Tæger på hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.542 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. juli 2009

Findusinde

Hej

Vores hund har fået en Tæge der har sat sig fast i hovedet.. Nogle der har nogle gode råd til at fjerne den? Vi har ikke en tægetang.. Jeg er SÅ bange for at den skal falde af og sætte sig på en af os..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Rasmine

Ta' fat i den, drej den rundt, og hiv den af.

Anmeld

6. juli 2009

oo

det nemmeste er at knipse den af, evt med en pincet. vores kat får hele tiden tæger på sig lige for tiden og det er møgækelt, men de er ret nemme at få af, hvis man holder fast med fx en pincet og drejer den rundt til den kommer af. husk at tjekke jer selv, for hunden kan jo godt hive tæger med ind, der sætter sig i gulvtæppet eller sofa osv, så husk at tjekke de åbenlyse steder som knæhaser, armhuler osv...min fætter havde dog en gang en tæge midt på ryggen, og min veninde havde en på..fisseladen...så de kan altså sætte sig overalt

Anmeld

6. juli 2009

Findusinde

Det skal prøves... Men Adr...

Anmeld

6. juli 2009

Kloster

Hej.

Ja det får vores hund også tit, når min  mand er ude og træne med ham.

Min mand siger, du skal tage fat om tægens "rod" med to negle også vride den af.
I skal være være obs på, at få det hele med - altså der skal være 8-10 ben på den, når I har vredet den af. Derfor har du kun 1 forsøg.

Kloster

Anmeld

6. juli 2009

Findusinde

Tjuhl skriver:

det nemmeste er at knipse den af, evt med en pincet. vores kat får hele tiden tæger på sig lige for tiden og det er møgækelt, men de er ret nemme at få af, hvis man holder fast med fx en pincet og drejer den rundt til den kommer af. husk at tjekke jer selv, for hunden kan jo godt hive tæger med ind, der sætter sig i gulvtæppet eller sofa osv, så husk at tjekke de åbenlyse steder som knæhaser, armhuler osv...min fætter havde dog en gang en tæge midt på ryggen, og min veninde havde en på..fisseladen...så de kan altså sætte sig overalt

UFFF!!! Jeg blir SÅÅÅÅ panisk med sådan noget kravl!!!! 

Anmeld

6. juli 2009

Kaufie

Jeg har sådan et kort a la kreditkort men tyndere med et hak i. Tror man kan få dem hos dyrelægen til ikke ret mange penge - hvis ikke gratis??

Så fører man bare dyret ind i hakket - og så ryger den af.

Men igen - tjek at alt er med.

Anmeld

6. juli 2009

Findusinde

Ja, ved godt at det tit er et problem at få det hele med.. Men vil der ske noget ved at lade den sidde? Synes jeg har læst mig frem til at der vil sidde i 3-6 dage... Og så falde af.. Men hvad sker der så med den? Kan den så sætte sig på enten mig eller kæresten? Eller er den mæt af dage?

Og hvad sker der hvis det hele ikke kommer med?

Anmeld

6. juli 2009

oo

ja, men det er også mega klamt. jeg har haft en i knæhasen og var ved at besvime da jeg opdagede den, men altså...det er mest bare ulækkert, som regel sker der ikke noget ved det. meeeeen de kan jo godt bære den dersens virus, som jeg overhovedet ikke kan huske hvad hedder, og som ikke er særlig rar. hvis de sidder på jer, og ikke på hunden, tror jeg vist nok det er ret vigtigt at få hovedet med ud, det kan vist nok gøres ved fx at putte olie eller magarine rundt om hvor den sidder (på huden), for så kan den ikke ånde og så slipper den. jeg skal lige understrege, at jeg absolut ikke er ekspert, den jeg havde i knæhasen hev jeg bare af, så hovedet blev siddende i en forhøjningen der lignede et myggestik i nogle dage.

Anmeld

6. juli 2009

Rasmine

Borelia?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.