Er dette tøj, for koldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
22 svar
6 synes godt om
8. juni 2013

Mama1304

Go'morgen Mødre 

Jeg har set denne dragt, inde i Magasin og er fuldstændig vild med den 

Mit spg. er så, om den er for kold til en oktober (termin d.27.10) baby? Der er nemlig et fint hulmønster i. Den er lavet af uld og silke.

Skal barnet have en kort eller langærmet body under, hvad vil i mene? Og skal der fx strømperbukser under også? Og skal dette være i uld også?

Er lidt i tvivl, da det er mit første efterår/vinter barn (Min søn er fra April)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Rødhætte

Mama1304 skriver:

Go'morgen Mødre 

Mit spg. er så, om den er for kold til en oktober (termin d.27.10) baby? Der er nemlig et fint hulmønster i. Den er lavet af uld og silke.

Skal barnet have en kort eller langærmet body under, hvad vil i mene? Og skal der fx strømperbukser under også? Og skal dette være i uld også?

Er lidt i tvivl, da det er mit første efterår/vinter barn (Min søn er fra April)

Nu er det lidt svært at sige hvor koldt det er til den tid, men vil tro en kortærmet body og strømpebukser..

Anmeld

8. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså mine unger er meget varme, så de ville bruge den uden noget under!! Til gengæld ville de nok ha brugt den sammen med en lille trøje/ cardigan. Fin er den i hvert fald!! Vh stine

Anmeld

8. juni 2013

Mama1304

Rødhætte skriver:

Nu er det lidt svært at sige hvor koldt det er til den tid, men vil tro en kortærmet body og strømpebukser..

Ja, det er selvfølgelig rigtig  Men det kunne godt være, at nogen som havde oktober baby'er kunne sige, hvad de ville tro. 

Anmeld

8. juni 2013

Aabye

Nu er den jo af uld og silke.. så tror den er varmere end du lige regner med.. Jeg har en fra oktober (dog en dreng) og jeg ville ikke ha haft nogle skrupler ved at proppe mit barn i sådan en der.. med en body inden under og strømper/strømpebukser alt efter hvor varmt et barn jeg havde..

Anmeld

8. juni 2013

Mama1304

StineW79 skriver:

Altså mine unger er meget varme, så de ville bruge den uden noget under!! Til gengæld ville de nok ha brugt den sammen med en lille trøje/ cardigan. Fin er den i hvert fald!! Vh stine

Aha, det havde jeg ikke tænkt på, den med en cardigan over  Super idé, så nemlig også en sød cardigan 

Tak 

Anmeld

8. juni 2013

Mama1304

Line - med 2 boblinger skriver:

Nu er den jo af uld og silke.. så tror den er varmere end du lige regner med.. Jeg har en fra oktober (dog en dreng) og jeg ville ikke ha haft nogle skrupler ved at proppe mit barn i sådan en der.. med en body inden under og strømper/strømpebukser alt efter hvor varmt et barn jeg havde..

Ja præcis, det er nemlig det, at den er lavet af uld og silke. Tror en kortærmede under, evt en cardigan og nogle strømper er fint  Men vil du tro, jeg skal vælge en uld body også, eller kan det sagtens være en helt almindelig? 

Tak 

Anmeld

8. juni 2013

bøllen

Mama1304 skriver:

Go'morgen Mødre 

Jeg havde termin d 27/10 fødte dog 14 dage før.

min dreng brugte lang ærmet body & bukser eller en alm bomulds heldragt . Med kort ærmet body under .

tænker baby jo ofte ligger under en dynen . Så tror da den er fin bare med body under

Anmeld

8. juni 2013

Aabye

Mama1304 skriver:

Ja præcis, det er nemlig det, at den er lavet af uld og silke. Tror en kortærmede under, evt en cardigan og nogle strømper er fint  Men vil du tro, jeg skal vælge en uld body også, eller kan det sagtens være en helt almindelig? 

Tak 

Altså uld har jo nogle helt fantastiske egenskaber.. Det holder nemlig kroppen tempereret.. Men alt efter hvad du forestiller dig at baby skal have på som overtøj tror jeg måske godt at en uld body inden under igen kan blive for varmt..
Men prøv dig frem Du kan mærke i nakken på de små om de har det for varmt..

Anmeld

8. juni 2013

Mama1304

bøllen skriver:

Jeg havde termin d 27/10 fødte dog 14 dage før.

min dreng brugte lang ærmet body & bukser eller en alm bomulds heldragt . Med kort ærmet body under .

tænker baby jo ofte ligger under en dynen . Så tror da den er fin bare med body under

Super, der var lige en oktober mor 

Det er rigtig, og vi har også en voksi vi regner med at bruge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.