Flad kurve på ørene, jeres erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.749 visninger
11 svar
2 synes godt om
3. juni 2013

Muffinmus

Hn har nu fået målt ørene igen. Først var det ene L,ost fladt og det andet helt fladt i kurven, i dag var begge helt og aldeles flade. Skal til endnu en måling om en måned...
Hvad er jeres erfaring, voksede jeres fra det eller endte det med dræn?. Og påvirkede det jeres barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Janni.

Er det hos egen læge i har fået det målt?

Silas havde flade kurver, han endte med dræn. Hans hørelse, sprog og balance har været præget af det længe, men han er ved at komme efter det nu.
F.eks fandt han balancen til at gå 1 ½ uge efter drænene var lagt.
Lige efter de var lagt, og flere timer/dage efter, var han meget forvirret over de nye lyde.

Anmeld

4. juni 2013

K&S

MariaE skriver:

Hn har nu fået målt ørene igen. Først var det ene L,ost fladt og det andet helt fladt i kurven, i dag var begge helt og aldeles flade. Skal til endnu en måling om en måned...
Hvad er jeres erfaring, voksede jeres fra det eller endte det med dræn?. Og påvirkede det jeres barn?

Er det egen læge eller ørelæge, I har været hos?

Vi gik til kontrol en længere periode hos egen læge, hvor vi "skulle se tiden an", men da vi kom til ørelæge, fik Anton lagt dræn 3 dage efter

Og det har virket så godt - hans balance ændrede sig næsten fra dag til dag til det bedre og hans sprog gik så småt i gang, men det var først fra 2½ år af, han begyndte at sige ord (han fik lagt dræn som 16 måneder)

Anmeld

4. juni 2013

Lise

Se at komme til ørelægen, hvis det ikke er der det er målt. 

Vi/Simon startede med flad kurve hos egen læge - vi blev opmærksomme på problemet til den der test sundhedsplejersken laver når de er 8 mdr - hun mente ikke hørelsen var helt god. Blev målt tre gange over tre måneder. Først herefter kom vi til ørelægen, som også ville teste over tre måneder. Der var fortsat flad kurve. Og så fik han tid til dræn - over et halvt år efter det først var konstateret. Siden det første dræn blev lagt, har der ikke været problemer. 

Anmeld

4. juni 2013

Janni.

K&S skriver:

Er det egen læge eller ørelæge, I har været hos?

Vi gik til kontrol en længere periode hos egen læge, hvor vi "skulle se tiden an", men da vi kom til ørelæge, fik Anton lagt dræn 3 dage efter

Og det har virket så godt - hans balance ændrede sig næsten fra dag til dag til det bedre og hans sprog gik så småt i gang, men det var først fra 2½ år af, han begyndte at sige ord (han fik lagt dræn som 16 måneder)

Lyder præcis som vores historie.

Anmeld

4. juni 2013

Silas&Mille

Silas have 2 HELT flade kurver vinteren 2012, men det gik i sig selv da det blev varmere i vejret i løbet af foråret. Først målt ved egen læge og blev for en sikkerheds skyld sendt videre til ørelæge med det samme. 

Har desværre inden erfaring med flade kurver på dette tidspunkt af året.

Anmeld

4. juni 2013

_-Kathrine-_

Sidste vinter og forår var V's øre også helt flade, så vi gik til kontrol hver måned og efter 4 måneder i Juli måned blev han "frikendt". der var de gode igen, og ingen påvirkning af hørelsen
Så det kan også gå godt

Anmeld

4. juni 2013

Muffinmus

Lægen siger ørelægen vil have tre målinger fra egen læge før der kommer en henvisning på bordet.
Vi har fået målt to gang nu og om en måned er det 3 gang..så må vi se.
Hun vil ikke rigtig sove til middag, heller ikke selv om vi være hende, men om det bare er en fase aner vi jo ikke, hun sover fint om natten umiddelbart.
Jeg ved ikke hvor meget hun kan høre, men hun reagere da når jeg beder hende sætte sig på numsen osv. Og hun går fint, der er ikke problemer. Tak for jeres svar. Må se tiden an lidt endnu.

Anmeld

4. juni 2013

Janni.

MariaE skriver:

Lægen siger ørelægen vil have tre målinger fra egen læge før der kommer en henvisning på bordet.
Vi har fået målt to gang nu og om en måned er det 3 gang..så må vi se.
Hun vil ikke rigtig sove til middag, heller ikke selv om vi være hende, men om det bare er en fase aner vi jo ikke, hun sover fint om natten umiddelbart.
Jeg ved ikke hvor meget hun kan høre, men hun reagere da når jeg beder hende sætte sig på numsen osv. Og hun går fint, der er ikke problemer. Tak for jeres svar. Må se tiden an lidt endnu.

Det kræver ikke en henvisning for at komme til ørelæge.

Håber i finder en løsning før i skal ud og flyve.

Anmeld

4. juni 2013

Eliza

Malthe havde mellemørebetændelse 6 gange inden for 4 mdr. Først da jeg skiftede læge fik vi målt det og han kurve var os helt flad. 

vi blev sendt til ørelæge med henblik på dræn (pga alle de mellemørebetændelse så han ingen grund til at måle igen måneden efter)

dog klokkede ørelægen i det, så han lavede præcis det samme som egen læge havde gjort ugen inden og sendte os hjem med beskeden om at komme igen måneden efter. 

hvis han havde ondt (som han nu havde haft mere eller mindre konstant i 7 mdr) måtte vi give panodil. 

Efter 3 uger måtte jeg dog ringe igen Fordi han havde så ondt og jeg ikke går ind for overforbrug Af panodil til hverken børn eller voksne. 

Damen siger "jamen han skal jo ik ha ondt. Så må i få en akut tid"

Ind kom vi og 2 dage senere blev der lagt dræn 

jeg har en SÅ meget gladere dreng. Som nu også taler meget mere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.