To hankatte sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.881 visninger
13 svar
1 synes godt om
5. juni 2013

Muffinmus

Jeg kan ikke huske vi nogensinde har haft to hankatte sammen, hun hunkatte eller en af hver.
For 7 mdr siden siden min dejlige hankat og vi fik en ny i dec, en skøn pelsen Maine coon hankat. Han skal neutraliseres fredag.
Men, nu er vores gamle hunkat på 12 år blevet kørt over og vi snakker om at få en ny.
Dg er jeg i tvivl om kønnet , troede jo at hvert sit køn ille enes bedre, men har så set flere skrive at to neutraliserede hanner faktisk ofte enes bedre. Ved i noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

CroQuis

Min erfaring er at to eller flere kastrerede hankatte er super sammen 

Kalder nogle gange vores for "bøssevenner", for de er simpelt hen så tætte  Hvor imod jeg har en lidt dårligere erfaring hunkatte. Dem vi har haft er lidt mere reserverede end vores hankatte - men det kan jo have noget med deres killinge-dom at gøre, så det er ikke sikkert det kan sammenlignes. 

Anmeld

5. juni 2013

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Vi har to neutraliserede hankatte. Ligeså meget som de kan putte, nusse og lege sammen, ligeså meget kan de flyve i totterne på hinanden :-)

Anmeld

5. juni 2013

2babygirls

MariaE skriver:

Jeg kan ikke huske vi nogensinde har haft to hankatte sammen, hun hunkatte eller en af hver.
For 7 mdr siden siden min dejlige hankat og vi fik en ny i dec, en skøn pelsen Maine coon hankat. Han skal neutraliseres fredag.
Men, nu er vores gamle hunkat på 12 år blevet kørt over og vi snakker om at få en ny.
Dg er jeg i tvivl om kønnet , troede jo at hvert sit køn ille enes bedre, men har så set flere skrive at to neutraliserede hanner faktisk ofte enes bedre. Ved i noget??

Mine to hanner fungere fint sammen. Den ene er 7 år g den anden 1år, så den lille driller meget den store.

Anmeld

5. juni 2013

DianaRJS

der er altså ikke så meget forskel på om det er en han og hn eller 2 hun katte eller 2 han katte, de vil alle sammen "sloges" fordi de skal vise hvem der dominere... MEN det vil også gå over efter noget tid

Anmeld

5. juni 2013

Silas&Mille

MariaE skriver:

Vi har haft to ikke-neutraliserede hankatte sammen uden problemer. Vi fik dem med ca 1½ måneds mellemrum da de var killinger.

De blev begge først neutraliseret da de var 3 år gamle (mener jeg det var). 

Anmeld

5. juni 2013

Muffinmus

Er bare mere til hankatte har jeg erfaret...alle mine hankatte har været reserveret mens alle mine hankatte har været kælne sofakatte
Så hælder vel egentligt mest til endnu en hankat. Missemor og Sofus, min nuværende kat var tit oppe at toppes, hun var gammel og han ville dominere...så det fik han vist lov til

Anmeld

5. juni 2013

B&J

min mor har bådet af hankatte til at gå sammen og hun katte og der har aldrig været noget

Anmeld

5. juni 2013

gonefishing

MariaE skriver:

de skal helt klart klippes hvis de skal kunne sammen. ellers skal de være brødre eller også skal i være mega heldige

Anmeld

5. juni 2013

mrhl

Jeg har haft to neutraliserede hankatte engang. Det fungerede helt fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.