Ægløsning og lang cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.675 visninger
15 svar
1 synes godt om
3. juni 2013

Anonym trådstarter

Min cyklus er 35 , og den har den været siden jeg havde en sa i januar , og er ikke blevet gravid endnu ..

Min ægløsning ligger på dag 21-23 .

Er det normalt ? Og er det lige så nemt at blive gravid , spm med en cyklus på 28 dage ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min cyklus er 35 , og den har den været siden jeg havde en sa i januar , og er ikke blevet gravid endnu ..

Er det normalt ? Og er det lige så nemt at blive gravid , spm med en cyklus på 28 dage ??

Op
Ingen der ved noget ???

Anmeld

3. juni 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Det er fuldstændig som min cyklus var før vi kom i behandling

Anmeld

3. juni 2013

Rockertand

Anonym skriver:

35 dage er absolut i den lange ende af det, man vil kalde en normal længde for cyklus, men hvis den er regelmæssig, bør det ikke have den store betydning, og du har jo også bevist, at det kunne lade sig gøre. Tålmodighed er en dyd, held og lykke.

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

35 dage er absolut i den lange ende af det, man vil kalde en normal længde for cyklus, men hvis den er regelmæssig, bør det ikke have den store betydning, og du har jo også bevist, at det kunne lade sig gøre. Tålmodighed er en dyd, held og lykke.

Den er fuldstændig regelmæssig, og har jo ægløsning , så det er vel ligemeget hvor lang cyklussen er ?

Anmeld

3. juni 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Den er fuldstændig regelmæssig, og har jo ægløsning , så det er vel ligemeget hvor lang cyklussen er ?

Nej, det er det ikke.

En regelmæssig cyklus på mellem 21-35 dage er som udgangspunkt at regne for ovulatorisk (ægløsnende), kortere eller længere ligger udenfor normalområdet og kan have betydning for fertiliteten.

Et normalområde for follikulærfasen (tiden før ægløsning) er 10-23 dage (hos langt størstedelen varer den dog 13-15 dage), for lutealfasen (efter ægløsning) er den 8-17 dage (størstedelen 13-14 dage), disse tal angiver medianer for normalt fertile kvinder, og cyklusfordeling anderledes end beskrevet kan give anledning til fertilitetsudfordringer, f.eks. for tynd eller for tyk slimhinde, der vil resultere i en fejlslagen implantation.

Nogle simple blodprøver vil kunne fastslå, om der er tale om ægløsning, PCO, stofskiftelidelse eller andre hormonforstyrrelser, men er næppe relevante for dit forløb, idet du jo har været gravid relativt nyligt.

Held og lykke. 

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Nej, det er det ikke.

En regelmæssig cyklus på mellem 21-35 dage er som udgangspunkt at regne for ovulatorisk (ægløsnende), kortere eller længere ligger udenfor normalområdet og kan have betydning for fertiliteten.

Et normalområde for follikulærfasen (tiden før ægløsning) er 10-23 dage (hos langt størstedelen varer den dog 13-15 dage), for lutealfasen (efter ægløsning) er den 8-17 dage (størstedelen 13-14 dage), disse tal angiver medianer for normalt fertile kvinder, og cyklusfordeling anderledes end beskrevet kan give anledning til fertilitetsudfordringer, f.eks. for tynd eller for tyk slimhinde, der vil resultere i en fejlslagen implantation.

Nogle simple blodprøver vil kunne fastslå, om der er tale om ægløsning, PCO, stofskiftelidelse eller andre hormonforstyrrelser, men er næppe relevante for dit forløb, idet du jo har været gravid relativt nyligt.

Held og lykke. 

Tak for svar. Tror ikke jeg kan bruge det til noget , leder mere efter erfaringer hos kvinder der har oplevet det sammen , og ikke bare facts ..

Anmeld

4. juni 2013

sulo

Anonym skriver:

Min cyklus svinger meget, 1 graviditet i september blev jeg gravid på en 30 dages cyklus, her 2 gang var det på en 34 dages cyklus.

Jeg har aldrig målt mig frem til hvornår jeg har ægsløning, kun kigget på kalenderen hvornår jeg ca burde have ægløsning, ved godt at det ikke er til meget hjælp, men kan det lade sig gøre på 34 dags burde det jo også kunne på en 35 dags

Anmeld

4. juni 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Tak for svar. Tror ikke jeg kan bruge det til noget , leder mere efter erfaringer hos kvinder der har oplevet det sammen , og ikke bare facts ..

Jeg havde som tidligere nævnt en cyklus på 35 dage med ÆL hver gang på cd 21.. Jeg tog både æl test, målte temperatur og havde smerter så den var vidst god nok.. Det lykkedes ikke mig at blive gravid, men det havde intet at gøre med længden på min cyklus, da jeg fast havde æl og desuden var super fertil (gynækologens ord)

Kærestens sædkvalitet var desværre ret lav hvorfor vi kom i behandling og blev øko gravide dog hormonstyret dvs havde 2 æg og tog æl sprøjte så cyklussen blev 28 dage..

Det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid på en 35 dages cyklus, bare den er regelmæssig

Anmeld

4. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

så længe du har ægløsning burde det være lige nemt. kan godt forstå hvis du bliver lidt frustreret. man vil bare gerne have en ny graviditet hurtigst muligt. håber du står med to streger i juli

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.