Første tanke: hold op, jeg ville være ked af det, hvis min svigerdatter snakkede sådan om mig og udtrykte had til mig.
Man kan ikke ændre svigerforældre. Man kan ændre sin holdning til dem og tænke over, at de elsker dine børn (også selv om de kalder dem underlige navne) og derfor forkæler dem. Det er bedsteforældres privilegie og det dør ingen børn af (med mindre det sker flere gange dagligt). De er din mands forældre og har opdraget ham til at være den mand du elsker mest i verden, så de kan ikke være helt gal på den.
Som en anden sagde, er der ingen steder hvor I kan finde en fælles interresse? Børnene er nok et fint udgangspunkt. Herhjemme har mine svigerforældre og jeg fundet fælles fodfæte i vores have. Jeg er aldeles ikke havemenneske og har minus grønne fingre. De har kæmpe have og elsker at pusle med den. Jeg har derfor gjort det til min interresse og tager imod råd og lære og beder dem om hjælp til nogel idéer ang. haven.
Vi er ikke pot og pande personlighedsmæssigt, men det ville jeg aldrig lade mine børn eller dem vide. Det udholder jeg ganske enkelt. De er individer der elsker mine børn på deres præmisser, ligesom jeg gør.
Pas på dine signaler, når du er i nærheden af dine svigerforældre. Det er ikke ret fedt for hverken din mand, børn, svigerforældre eller svigerinder/svogre, hvis de kan mærke, at der er noget galt eller at de har gjort noget galt.
Hold ud, forsøg og pas på 
Anmeld