Ægløsning og lang cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg havde som tidligere nævnt en cyklus på 35 dage med ÆL hver gang på cd 21.. Jeg tog både æl test, målte temperatur og havde smerter så den var vidst god nok.. Det lykkedes ikke mig at blive gravid, men det havde intet at gøre med længden på min cyklus, da jeg fast havde æl og desuden var super fertil (gynækologens ord)

Kærestens sædkvalitet var desværre ret lav hvorfor vi kom i behandling og blev øko gravide dog hormonstyret dvs havde 2 æg og tog æl sprøjte så cyklussen blev 28 dage..

Det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid på en 35 dages cyklus, bare den er regelmæssig

Okay , så var det ikke noget med dig at gøre men det er åbentbart normalt at der går lang tid . Første gang gik der kun 2 mdr ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

sulo

så længe du har ægløsning burde det være lige nemt. kan godt forstå hvis du bliver lidt frustreret. man vil bare gerne have en ny graviditet hurtigst muligt. håber du står med to streger i juli

Det er nemlig meget frustrende at man ikke bliver gravid i første måned efter SA, sådan havde jeg det lige pressist efter min SA i oktober (fik fjernet det sidste 26/11 ved en KA).

Alle omkring en siger bare på den igen, så er du sikkert gravid om en måned igen

Havde den første mens efter SA d. 13/12 og den sidste i febuar, efter udregningen er jeg blevet gravid omkring d.4-8/3

Men vente tiden der imellem følles frygtelig lang og hver ny mens føles som et slag i ansigtet.

Anmeld

4. juni 2013

l.kjoeller

sulo skriver:

Det er nemlig meget frustrende at man ikke bliver gravid i første måned efter SA, sådan havde jeg det lige pressist efter min SA i oktober (fik fjernet det sidste 26/11 ved en KA).

Alle omkring en siger bare på den igen, så er du sikkert gravid om en måned igen

Havde den første mens efter SA d. 13/12 og den sidste i febuar, efter udregningen er jeg blevet gravid omkring d.4-8/3

Men vente tiden der imellem følles frygtelig lang og hver ny mens føles som et slag i ansigtet.

jeg måtte vente 2 år efter s.a. fandt ud af det var et lykketræf vi blev gravide i først forsøg da min man så at sige var knap så leveringsdygtig

Anmeld

4. juni 2013

Kløver

35 er lige til den lange side, det man siger når man har lang cyklus er at det er sværere pga de færre forsøg, hvis man får æl. Feks har min cyklus lagt på 42-44 dage hvilket gjorde jeg havde 2forsøg/æl hver gang en med normal cyklus havde 3. Men har du sex ved æl er selve chancerne ikke mindre, hvis det giver mening

Du har lige stor chance for graviditet i hver cyklus, men du har med en cyklus på 35 dage "kun" 10 forsøg/æl i løbet af et år hvor en kvinde med en cyklus på 28 dage har 13 forsøg/æl

Så derfor har du 3 chancer mindre om året

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

35 er lige til den lange side, det man siger når man har lang cyklus er at det er sværere pga de færre forsøg, hvis man får æl. Feks har min cyklus lagt på 42-44 dage hvilket gjorde jeg havde 2forsøg/æl hver gang en med normal cyklus havde 3. Men har du sex ved æl er selve chancerne ikke mindre, hvis det giver mening

Du har lige stor chance for graviditet i hver cyklus, men du har med en cyklus på 35 dage "kun" 10 forsøg/æl i løbet af et år hvor en kvinde med en cyklus på 28 dage har 13 forsøg/æl

Så derfor har du 3 chancer mindre om året

Ja det giver mening
Men det er sjovt som min cyklus har ændret sig ..
Jeg testede med æl i dag ( er på cd 15 , og den er faktisk meget tydelig , så tror måske at keg snart får æl ..

Så håber at den er her denne gang ..

Anmeld

4. juni 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja det giver mening
Men det er sjovt som min cyklus har ændret sig ..
Jeg testede med æl i dag ( er på cd 15 , og den er faktisk meget tydelig , så tror måske at keg snart får æl ..

Så håber at den er her denne gang ..

Jeg brugte af samme årsag de digitale æl test og med lillesøster tog det 3 mdr/cyklusser at blive gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.