Hjælp mig piger,ang min veninde vil tage sit liv.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
19 svar
15 synes godt om
9. juni 2013

E.J.mor.

hej piger her i går skriver min veninde at hende og hendes kæreste er kommet op og skænde torsdag, og hun vil ikke fortælle om hvad det handler om selvom jeg prøver at spørge ind til det,det eneste hun siger er at det er noget der foregår i hendes kærstets liv i øjeblikket.

hun har ikke hørt fra ham siden i torsdags det skete, og han vil ikke tale tlf med hende eller sms med hende.

hun elsker ham så vildt højt og VIL IKKE LEVE UDEN HAM...!!!!

jeg har virkelig prøvet at snakke og snakke med hende i går og her nu, og hun siger at kontakter han hende ikke TAGER HUN SIT EGET LIV, hun har skrevet afskeds brev osv og VIL BEGÅ SELVMORD.....

jeg prøver at sige hun har hendes familie og hun ikke må gøre det og det ikke er fair over for mig, jeg er det eneste vidne til det her,hun vil ikke fortælle det til nogen somhelst siger hun af hendes familie......

KUN MIG DER VED DET....!!!!

HJÆLP MIG HVAD SKAL JEG GØRE...????

er det min pligt at kontakte hendes forældre...og fortælle hvad der foregår...??? og måske tilgiver hun mig ikke for det....

jeg har kendt hende i 10 år, og hun bor desværre 50 km væk fra mig....

sig noget piger hvad somhelst.....

hilsen meget ulykkelig charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

TNBC

E.J.mor. skriver:

hej piger her i går skriver min veninde at hende og hendes kæreste er kommet op og skænde torsdag, og hun vil ikke fortælle om hvad det handler om selvom jeg prøver at spørge ind til det,det eneste hun siger er at det er noget der foregår i hendes kærstets liv i øjeblikket.

hun har ikke hørt fra ham siden i torsdags det skete, og han vil ikke tale tlf med hende eller sms med hende.

jeg har virkelig prøvet at snakke og snakke med hende i går og her nu, og hun siger at kontakter han hende ikke TAGER HUN SIT EGET LIV, hun har skrevet afskeds brev osv og VIL BEGÅ SELVMORD.....

jeg prøver at sige hun har hendes familie og hun ikke må gøre det og det ikke er fair over for mig, jeg er det eneste vidne til det her,hun vil ikke fortælle det til nogen somhelst siger hun af hendes familie......

er det min pligt at kontakte hendes forældre...og fortælle hvad der foregår...??? og måske tilgiver hun mig ikke for det....

vil du kunne tilgive dig selv hvis hun begår selvmord og du ikke havde gjort noget? Hvad vil der ske når hendes familie finder ud af at du vidste det og ikke gjorde noget? Jeg ville blive stiktosset hvis jeg var familien, og jeg vidste at der var en der kunne have forhindret det.
Ja, måske bliver hun sur, men hun er SUPER ked af det nu, og kan kun se en udvej, en udvej hun måske fortryder, når det hele falder på plads igen. Jeg ville ikke kunne leve med at jeg vidste en truede med at begå selvmord og jeg ikke gjorde noget. Kender du ikke nogen der bor i nærheden, der måske kan kigge forbi, fordi du ved at hun har det dårligt, og nok har brug for støtte?
Hvis hun virkelig har det så dårligt, skal hun jo have hjælp.. for det er hendes familie, venner, dig.. der kommer til at lide...

Anmeld

9. juni 2013

Babydreams

E.J.mor. skriver:

Kontakt hendes forældre omgående, du vil aldrig kunne tilgive dig selv hvis du intet sagde til dem!!

Hvis hun bliver sur, skal hun nok blive god igen, måske det bare tager lidt tid!

Men man siger også, at dem der fortæller at de ønsker selvmord ikke er så farlige, men dem der tier er!

Min bedste ven igennem 13 år begik selvmord, det kom som et lyn fra en klar himmel, han havde intet sagt, og jeg kunne intet mærke på ham, var sammen med ham den aften hvor han valgte at hænge sig om natten - forfærdelig tid

Anmeld

9. juni 2013

DianaRJS

E.J.mor. skriver:

nu kan det godt være jeg lyder hård, og beklager på forhånd...

MEN piger der siger de vil tage deres eget liv, kunne aldrig drømme om det...

det eneste det handler om er at de vil have opmærksomhed. er ked af at sige det på den måde, men er desværre oftes sådan det er...

jeg skal sige at jeg selv har været der dog var jeg 15 og meget umoden dengang  men stadig, det hele omhandler bare man vil have folks opmærksomhed, ville hun virkelig tage sit liv sagde hn det ikke...

havde en veninde der var ligesådan, og igen er ked af at sige til dig at du er nødt til at være hård ved hende, fortælle hende at det ikke hjlper noget bare at flygte fra det, og at hun nok skal komme videre, hendes kæreste kan ikke være hendes liv, hendes liv er hende selv, ikke ham...

udover det må du prøve at fortælle hende at hun ikke hjælper nogen ved at tage livet af sig selv, det eneste hun gør er at såre en masse mennesker og give hendes kæreste skyldfølelse.

igen er ked af at det måske er lidt hårdt sagt, men er desværre sådan det er. udover det vil jeg råde dig til at prøve at snakke med hende om noget professionelt hjælp.... men kæmpe  til dig på sidelinjen herfra  

Anmeld

9. juni 2013

sus82

Åh nej sikke en redelighed. 

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, tror jeg ville se om jeg ikke kunne komme hen til hende hurtigst muligt Være sammen med hende. Og så  finde ud af hvor dybt det stikker, det lyder jo meget alvorligt og så skal hun have noget hjælp. Du skal ikke stå med det her selv, enten skal hendes forældre indblandes eller også skal hun måske indlægges. men jeg synes du skal sige det til hende inden du tager kontakt til hendes forældre eller andre. 

Anmeld

9. juni 2013

E.J.mor.

Yurie skriver:

vil du kunne tilgive dig selv hvis hun begår selvmord og du ikke havde gjort noget? Hvad vil der ske når hendes familie finder ud af at du vidste det og ikke gjorde noget? Jeg ville blive stiktosset hvis jeg var familien, og jeg vidste at der var en der kunne have forhindret det.
Ja, måske bliver hun sur, men hun er SUPER ked af det nu, og kan kun se en udvej, en udvej hun måske fortryder, når det hele falder på plads igen. Jeg ville ikke kunne leve med at jeg vidste en truede med at begå selvmord og jeg ikke gjorde noget. Kender du ikke nogen der bor i nærheden, der måske kan kigge forbi, fordi du ved at hun har det dårligt, og nok har brug for støtte?
Hvis hun virkelig har det så dårligt, skal hun jo have hjælp.. for det er hendes familie, venner, dig.. der kommer til at lide...

jeg har lige ringet til min venindes,,,bekendt hun bor 5 min fra min veninde....

jeg fortalte hende hva det drejet sig om ....og hun panikket fuldstændig.....

og hun ringer med det samme til hende.....og så ringer hun tilbage til mig.....

jeg sagde til damen jeg kan ikke leve med hvis min veninde gør sådan noget,,,,og så må hun blive sur...!!!!

puha mit hjerte banker 120 i timen

Anmeld

9. juni 2013

NovemberBaby2013

Kontakt hendes forældre og få fat i noget hjælp til hende, som psykolog eller lign. Har selv for tre år siden forsøgt to gange pga en eks, og jeg er blevet hjulpet af veninder, familie og psykolog. Den dag i dag er jeg på toppen. Tro mig selvmord er et desperat forsøg på at få hjælp. Ikke alle gør det, men man skal altid gribe ind!

Anmeld

9. juni 2013

TNBC

E.J.mor. skriver:

jeg har lige ringet til min venindes,,,bekendt hun bor 5 min fra min veninde....

jeg fortalte hende hva det drejet sig om ....og hun panikket fuldstændig.....

og hun ringer med det samme til hende.....og så ringer hun tilbage til mig.....

jeg sagde til damen jeg kan ikke leve med hvis min veninde gør sådan noget,,,,og så må hun blive sur...!!!!

puha mit hjerte banker 120 i timen

godt, det kan godt være at som nogen andre siger, at det er fordi hun vil have opmærksomhed, men hvorfor skal man tage chancen??? Og hvis hun vil have noget opmærksomhed, så fred vær med det, heller det end at hun faktisk bare bliver ignoreret og hun faktisk gør alvor af truslen. jeg ville aldrig tage let på sådan en udmeldelse, ligemeget om det handler om opmærksomhed eller at hun faktisk har det dårligt?
Ja, det handler om kæresten og hun skal bare komme videre, men alle kan altså ikke bare vende på en enkrone og så er ens liv bare perfekt igen, de vil gerne vide at de har nogen der er der for en, og det er måske den forkerte måde at gøre det på, men hun er nede i kulkælderen og føler at det ville være det bedste at gøre, og hende du ringede til, reagerede jo også på det. Godt du fik ringet til hende.

Anmeld

9. juni 2013

E.J.mor.

jeg panikket fuldstændig og derfor jeg skyndte mig at skrive herinde, blev fuldstændig handlingslammet,for har ikke været udenfor sådan noget før.....

håber ikke hun cutter mig fordi jeg ønsket at hjælpe hende,og fordi hun er min veninde, vil jo ikke miste hende.

ønsker ingen havler ned over mig fordi det er svært nok i forvejen ikke at vide hvad der vil ske...

Anmeld

9. juni 2013

TNBC

DecemberBaby2013 skriver:

Kontakt hendes forældre og få fat i noget hjælp til hende, som psykolog eller lign. Har selv for tre år siden forsøgt to gange pga en eks, og jeg er blevet hjulpet af veninder, familie og psykolog. Den dag i dag er jeg på toppen. Tro mig selvmord er et desperat forsøg på at få hjælp. Ikke alle gør det, men man skal altid gribe ind!

præcis... Kan ikke forstå hvordan man kan se let på det. Jeg ville altid reagere hvis jeg fik den udmelding. Alt kan jo ske. og hvis man så bare har siddet og tænkt:Ahh hun vil bare have opmærksomhed og hun så faktisk har begået selvmord, hvilken følelse sidder man så tilbage med?
Og hun kender vel veninden til at vide om hun kunne finde på det eller ej?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.