nogen der har døbt sit barn senere end normalt feks 5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
16 svar
4 synes godt om
3. juni 2013

helle85

min datter er 5 år og hun er ikke blevet døbt da vi ikke havde råd og overskud da hun var lille men tænker at det snart på tide

så hvis dit barn og er blevet døbt så sen,t så de selv kunne bestemme festen hvordan er det så blevet gjort?
fik de lov til selv at bestemme det hele eller kun noget af det og
hvad for noget tøj havde de på??
og hvordan og hvorledes med de søskende som var blevet døbt som små hvad gjorde i for dem så de ikke skulle føle sig uden for??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Rockertand

helle85 skriver:

min datter er 5 år og hun er ikke blevet døbt da vi ikke havde råd og overskud da hun var lille men tænker at det snart på tide

så hvis dit barn og er blevet døbt så sen,t så de selv kunne bestemme festen hvordan er det så blevet gjort?
og hvordan og hvorledes med de søskende som var blevet døbt som små hvad gjorde i for dem så de ikke skulle føle sig uden for??

Hvis I ikke har noget religiøst ønske om, at det skal være nu, så vent med dåben til lige før konfirmationen, det er forholdsvist almindeligt, at man bliver døbt i den alder, hvis man ikke blev det som spæd.
Jeg fik selv valget, men takkede nej, da jeg ikke bekende mig til den kristne tro.

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Rockertand skriver:

Hvis I ikke har noget religiøst ønske om, at det skal være nu, så vent med dåben til lige før konfirmationen, det er forholdsvist almindeligt, at man bliver døbt i den alder, hvis man ikke blev det som spæd.
Jeg fik selv valget, men takkede nej, da jeg ikke bekende mig til den kristne tro.

vi er ikke religiøs men tænkte at det måske var bedre nu end nå kun skal konfirmeres

begge mine børn skal nok konfirmeres samtige (hvis de vil) da min dreng er skole udsat så mon ikke de mere vil undre sig over at det ku er hende der ikke er blevet det??

og hvad hvis hun senere skal giftes kan man det å man ikke er døbt?? jeg er lidt uvidene omkring det, jeg ved kun at man skal være døbt for at blive konfirmeret

Anmeld

3. juni 2013

Junibæbs2013

Jeg blev selv døbt lidt sent - sammen med min søster, som vist var 4 og jeg 6 (eller deromkring). 

Så vi havde, sådan som jeg husker det, en rigtig hyggelig dag - og det var jo overvældende med de mange gæster og gaver. Hvilket man kan sætte pris på i den alder ...

Jeg husker det dog ikke som at vi fik lov til at bestemme noget særligt - vi havde ens fine kjoler på, og mine forældre har muligvis spurgt os, om der var noget specielt, vi ville have at spise. 

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

helle85 skriver:

Min datter på 2,5 år er ikke døbt endnu, jeg blev selv først døbt da jeg var 13
Jeg mener selv de skal bestemme om de vil være med i "Guds klub"

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Junibæbs2013 skriver:

Jeg blev selv døbt lidt sent - sammen med min søster, som vist var 4 og jeg 6 (eller deromkring). 

Så vi havde, sådan som jeg husker det, en rigtig hyggelig dag - og det var jo overvældende med de mange gæster og gaver. Hvilket man kan sætte pris på i den alder ...

Jeg husker det dog ikke som at vi fik lov til at bestemme noget særligt - vi havde ens fine kjoler på, og mine forældre har muligvis spurgt os, om der var noget specielt, vi ville have at spise. 

okay vi invitere kun familien som ikke er så stor mere og måske nogen enkle venner, vi holder og det bliver kun holdt med kaffe og kage(flere slag), det blev min drengs dåb også, for jeg har nogen i min familie som ikke kan styre sig ang. øl og snaps osv. og det høre der jo til mad

ville i have haft nogen af jeres veninder med? hun har et par bedste veninder ville man kun inviter dem med?

men er bare i tvivl om hvordan man få min dreng med ind i det også så han ikke føler sig helt uden for det gør han meget let. men det er jo også hendes dag.

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Flodkilling skriver:

Min datter på 2,5 år er ikke døbt endnu, jeg blev selv først døbt da jeg var 13
Jeg mener selv de skal bestemme om de vil være med i "Guds klub"

var du den eneste fra din klasse der blev døbt så sent?? hvordan blev det holdt da du var så gammel og næsten skulle konfirmeres også??

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

helle85 skriver:

var du den eneste fra din klasse der blev døbt så sent?? hvordan blev det holdt da du var så gammel og næsten skulle konfirmeres også??

Ja. men det var totalt fedt! jeg blev døbt i påsken (som jo var ret stort) og biskoppen kom på besøg lige den dag. Men det var også ret sjovt, ud over min klasse så kom mine venner jo, som synes det var morsomt at jeg skulle døbes så "gammel", men jeg kunne selv vælge mine "faddere" som blev min bedste veninde og min gode ven.

Anmeld

3. juni 2013

hesøth

helle85 skriver:

Vores 3 er ikke døbt, da vi ikke har noget forhold til Folkekirken.

Vores store søn på 11  og datter på 10 har begge gået til minikonfirmand - og har derved snuset til Folkekirkens kristendom.

Sønnen har ikke nogen interesse i at blive konfirmeret, men vores datter er begyndt at snakke om det nu.

Vi har dog aftalt med hende at det fixer vi bare i forbindelse med konfirmationsforberedelsen, når den tid kommer.

Jeg vil ikke tro vi ville gøre noget særligt ud af det, hvis hun blev døbt kort tid inden hendes konfirmation. Det ville bare blive besøget i kirken - og en tur på restaurant efter eget valg (tror jeg)...og ikke andet familie end mor, far og søskende

Anmeld

3. juni 2013

helle85

Flodkilling skriver:

Ja. men det var totalt fedt! jeg blev døbt i påsken (som jo var ret stort) og biskoppen kom på besøg lige den dag. Men det var også ret sjovt, ud over min klasse så kom mine venner jo, som synes det var morsomt at jeg skulle døbes så "gammel", men jeg kunne selv vælge mine "faddere" som blev min bedste veninde og min gode ven.

det lyder som en godt fest, så nu er jeg lidt i tvivl hvad der er bedst for jeg har jo stadig et barn som er blevet døbt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.