Spørgsmål til jobsituation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
20 svar
5 synes godt om
4. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg er dybt bekymret! 

Min leder, hvor jeg har været ansat i ca. 3 måneder, vil have en samtale med mig på torsdag. Jeg tænkte ikke over det lige til at begynde med. Skulle lige høre om jeg kunne få lidt tidl. fri i næste uge da jeg skal til forældresamtale i min søns børnehave. Men så spurgte min mand hvad det handlede om, da det blev nævnt at jeg ikke skal være i aftenklub i den her måned heller - som jeg heller ikke var i sidste måned (een gang hver torsdag) og det undrede både mig og ham. Men ikke alarmerende førend min mand blev bekymret.. Så jeg vendte tilbage til min leder og spurgte ind til om jeg skulle være bekymret og så sagde hun at min fremtid hos dem var usikker da hun mente at aldersgruppen er for høj til mig og at der var nogen forventninger hun mente jeg ikke har opfyldt (hvilke ved jeg ikke) af en eller anden grund føler hun jeg skal beskyttes  Fordi jeg er følsom. Og ja 3kl. til 7kl. er da en udfordrende flok, men beskyttes? Jeg har arbejdet med den aldersgruppe tidligere og været ansat på en kaserne - jeg snakker om det og så er det bearbejdet. 

Jeg har lige underskrevet min ansættelseskontrakt idag - kan jeg så forvente at blive fyret?  

Nu fik jeg jo kun lige en kort samtale med hende og den gjorde mig bestemt ikke glad. Jeg frygter virkelig for at blive fyret da jeg ikke har tjent dagpengeperioden op endnu så har absolut ingen indkomst hvis det sker  Har bare grædt og grædt og grædt og nu er der en fridag imellem og jeg vil nødig fortælle min mand at vores grundlag er ved at forsvinder. Jeg tjener kun lige nok til at få det til at køre rundt i vores budget og er begyndt at kigge efter job - for hvad nu hvis... 

Jeg er virkelig virkelig virkelig bekymret 

Syntes virkelig jeg har gjort hvad jeg kunne derude og nu det her? 

Er så bange så bange 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen? 

Jeg ved godt I ikke kan komme med svar på min vildRede. Men et eller andet .... 

Anmeld

4. juni 2013

Mamalou

For mig giver det ikke mening, at du har underskrevet din ansættelseskontrakt for så at blive fyret igen? I min logik skulle dette ske efter prøveperioden på tre måneder, hvis ikke din leder mener, at du er kvalificeret til arbejdet. 

Kan det tænkes, at du bliver omplaceret? 

Anmeld

4. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved virkelig ikke om du liver fyret eller om det kun er en bekymringssamtale. Men der er jo 3 måneders prøveperiode både fra din side og din arbejdsgivers hvor man kan fyrres med 14 dages varsel. 

Det lyder jo ikke godt at hun ikke synes du lever op til forventningerne. Så jeg ville nok forberede mig på det værste og håbe på det bedste. 

Det med kontrakten tyder dog på du ikke bliver fyrret. Har du fået kontrakten idag eller har du haft den fra start men først fået skrevet under idag?

Jeg håber virkelig det bare er en samtale hvor hun vil gøre dig opmærksom på hvad hun vil have du får forbedret. Krydser fingre og ønsker dig al held og lykke. 

p.s. hvor er det tarveligt du skal gå og vente og ikke kan nyde din fridag. Det kunne godt have været planlagt anderledes. 

Anmeld

4. juni 2013

Diana2013

Anonym skriver:

Jeg er dybt bekymret! 

Min leder, hvor jeg har været ansat i ca. 3 måneder, vil have en samtale med mig på torsdag. Jeg tænkte ikke over det lige til at begynde med. Skulle lige høre om jeg kunne få lidt tidl. fri i næste uge da jeg skal til forældresamtale i min søns børnehave. Men så spurgte min mand hvad det handlede om, da det blev nævnt at jeg ikke skal være i aftenklub i den her måned heller - som jeg heller ikke var i sidste måned (een gang hver torsdag) og det undrede både mig og ham. Men ikke alarmerende førend min mand blev bekymret.. Så jeg vendte tilbage til min leder og spurgte ind til om jeg skulle være bekymret og så sagde hun at min fremtid hos dem var usikker da hun mente at aldersgruppen er for høj til mig og at der var nogen forventninger hun mente jeg ikke har opfyldt (hvilke ved jeg ikke) af en eller anden grund føler hun jeg skal beskyttes  Fordi jeg er følsom. Og ja 3kl. til 7kl. er da en udfordrende flok, men beskyttes? Jeg har arbejdet med den aldersgruppe tidligere og været ansat på en kaserne - jeg snakker om det og så er det bearbejdet. 

Jeg har lige underskrevet min ansættelseskontrakt idag - kan jeg så forvente at blive fyret?  

Nu fik jeg jo kun lige en kort samtale med hende og den gjorde mig bestemt ikke glad. Jeg frygter virkelig for at blive fyret da jeg ikke har tjent dagpengeperioden op endnu så har absolut ingen indkomst hvis det sker  Har bare grædt og grædt og grædt og nu er der en fridag imellem og jeg vil nødig fortælle min mand at vores grundlag er ved at forsvinder. Jeg tjener kun lige nok til at få det til at køre rundt i vores budget og er begyndt at kigge efter job - for hvad nu hvis... 

Jeg er virkelig virkelig virkelig bekymret 

Syntes virkelig jeg har gjort hvad jeg kunne derude og nu det her? 

Er så bange så bange 

Synes du skal få en bi sidder med fra en fag forening

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

For mig giver det ikke mening, at du har underskrevet din ansættelseskontrakt for så at blive fyret igen? I min logik skulle dette ske efter prøveperioden på tre måneder, hvis ikke din leder mener, at du er kvalificeret til arbejdet. 

Kan det tænkes, at du bliver omplaceret? 

Der er ikke noget sted at omplacere mig til  Det er een privatejet. Og nej syntes heller ikke det giver mening. Og har jo fået at vide fra begyndelsen at når man er der, så bliver man der. Dvs man skal selv sige op - men det lyder bare ikke helt sådan med henblik på den halve samtale. Håber også bare det er en bekymringssamtale og jeg kan nå at rette op på hvadend det er hun mener jeg ikke lever op til. 

Jeg skulle oprigtig ansættes sammen med en anden til at varetage en dreng i problemer, men han stoppede dagen før påske - hvor jeg så begyndte 2. april. Det fandt vi først ud af senere. Nu er der kommet en anden dreng istedet men som jeg ikke er blevet sat på. Da han pt. ikke kræver to. Så skulle jeg på ATV-teamet men det er ikke blevet til noget da de to jeg skulle være på team med af en eller anden grund begyndte at planlægge møder uden mig. Dette er længe siden. Det undrede jeg mig over, men afventede da lederen ville sætte os i teams senere når noget andet var på plads I forbindelse med vores værdier. Nu er vi igang med klatrekursus som også er en af de ting jeg skal være på team på - det eneste jeg ikke endnu har opfyldt (IHF. til mine egne kompetencer) er at sætte noget drama i værk, men har ikke fanget ungerne endnu. Men har trods alt heller ikke været der særlig længe, og mange af dem skal gribes anderledes an. Har god kontakt til  få - nogen tager kort tid andre tager lang tid og nogen finder man aldrig kemien med.. Sådan er det alle steder så ved ikke hvad det er lederen ser.... Eller ikke ser. Håber på afklaring på torsdag og håber at det er en bekymringssamtale. Og ikke noget endeligt for ved uvirkelig ikke hvad jeg skal stille op. Og kan ikke engang få fat i BUPL da deres åbningstider er helt elendige IFh. Krifa. 

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ved virkelig ikke om du liver fyret eller om det kun er en bekymringssamtale. Men der er jo 3 måneders prøveperiode både fra din side og din arbejdsgivers hvor man kan fyrres med 14 dages varsel. 

Det lyder jo ikke godt at hun ikke synes du lever op til forventningerne. Så jeg ville nok forberede mig på det værste og håbe på det bedste. 

Det med kontrakten tyder dog på du ikke bliver fyrret. Har du fået kontrakten idag eller har du haft den fra start men først fået skrevet under idag?

Jeg håber virkelig det bare er en samtale hvor hun vil gøre dig opmærksom på hvad hun vil have du får forbedret. Krydser fingre og ønsker dig al held og lykke. 

p.s. hvor er det tarveligt du skal gå og vente og ikke kan nyde din fridag. Det kunne godt have været planlagt anderledes. 

Jeg fik kontrakten (den første) for længe siden MEN den var fuld af fejl så blev sendt tilbage med rettelser - hun har så først sendt den tilbage med rettelser (og stadigvæk småfejl) i sidste uge (hvor jeg var syg med lungebetændelse) og skrev den så under idag. 

Og ja syntes også det er tarveligt jeg får en halv vind med på en fridag. Og uden nogen som helst indikation på at lederen tidligere har gjort mig opmærksom på at hun syns der manglede noget  Hun har derimod rost og anerkendt og har slet ikke følt mig i farezonen  Men det gør jeg da nu. 

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaBaastrup skriver:

Synes du skal få en bi sidder med fra en fag forening

Til på torsdag? 

Anmeld

4. juni 2013

Diana2013

Anonym skriver:

Til på torsdag? 

Ja det må de da kunne finde en til sådan en akut sag, det har FOA i hvert fald gjort til nogle af de ansatte jeg arbejder sammen med hvor de skulle til møde med lederen

Anmeld

4. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg fik kontrakten (den første) for længe siden MEN den var fuld af fejl så blev sendt tilbage med rettelser - hun har så først sendt den tilbage med rettelser (og stadigvæk småfejl) i sidste uge (hvor jeg var syg med lungebetændelse) og skrev den så under idag. 

Og ja syntes også det er tarveligt jeg får en halv vind med på en fridag. Og uden nogen som helst indikation på at lederen tidligere har gjort mig opmærksom på at hun syns der manglede noget  Hun har derimod rost og anerkendt og har slet ikke følt mig i farezonen  Men det gør jeg da nu. 

Det er da også for dårligt du ikke får noget at vide undervejs, så du år en chance til at forny dig. Som en anden skriver, så er det en god ide med en bisidder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.