Anonym skriver:
Klare at miste pengene ? Man skulle da ikke gerne miste pengene, men ja der er selvfølgelig altid en risiko ved handel privat på nettet. Men mon ikke langt de fleste laver fair handler ( er jeg så naiv og tro ) jo jo men hvorfor skal jeg som køber løbe den risiko, at hun ikke overføre til mig. Hmm Det er ikke nemt. Hvis pakken skal sendes forsikret, koster det 65kr jeg ville godt nok være ked af at bruge 65kr på Porto for ingenting
Lige meget hvad, så længe beløbet er under 500 kr kan du ikke klage nogen steder.
Og hvis handlen ikke er lavet via f.eks. Trendsales (som yder hjælp til disse problemer), så er der virkelig ikke noget du kan gøre.
- Du kan sende dem retur og krydse finger for at sælger er god nok (som du også skriver tror du jo på det bedste i folk, så kan ikke se hvorfor du alligevel ikke er sikker her).
- Du kan blive ved med at forsøge at få sælger til at overfører pengene først, men sælger står jo i samme situation som dig, mhs til at skulle tage det første skridt, så du kan ikke regne med at han/hun vil gøre dette, og så bliver det en energi kamp for et par natbukser.
- Du kan sige. "fuk it" og det var ærligeligt.
Andet er der ikke at gøre, rent lovmæssig.
mhs til at betale med overførelse, så er det fordi at når man selv laver en overførelse så kan man ikke få trukket betalingen tilbage.
Anmeld