At tilgive sig selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.530 visninger
13 svar
22 synes godt om
7. juni 2013

Anonym trådstarter

For 10 år siden, var jeg min mand utro (havde en affære i få måneder). Han opdagede det og vi kæmpede og kæmpede for at komme igennem det her kaos, jeg havde skabt.

Vi snakker aldrig om det mere, men jeg kan mærke den knude i maven, når jeg tænker på, hvilken smerte jeg skabte på min mand. Manden jeg var utro med, bor i samme by som os og jeg ser ham en sjældent gang. Taler aldrig med ham og ønsker bare overhovedet ingen kontakt med ham.

Men nu skal min familie og jeg på weekend og jeg har hørt at denne mand + familie også er på ferie der. Min mand synes det er lige meget og mest praktisk ift de ting vi skal i weekenden. Men jeg har det så dårligt med at kan risikere at se ham og hans familie.

Kan få helt kvalme. Vil bare slet ikke rode op i alt det dårlige, jeg skabte dengang for 10 år siden.

Åh havde sådan glædet mig til denne weekend, men har helt ondt i maven nu.

Hvordan kommer jeg videre? Hvordan får jeg tilgivet mig selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Christina74

Måske er det ikke meningen at du skal kunne komme videre.

Det du har gjort er utilgiveligt , og det vil bide dig i rø . . . Resten af dit liv.

Men glæden ved din mand har tilgivet dig, burde give så meget på plud kontoen at det er det hele værd.

Min mening om utroskab er den samme, uanset om det er en kvinde eller mand der er synderen.

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Christina 1974 skriver:

Det du har gjort er utilgiveligt , og det vil bide dig i rø . . . Resten af dit liv.

Men glæden ved din mand har tilgivet dig, burde give så meget på plud kontoen at det er det hele værd.

Min mening om utroskab er den samme, uanset om det er en kvinde eller mand der er synderen.

Øv det synes jeg ikke var et rart svar at høre.

Anmeld

7. juni 2013

nielsen80

Anonym skriver:

For 10 år siden, var jeg min mand utro (havde en affære i få måneder). Han opdagede det og vi kæmpede og kæmpede for at komme igennem det her kaos, jeg havde skabt.

Vi snakker aldrig om det mere, men jeg kan mærke den knude i maven, når jeg tænker på, hvilken smerte jeg skabte på min mand. Manden jeg var utro med, bor i samme by som os og jeg ser ham en sjældent gang. Taler aldrig med ham og ønsker bare overhovedet ingen kontakt med ham.

Men nu skal min familie og jeg på weekend og jeg har hørt at denne mand + familie også er på ferie der. Min mand synes det er lige meget og mest praktisk ift de ting vi skal i weekenden. Men jeg har det så dårligt med at kan risikere at se ham og hans familie.

Kan få helt kvalme. Vil bare slet ikke rode op i alt det dårlige, jeg skabte dengang for 10 år siden.

En gang imellem kan det hjælpe at se sine fortids spøgelser i øjene.....måske denne weekend faktisk er det der skal til for rigtigt at komme videre. Det at se ham og ingenting føle, vil måske give dig den afslutning, du har brug for?

Og vi er alle menneske, og vi laver alle fejl.....det vigtigste er vi lærer af dem, hvilket det lyder som om, at du har gjort.

Anmeld

7. juni 2013

baby012

Min erfarring siger desværre at det ikke er muligt at tilgive sig selv sådan noget.. Min x kom aldrig over det.. Og selvom jeg tilgav ham, ødelagde det ham til vi ikke var sammen mere... 

Mine veninder der har gjort det og venner ,har enten droppet forholdet, eller lever i det og er sure og vrede på dem selv.. 

Tror aldrig man tilgiver sig selv så længe man er sammen med den man har bedraget. :/ 

Anmeld

7. juni 2013

Christina74

Nej det er det ikke :-(

Men det er måske netop den følelse, der får dig til at gøre dig mere umage,  med at passe på dit ægteskab. Så det er vel fair nok :-)

Anmeld

7. juni 2013

C-Dog

Jeg tror måske ikke du skal tilgive dig selv endnu. Selv om jeg synes 10 år godt nok er længe. Min mand har haft svigtet mig og jeg har valgt at tilgive, men det følger stadig ham. Og han gør stadig gerninger af dårlig samvittighed fordi han synes han skylder mig det efter det han har gjort. Jeg går udfra han tilgiver sig selv den dag han ser at han ikke er sådan mere. Forstår du? Måske har du netop brug for at se ham du var utro med, så du kan se og føle at du ikke er den kvinde der sårede din mand. Du er en ny kvinde, en der begik en fejl, men også en der aldrig vil gøre det igen fordi du nu er klogere. Tiden healer alle sår. Men arene vil stadig være der. Jeg håber du får tilgivet dig selv. Desværre forsvinder gerningen aldrig.

Anmeld

7. juni 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

jeg har også været min kommende mand utro  med min eks kæreste endda....

og jeg kan heller ikke tilgive mig selv. han har tilgivet mig, og vi kan godt snakke om det eller nævne det, men jeg ved hvor såret han er og har været, og det er dét der gør så ondt på mig 

tror ikke man kan tilgive sig selv 100%, tror bare man må lærer at leve med det, og det der ikke slår os ihjel, gør os stærkere, og vi ER blevet stærkere. selvom jeg aldrig skulle ha dummet mig dengang !

min eks bor i samme by, så vi har begge stødt ind i ham af og til, men det er der jo ikke noget og gøre ved, og det har vi det begge egentlig også fint nok med.

Anmeld

7. juni 2013

sandramor

Christina 1974 skriver:

Aii det var dog en bitter udmelding at komme med!
Så fordi hun har lavet en fejl for 10 år siden og ja en stor en af slagsen så skal hun bare ikke ha lov at komme videre i sit liv??? Damn så er mit liv hvis lige til at smide i skraldespanden med de fejl jeg har lavet....
Det er menneskeligt at fejle og selvom jeg også selv hader utroskab må jeg jo erkende at den slags desværre sker af forskellige årsager og det vigtigste er at man lærer af sine fejl OG KOMMER videre i sit liv !

Så til ts... Selvfølgelig har du fortjent at komme videre i dit liv... Det det skete var noget lort men det ved du jo sikkert godt
Så tror som en anden skriver du skal se på den her ferie som en måde at vise dig selv at det du gjorde den gang var dengang og at du er ovre det og at der ingen følelser er i det længere og måske også en god måde at vise din mand det på

Anmeld

7. juni 2013

Christina74

Jeg er altså heller ikke fejlfri.

Men en affære af et par mdr er altså ikke en hovsa ting :-(

Det er et emne der virklig kan få mit pis i kog, og derfor kommentere jeg ikke mere i denne tråd. Mest af hensyn til TS.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.