At tilgive sig selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

For 10 år siden, var jeg min mand utro (havde en affære i få måneder). Han opdagede det og vi kæmpede og kæmpede for at komme igennem det her kaos, jeg havde skabt.

Vi snakker aldrig om det mere, men jeg kan mærke den knude i maven, når jeg tænker på, hvilken smerte jeg skabte på min mand. Manden jeg var utro med, bor i samme by som os og jeg ser ham en sjældent gang. Taler aldrig med ham og ønsker bare overhovedet ingen kontakt med ham.

Men nu skal min familie og jeg på weekend og jeg har hørt at denne mand + familie også er på ferie der. Min mand synes det er lige meget og mest praktisk ift de ting vi skal i weekenden. Men jeg har det så dårligt med at kan risikere at se ham og hans familie.

Kan få helt kvalme. Vil bare slet ikke rode op i alt det dårlige, jeg skabte dengang for 10 år siden.

Åh havde sådan glædet mig til denne weekend, men har helt ondt i maven nu.

Hvordan kommer jeg videre? Hvordan får jeg tilgivet mig selv?

Jeg syntes du skal prøve at tilgive dig selv. Utroskab er en grim ting, men det er 10 år siden, og syntes ikke du fortjener, at skulle bebrejde dig selv resten af livet. 

Det var dumt ja, men så heller ikke værre end det. Og en fantastisk sød mand du må have dig, som har været et stort menneske, at tilgive dig. 

Håber du lærer at tilgive dig selv og lægge det helt bag dig og kun se fremad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Youngster

Der kommer sjældent noget godt ud af utroskab, men jeg tror I har været "heldige". Det virker som om, at I har fundet ud af, at I virkelig elsker hinanden, og har derfor kæmpet for forholdet for at få det til at fungere igen. Der har sikkert været rigtig mange ting der skulle repareres, tillid, glæde, knuste hjerter. Men ikke desto mindre er I kommet igennem det og over på den anden side, som et stærkere par. Det er en rigtig risikabel og dum omvej til et godt forhold, men I - som nogle af de få, kladerede den. 

I stedet for at dunke dig selv i hovedet over utroskab for 10 år siden, så se "det positive" i det. Du har en partner der har tilgivet så stor og ødelæggende ting, og I er stadig sammen - det må gøre jer til et stærkt og næsten uovervindeligt par! 
Jeg synes du skal tilgive dig selv - det har din partner gjort ! 

Anmeld

7. juni 2013

aarhusmor

Du har i 10 år nu været tro mod din mand. En gang har du dummet dig. Vær stolt og knejs med nakken og hvis I møder din tidligere elsker, så vis ham at du og din mand hører sammen. Lad være med at mødes med ham eller snakke med ham.

Du skal være stolt af at du i dag er kommet længere end du var dengang

Anmeld

7. juni 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

For 10 år siden, var jeg min mand utro (havde en affære i få måneder). Han opdagede det og vi kæmpede og kæmpede for at komme igennem det her kaos, jeg havde skabt.

Vi snakker aldrig om det mere, men jeg kan mærke den knude i maven, når jeg tænker på, hvilken smerte jeg skabte på min mand. Manden jeg var utro med, bor i samme by som os og jeg ser ham en sjældent gang. Taler aldrig med ham og ønsker bare overhovedet ingen kontakt med ham.

Men nu skal min familie og jeg på weekend og jeg har hørt at denne mand + familie også er på ferie der. Min mand synes det er lige meget og mest praktisk ift de ting vi skal i weekenden. Men jeg har det så dårligt med at kan risikere at se ham og hans familie.

Kan få helt kvalme. Vil bare slet ikke rode op i alt det dårlige, jeg skabte dengang for 10 år siden.

Åh havde sådan glædet mig til denne weekend, men har helt ondt i maven nu.

Hvordan kommer jeg videre? Hvordan får jeg tilgivet mig selv?

jeg tror du har brug for at få sagt det du går og tænker på, højt...

Alle kan sgu fejle og INGEN - heller ikke dem der kommer til at være utro - skal lide under det FOREVIGT.... du har ikke myrdet nogen, du har begået en fejl, som din mand har tilgivet dig for... måske du føler at det var for "nemt" og derfor straffer dig selv?.... syntes helt ærligt du skal søge noget prof hjælp til at tilgive dig selv, så du får nogen ordentlige redskaber...

Vær pisse lige glad med alle dem der hagler utro ned... det har du ikke behov for of din mand heller ej - han tilgav dig og dermed slut.

her fra . Syntes det er flot at I gav hinanden en ekstra chance.

dessuden så er den ikke-utro part sgu ikke altid skind hellig... der er jo som reglt en grund til at man bliver fristet af andre græsgange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.