Hvornår må børn lege ude alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

MissMammy

Hej,

Jeg ville da ogsa lige komme med vores input.

Vi bor i et hus kvarter og udenfor vores rakke af huse er der enormt mange born pa samme alder. Vores pige startede med at lege ude alene da hun var 3 ar. Jeg fulgte med i vinduet konstant eller sad ude i vores forhave. Nu 1.5 senere har jeg vinduerne vejen aben sa jeg kan hore hende og tjekker jo selvfolgelig en gang imellem.

vi har en aftale mellem os modre at vi alle holder oje, samme regler, og ingen har lov til at ga ind vores huse, da man jo ligesom bliver temmelig bange nar man pludselig ikke kan se sin pige.

Jeg ved hun kender reglerne nu og vi gjorde det meget klart for hende, hvor hun matte vare, hvor langt ned pa grasplanen mod vejen hun ma ga osv. Dem har hun jo selvfolgelig testet om jeg nu ogsa mener, men efter at altid vare konsekvent, sa folger hun dem nu.

held og lykke, det er ikke sjovt nar man ikke helt selv er klar til at de rykker sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Monski

Anonym skriver:

Vi skal snart flytte i et rækkehuskvarter med rigtig mange børn, til den tid vil vores datter være lige knap 3 år. I området er der legepladser, men desværre også en stor og meget trafikeret vej. Vi bor lige nu langt ude på landet, hvor der ingen naboer eller børn er i nærheden. Jeg ved, at vores datter kommer til at elske muligheden for at lege med børnene, når vi flytter. Jeg synes hun er alt for lille til at lege udenfor det næste lange stykke tid, men tænker på, hvornår andre børn får lov til at lege udenfor alene?

Så, hvor gamle var jeres børn da de begyndte at lege udenfor, uden I var med?

Anthon bliver 4 til december og han må godt lege alene .. I mine forældres have og kun der hvor jeg kan se ham
Jeg tror måske også jeg er lidt pylret men jeg vil sige at man skal være i skolealderen før at man tager på en legeplads hvor der er en trafikeret vej eller hvor mor og far ikke kan se

Anmeld

23. august 2013

C-Dog

Min datter er knap 6 år og må ikke gå ud på legepladsen der ligger ved siden af vores hus. Hun er for 'god' af sig. Hvis en fremmed kom og sagde hun skulle gå med ville hun blot gå med selv om jeg har sagt 3000000 gange hun ikke må gå med nogen hun ikke kender og skal blive hvor jeg har sagt. Sidst hun var med sin far på legepladsen stak hun af fordi en ældre pige bad hende om det... Det er som at opdrage en døv hundehvalp.

Anmeld

23. august 2013

MorDk

C-Dog skriver:

Min datter er knap 6 år og må ikke gå ud på legepladsen der ligger ved siden af vores hus. Hun er for 'god' af sig. Hvis en fremmed kom og sagde hun skulle gå med ville hun blot gå med selv om jeg har sagt 3000000 gange hun ikke må gå med nogen hun ikke kender og skal blive hvor jeg har sagt. Sidst hun var med sin far på legepladsen stak hun af fordi en ældre pige bad hende om det... Det er som at opdrage en døv hundehvalp.

Samme "problem" herhjemme.... *SUK*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.