Spørgsmål til jobsituation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaBaastrup skriver:

Ja det må de da kunne finde en til sådan en akut sag, det har FOA i hvert fald gjort til nogle af de ansatte jeg arbejder sammen med hvor de skulle til møde med lederen

Men er det ikke lidt overdrevent at tage med - det er jo stadigvæk i min prøvetid... ? Og ja kan da sagtens ringe og spørge hvis de er til at få fat i 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er da også for dårligt du ikke får noget at vide undervejs, så du år en chance til at forny dig. Som en anden skriver, så er det en god ide med en bisidder

Ja er selvfølgelig enig. Desværre. Ville da gerne have noget at vide. Og havde jeg ikke spurgt idag fordi jeg fik en dum fornemmelse så var jeg mødt på arbejde smilende og uvidende om at min leder ville have en sådan en samtale med mig ihvertfald med dét indhold  Sidst på dagen ovenikøbet. Nu bliver det kl. 10 istedet efter vores snak - ved slet ikke hvad der er bedst. min leder spurgte hvornår jeg kunne tænke mig det efter jeg havde spurgt ind til det og med så dum en fornemmelse så ødelægger det ganske sikkert dagen uanset Og måske resten af året  Øv hvor er det grimt. Hun ville ihvertfald afsætte 45 min til det. Vd ikke om det har noget at sige... Øv hvor er jeg bange. Må ringe tl BUPL imorgen i åbningstider og høre hvad de kan/vil. 

Anmeld

4. juni 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Men er det ikke lidt overdrevent at tage med - det er jo stadigvæk i min prøvetid... ? Og ja kan da sagtens ringe og spørge hvis de er til at få fat i 

Citerer dig lige her. 

Kunne du ikke vælge at tage tillidsrepræsentanten med? Hvis I har en sådan på arbejdspladsen, ellers ville jeg nok vælge at tage en kollega med til mødet og se om der er behov for inddragelse af fagforeningen efterfølgende. Hvis du bliver fyret og det er inden for prøveperioden, så har de ret til at fyrre dig, og så er der ikke så meget fagforeningen kan stille op. 

Jeg kan desværre ikke komme med et bedre bud end jeg allerede har gjort, men jeg vil - som en anden skriver - frygte det væreste og blive positiv overrasket, hvis det modsatte skulle vise sig. 

Jeg håber alt det bedste for dig og håber at du vil komme med en update! 

Kh. Louise

Anmeld

5. juni 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Citerer dig lige her. 

Kunne du ikke vælge at tage tillidsrepræsentanten med? Hvis I har en sådan på arbejdspladsen, ellers ville jeg nok vælge at tage en kollega med til mødet og se om der er behov for inddragelse af fagforeningen efterfølgende. Hvis du bliver fyret og det er inden for prøveperioden, så har de ret til at fyrre dig, og så er der ikke så meget fagforeningen kan stille op. 

Jeg kan desværre ikke komme med et bedre bud end jeg allerede har gjort, men jeg vil - som en anden skriver - frygte det væreste og blive positiv overrasket, hvis det modsatte skulle vise sig. 

Jeg håber alt det bedste for dig og håber at du vil komme med en update! 

Kh. Louise

Et eller andet sted føler jeg det maks pinligt og flovt  Og en kollega? Som støtte eller vidne eller hvordan mener du? Tillidsrepræsentant, ved ikke om jeg kan få fat på vedkommende (hvis vi har een) til kl. 10 torsdag. Og ja det har de jo desværre ret til. Jeg tænker at de måske tænker at fyre mig fordi de måske ikke har råd til mig alligevel nu hvor den dreng stoppede jeg og en anden skulle være på....? Mon jeg overhovedet kan sove i nat - og nu er det fars dag og min mor ors 92 års fødselsdag og troede bare vi skulle hygge (det skal vi også) men mit sind er jo dybt påvirket af det her og kan ikke rigtig glæde mig sådan som jeg havde forestillet mig fridagen. Øv øv øv øv øv.  Bare ked og nervøs og urolig.. 

Jeg talte med en kollega idag fordi jeg græd lige inden jeg fik fri og det så hun og hun spurgte (ingen andre ved det end leder og souschef) og kunne ikke rigtig skjule hvor ked af det jeg var og fortalte hende hændelsesforløbet og hun sagde så : Hvorfor tror de vi kan undvære dig? Der er i forvejen ikke nok hænder og så nævnte hun en episode hun syntes jeg havde tacklet virkelig godt ifh til hvad der var sket og hun havde kun gode ord at sige om mig i den tid jeg havde været der... så ja er bare fuldstændig  taget med bukserne nede og det er ikke på den gode måde  

Anmeld

5. juni 2013

sus82

Kan godt forstå du er bekymret! Især ift. Det der er blevet sagt fra lederen, men der hvor jeg er ansat skal vi have en samtale med lederen efter tre måneder, for at få afstemt forventninger og finde ud af hvordan det går og om der er noget intro man mangler. Så måske kunne det være sådan en hvordan-går-det samtale, som bare er blevet startet helt på hovedet, det kan vi da håbe.

Anmeld

5. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg forsøgte at ringe til min fagforening idag, men de har jo selvf. lukket grundlovsdag. De åbner imorgen kl. 8 igen, men har min søn der skal afleveres i børnehave og skal være der kl. 10 og det tager en halv time i bil tl arbejdspladsen. Ved ikke lige hvor jeg skulle nå at få en samtale i skak henne i det - og mine kolleger kommer ikke før ved 11-13 tiden. Og hende jeg kunne tænke mig at tage med skal på skole imorgen og kommer ikke før ved 13tiden det er helt sikkert. 

Ja håber da at hun giver mig en chance for at indfri de forventninger hun har til mig - at jeg får en chance for at vise hende jeg er den rette På den måde hun nu har tænkt - Jeg kan jo ikke lave noget om jeg ikke ved hvordan jeg ellers skulle have tacklet... sådan som det foregår derude... og mit humør har bare været dybt nede hele dagen, går og vrisser eller siger ikke noget og bliver træt hurtigt - fordi jeg ikke tør fortælle min mand det. Så bliver det alt for virkeligt! men vil nødig gøre ham urolig før tid. 

Håber ved .. ja at det "bare" er en hvordan går det - alvor - samtale - så jeg ikke bare får et "Du er fyret!"  

håber håber håber på det allerbedste men frygter detballerallerværste! 

Anmeld

5. juni 2013

Anonym trådstarter

http://www.bupl.dk/loen__og__vilkaar/ansaettelse_og_afsked/afsked/afskedigelse_af_overenskomstansatte?opendocument

Har netop fundet dette, og noget kunne sagtens tyde på at jeg skal have fundet tillidsrepræsentanten i en fart, når denne skal med ellers må jeg skynde mig at ringe til BUPL og se hvad de siger. Har bare ikke meget tid imorgen til at gøre alt dette. puha.

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Fik opsigelsen idag. Dateret i tirsdags. Så hun VIDSTE det med sikkerhed da hun sendte mig hjem med en halv besked Op til Grundlovsdag. Jeg har BUPL på sagen da der er dukket mere op og jeg har talt med mine øvrige kolleger. Jeg skal bare skrive forløbet ned og bliver kontaktet pr. post med navnet på den jurist der skal varetage min sag i næste uge Og som jeg så skal kontakte og tale om sagen med.  Indtil da skal jeg bare møde op på arbejde som sædvanlig. Foruroligende ting jeg idag har fået at vide og overdraget og kan mærke indeni at det vist på en måde er godt jeg ikke længere har en stilling der - selvom det er svært at se mig ud af vores økonomiske tilstand her og nu. Min mand tog det heldigvis som en rigtig kærlig og omsorgsfuld mand og sagde at han godt kunne forstå at jeg var rundt på gulvet og at jeg bare skulle komme hjem så han kunne kramme og kysse mig  Og kunne virkelig godt bruge min computer som er til virus-check, da det vist der er bevis for at jeg søgte på en 28 timers stilling Med mulighed for flere (2-3 timer)  Men som idag pludselig dukkede op på et papir hvor der står at det er 25 skemalagte timer med mulighed for 2-3 (flere) timer  Det skulle eftersigende iflg. leder have ligget i de papirer jeg har fået udleveret men nej det er helt sikkert for så havde jeg studset over de 25 timer som jeg 100% aldrig ville have søgt en stilling på - dem har der været mange af og ikke een af dem har jeg skrevet en ansøgning til, for det ville slet ikke kunne løbe rundt herhjemme. Så nu går jeg nok i løbet af tiden fra at være dybt rystet og ked af det, til at være virkelig vred. Hun prøver sgu at dække sig selv ind med løgne og kan ikke give mig nogen konkrete eksempler på hvorfor jeg ikke skal være der mere. Hun får det til at pege på mig ALENE, sådan: Kan DU ikke mærke det? Jeg føler JEG skal beskytte dig? Jeg skal hverken beskyttes og jeg kan sgu ikke mærke noget. Min mand er heldigvis rig god til at vende den om så jeg har de selvsamme spørgsmål til hende til det møde der forhåbentligt kommer. Plus at skrive til bestyrelsen om hvordan dette er forløbet og måske til den fond (LEGO) som lægger navn til institutionen eller ihvertfald til omdømmet af den da de ejer den. Og så se hvad der sker.. så en kort opdatering fra mig og tak for jeres gode råd. Det har på en måde alligevel hjulpet mig og ser frem til forløbet fremover. Der er mange måder at gøre ting på, den her har bare været HELT forkert i mine øjne og i mine kollegers. Har deres fulde opbakning. Er spændt på om nogen af dem der har givet mig kram og knus idag og udtrykt deres vrede og foragt idag har vendt mig ryggen og lederen kommer til at nævne dem for så sætter jeg dem op imod hinanden - ligesom man gør med børn der skal have løst en konflikt eller fundet frem til sandheden  Så må de stå inde for det de har sagt eller om lederen bringer dem på banen på falsk grundlag. 

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

7. juni 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Fik opsigelsen idag. Dateret i tirsdags. Så hun VIDSTE det med sikkerhed da hun sendte mig hjem med en halv besked Op til Grundlovsdag. Jeg har BUPL på sagen da der er dukket mere op og jeg har talt med mine øvrige kolleger. Jeg skal bare skrive forløbet ned og bliver kontaktet pr. post med navnet på den jurist der skal varetage min sag i næste uge Og som jeg så skal kontakte og tale om sagen med.  Indtil da skal jeg bare møde op på arbejde som sædvanlig. Foruroligende ting jeg idag har fået at vide og overdraget og kan mærke indeni at det vist på en måde er godt jeg ikke længere har en stilling der - selvom det er svært at se mig ud af vores økonomiske tilstand her og nu. Min mand tog det heldigvis som en rigtig kærlig og omsorgsfuld mand og sagde at han godt kunne forstå at jeg var rundt på gulvet og at jeg bare skulle komme hjem så han kunne kramme og kysse mig  Og kunne virkelig godt bruge min computer som er til virus-check, da det vist der er bevis for at jeg søgte på en 28 timers stilling Med mulighed for flere (2-3 timer)  Men som idag pludselig dukkede op på et papir hvor der står at det er 25 skemalagte timer med mulighed for 2-3 (flere) timer  Det skulle eftersigende iflg. leder have ligget i de papirer jeg har fået udleveret men nej det er helt sikkert for så havde jeg studset over de 25 timer som jeg 100% aldrig ville have søgt en stilling på - dem har der været mange af og ikke een af dem har jeg skrevet en ansøgning til, for det ville slet ikke kunne løbe rundt herhjemme. Så nu går jeg nok i løbet af tiden fra at være dybt rystet og ked af det, til at være virkelig vred. Hun prøver sgu at dække sig selv ind med løgne og kan ikke give mig nogen konkrete eksempler på hvorfor jeg ikke skal være der mere. Hun får det til at pege på mig ALENE, sådan: Kan DU ikke mærke det? Jeg føler JEG skal beskytte dig? Jeg skal hverken beskyttes og jeg kan sgu ikke mærke noget. Min mand er heldigvis rig god til at vende den om så jeg har de selvsamme spørgsmål til hende til det møde der forhåbentligt kommer. Plus at skrive til bestyrelsen om hvordan dette er forløbet og måske til den fond (LEGO) som lægger navn til institutionen eller ihvertfald til omdømmet af den da de ejer den. Og så se hvad der sker.. så en kort opdatering fra mig og tak for jeres gode råd. Det har på en måde alligevel hjulpet mig og ser frem til forløbet fremover. Der er mange måder at gøre ting på, den her har bare været HELT forkert i mine øjne og i mine kollegers. Har deres fulde opbakning. Er spændt på om nogen af dem der har givet mig kram og knus idag og udtrykt deres vrede og foragt idag har vendt mig ryggen og lederen kommer til at nævne dem for så sætter jeg dem op imod hinanden - ligesom man gør med børn der skal have løst en konflikt eller fundet frem til sandheden  Så må de stå inde for det de har sagt eller om lederen bringer dem på banen på falsk grundlag. 

Lort.
Stort kram til dig, håber du kommer godt igennem det hele og snart finder nyt arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.