet med det først. Det er en myte, som sikkert passer på mange, men ikke alle. 

Ville have citeret dig.

Anmeld

9. juni 2013

merle2010

du skal kontakte hendes forældre evt, få hende til at tage på psykiatrisk skadestue...

Det med at det er et råb om opmærksomhed, passer altså ikke altid...

jeg sagde til min veninde at hvis hun ikke hjalp mig ville jeg tage mit eget liv, dengang jeg havde en depression...

blev efterfølgende indlagt på den lukkede, hvor jeg havde utallige selvmordsforsøg og sagde til personalet flere gange at jeg kun ønskede at dø...

heldigvis var der nogen der hjalp mig, og det er jeg meget taknemlig for idag...

Anmeld

15. juni 2013

NovemberBaby2013

Yurie skriver:

præcis... Kan ikke forstå hvordan man kan se let på det. Jeg ville altid reagere hvis jeg fik den udmelding. Alt kan jo ske. og hvis man så bare har siddet og tænkt:Ahh hun vil bare have opmærksomhed og hun så faktisk har begået selvmord, hvilken følelse sidder man så tilbage med?
Og hun kender vel veninden til at vide om hun kunne finde på det eller ej?

Man skal altid hjælpe. Hvis en person truer med selvmord, er det et råb om hjælp fra personen. Det jeg mener er at ikke alle mener at de vil begå selvmord, og ikke alle gør alvor af det, men det er ligemeget. De har stadig brug for hjælp. Jeg gjorde det af et råb om hjælp, for at vise at jeg fandeme mente det, men allerede dér, var det gået for vidt. Jeg fik først hjælp EFTER de to gange, og jeg skulle have haft det før, men havde gemt mig, og skjult alle mine problemer, så ingen havde mistanke, før jeg lavede det første forsøg. Da jeg så fik hjælp, var det en kæmpe lettelse. I dag har jeg en dejlig kæreste, som jeg elsker, og nu venter en lille prinsesse med. Hendes veninde (om hun vil gøre det eller ej), har brug for seriøs hjælp, og den hjælp skal komme før det er forsent. Bliver hun hjulpet, kan hendes historie ende lige så godt som min! Det ligemeget hvem der hjælper hende, bare der er mindst én der griber ind

Anmeld

15. juni 2013

TNBC

DecemberBaby2013 skriver:

Man skal altid hjælpe. Hvis en person truer med selvmord, er det et råb om hjælp fra personen. Det jeg mener er at ikke alle mener at de vil begå selvmord, og ikke alle gør alvor af det, men det er ligemeget. De har stadig brug for hjælp. Jeg gjorde det af et råb om hjælp, for at vise at jeg fandeme mente det, men allerede dér, var det gået for vidt. Jeg fik først hjælp EFTER de to gange, og jeg skulle have haft det før, men havde gemt mig, og skjult alle mine problemer, så ingen havde mistanke, før jeg lavede det første forsøg. Da jeg så fik hjælp, var det en kæmpe lettelse. I dag har jeg en dejlig kæreste, som jeg elsker, og nu venter en lille prinsesse med. Hendes veninde (om hun vil gøre det eller ej), har brug for seriøs hjælp, og den hjælp skal komme før det er forsent. Bliver hun hjulpet, kan hendes historie ende lige så godt som min! Det ligemeget hvem der hjælper hende, bare der er mindst én der griber ind

Lige præcis..

Hvor er jeg glad for at høre at du fik hjælp, og at du har det godt i dag.
Tillykke med den kommende prinsesse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.