nogen der har døbt sit barn senere end normalt feks 5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

gonefishing

helle85 skriver:

det lyder som en godt fest, så nu er jeg lidt i tvivl hvad der er bedst for jeg har jo stadig et barn som er blevet døbt

Som en anden herinde skriver, så er jeg selv en af dem der døber mine børn (og det lød lidt hjemmelavet når de er omkring 5år eller over, for netop at give dem en fest og en fed dag de kan huske. Og ikke bare en masse der er samlet om et spædbarn der ligger og sover og er ligeglad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

helle85

hesøth skriver:

Vores 3 er ikke døbt, da vi ikke har noget forhold til Folkekirken.

Vores store søn på 11  og datter på 10 har begge gået til minikonfirmand - og har derved snuset til Folkekirkens kristendom.

Sønnen har ikke nogen interesse i at blive konfirmeret, men vores datter er begyndt at snakke om det nu.

Vi har dog aftalt med hende at det fixer vi bare i forbindelse med konfirmationsforberedelsen, når den tid kommer.

Jeg vil ikke tro vi ville gøre noget særligt ud af det, hvis hun blev døbt kort tid inden hendes konfirmation. Det ville bare blive besøget i kirken - og en tur på restaurant efter eget valg (tror jeg)...og ikke andet familie end mor, far og søskende

okay det lyder også fint nok

den eneste grund jeg har døbt min dreng, og ville døbe min datter inden hun blev for gammel er fordi min mor snakkede om at hun blev konfirmeret med en der blev dødt lige før de blev konfirmeret(samme dag) og det syntes hun(altså klasse kammeraten) var flovt så der for tænkte jeg at det nok var bedst men der er nogen andre der jo også er blevet konfirmeret senere som har det fint med det

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Flodkilling skriver:

Som en anden herinde skriver, så er jeg selv en af dem der døber mine børn (og det lød lidt hjemmelavet når de er omkring 5år eller over, for netop at give dem en fest og en fed dag de kan huske. Og ikke bare en masse der er samlet om et spædbarn der ligger og sover og er ligeglad

ja det er også derfor jeg tænkte at gøre det nu for så kan hu jo være med bestemmene omkring tema osv. og nu ville hun jo godt huske det senere. ville du invitere nogen af veninderne med nå hun ikke er ældre

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

helle85 skriver:

ja det er også derfor jeg tænkte at gøre det nu for så kan hu jo være med bestemmene omkring tema osv. og nu ville hun jo godt huske det senere. ville du invitere nogen af veninderne med nå hun ikke er ældre

Ja helt klart vennerne eller i hvert fald bare et udvalg af de bedste, skal da med!
Nu har jeg boet en del i grækenland, hvor det at blive døbt er mega stort, ud over familien så er der venner og naboer og det er bare en stor fed fest... ønsker selv noget lign. for mine børn.

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Flodkilling skriver:

Ja helt klart vennerne eller i hvert fald bare et udvalg af de bedste, skal da med!
Nu har jeg boet en del i grækenland, hvor det at blive døbt er mega stort, ud over familien så er der venner og naboer og det er bare en stor fed fest... ønsker selv noget lign. for mine børn.

vores bliver dog ikke så stort det bliver familien og et par venner også måske et par af hendes veninder også bliver det kun til kaffe og kage da, da jeg har nogen i familien som ikke kan styre det med alkohol og det høre der jo til mad. for jeg syntes det er for børnene fest og syntes jeg ikke det bliver hvis mange af de voksne bare drikker sig fulde

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

helle85 skriver:

vores bliver dog ikke så stort det bliver familien og et par venner også måske et par af hendes veninder også bliver det kun til kaffe og kage da, da jeg har nogen i familien som ikke kan styre det med alkohol og det høre der jo til mad. for jeg syntes det er for børnene fest og syntes jeg ikke det bliver hvis mange af de voksne bare drikker sig fulde

Lyder som en total fed ide.

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Flodkilling skriver:

Lyder som en total fed ide.

så holder jeg mig stadig til det, men må lige vende det med manden inden jeg planlægger det helt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.