Jeg vil starte med at sige at det her ikke skal lyde total "hovskisnovski her kommer jeg"-agtigt så håber i læser det med rette briller på!
Jeg vil starte med at sige at vores første barn var mega svært så at sige. Han havde kolik og skreg og skreg og vi havde bare ALLE de problemer man overhovedet kunne få... om det så var søvn amning sygdom osv. det var bare den værste periode i mit liv men samme tid den bedste, fordi det var vores første barn og det største og skønneste i verden. jeg fik en fødselsdepression..
nu har vi så fået nummer 2, og det er total modsat! hun er seriøst så nem og er nu 2½ måned gammel!! lige fra start har hun været super god til at sove, amningen kører, hun har sovet hver nat siden hun blev født. hele natten! græder kun lidt, ingen kolik, kun lidt almindelig ondt i maven som ikke er så slemt. og derudover har storebror bare taget SÅ godt imod hende! Vi har overhovedet ikke oplevet jalousi eller noget som helst.. han er mega interesseret, vil gerne hjælpe osv. kort sagt svæver vi på en lyserød sky! og fødslen var også bare mega god og nem!
men problemet er at jeg ikke føler jeg kan tillade mig at fortælle om hende.. både i mødregruppe i virkeligheden og den jeg er med i på nettet hvor vi er en 20 stykker fra samme måned... stort set alle de andre har problemer med deres børn på den ene eller anden måde, meget ala hvordan det var med vores første. så derfor føler jeg ikke der er plads til jeg kan tale om vores datter! jeg er så bange for det virker totalt "in your face" at de frustreret taler om deres problemer hvis jeg så siger, at her går det fint. altså ikke at jeg bare ville kaste det i hovedet af folk, men når vi har sådan en generel "rundesnak" om hvordan det fx går med amning, har jeg ikke lyst til at deltage, fordi jeg synes det virker flabet at de første 5 har sagt hvor svært det er hvor dårligt det går, at de er gået på flaske, og jeg så skal sige "her går det bare total uden problemer, det har kørt siden dag 1"
og sådan er det med alle emner.. så det faktisk ender med jeg ender med at klappe i som en østers både IRL og i den på facebook. Og hvis jeg deltager snakker jeg om vores første for at vise at jeg kan relatere til det de føler tænker og snakker om.
synes bare det er så ærgerligt at jeg ikke kan få fortalt om hvor skønt det går hos os! jeg vil bare ikke gnide salt i såret! og jeg må indrømme at dengang med vores første synes jeg det var rigtig hårdt at høre om andres perfekte liv, og det er nok også derfor jeg ikke siger noget fordi jeg ved hvordan det kan føles, når man har det svært..
ved ikke lige hvad jeg ville med det her, bare få det ud.. føler jo også at det er meget velfortjent eller hvad man siger, at det går så godt denne gang når vi fik alle problemerne første gang.. ikke det er noget man kan gøre sig fortjent til på den måde, men hvis i forstår hvad jeg mener
Anmeld