kan jeg tillade mig at bryde vores aftale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

baby012

Kort sagt, Ja, det kan du godt tillade, synes måske du allerede nu skal ringe til statsforvaltningen, give dem oplysningerne om hvad der er sket (så det er med i sagen fra start, kan være en fordel) og hør dem ad om hvordan du skal forholde dig til situationen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Wik

Det er måske naivt at tro at i ikke ender der, men som udgangspunkt skal alle altså ikke i statsamtet. Hvis man kan klare tingene selv, så gør man det som voksne mennesker. 

Som andre også skriver glem det med en 7/7 ordning, det er noget man tager hen af vejen, alt afhængig af jer barn med videre. Et barn har ikke godt af at have to baser, slet ikke hvis forældrene ikke har det godt sammen. 

Prøv brug energien på dig selv, og på at få etableret en form for team eller venskab med din x kæreste, og evt. nogle spille regler, så han er med i det omfang du og han ønsker. En mands prioteringer vil ofte være anderleds end dine, og han vil ikke være på ligeså meget. Og nok slet ikke have interesse i en 7/7 ordning i starten uanset. 

Og ja, når det angår ens børn så kan man bryde et løfte, da du har givet et løfte om noget du ikke aner hvad indebære før du står med barnet, så selvfølgelig kan du bryde det.

Anmeld

30. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hej. Har lige brug for et råd..  da min mand og jeg gik i gang med projekt baby lovede jeg ham at gik det ikke mellem os så skulle vi have en 7/7 ordning med ham som bopælsforælder. Nu har jeg så det sidste stykke tid oplevet at han ikke kan udsætte egne behov og her til aften blev vi så uvenner og slog op for nok 20 gang, men da han så vil forbi mig og jeg forsøger få ham til at blive skubber han mig i raseri i maven ( er i uge 29) og mens jeg kryber sammen på gulvet har han en bluse og smider i hoved på mig og går, mens jeg lægger og græder av av for det gjorde vildt ondt. Senere kommer han tilbage efter sit tøj og siger at jeg bare lavede drama da jeg kryb rundt på gulvet...

Jeg er ikke i tvilv om at vi ikke skal være sammen for jeg kan ikke acceptere hans opførsel, men kan jeg tillade mig at bryde mit løfte? Når barnet når en vis alder ønsker jeg ikke en 7/7 da jeg er utryg ved om han kan udsætte egne behov og styrer sit temperament... Når hans barn fra tidligere er her er det mig der må tage det hele for tiden for han vil hellere 1000 andre ting.. Hvad siger I ? Kan jeg under disse nye omstændigheder bryde mit løfte ?

Om du kan tillade dig det? Ja det ville jeg. Er dit barn ikke mere værd end et løfte til en mand der slår dig ufødte barn og dig i maven? 

er ked af du står i sådan en situation, bor i sammen? Eller synes jeg du skal komme væk og få styr på tilværelsen inden din baby kommer til verden. 

Selvfølgelig synes jeg faren skal se sit barn, men går i de fleste tilfælde ikke ind for 7/7 

9/5 eller hveranden weekend må være mere optimalt, når barnet er gammelt nok til det!

Held og lykke med det hele.

Anmeld

30. maj 2013

Nemesis

åhh ja kærlighed gør blind og når man vågner så må man sgu tænkte på sine børn og sig selv først.

Jeg ville da glemme alt om det løfte og nævner han det så sig at så a han må have spist søm og glemt at spytte hovederne ud.

et spædbarn er hos sin mor, og dermed bliver han samværsforælder.

Anmeld

30. maj 2013

Frk. Himmelblå

Uanset om I skændtes eller gik fra hinanden i ro og orden, så vil en tidligere udtalelse om 7/7 aldrig gælde..

Du har udtrykt en hensigt om at imødekomme ham så meget som muligt. Intet mere. 

Hvad der bliver rimeligt for dig og barnet at gå med til er en anden sag.

I kirken lover vi også "i medgang og modgang" for efterfølgende at søge skilsmisse. Situationer, forhold og mennesker ændrer sig.

Hvis du bare sørger for selv at holde din sti ren, opføre dig anstændigt og ellers være en god mor, så har du dit på det tørre i denne sag.

Desuden "deler" man ikke nyfødte.

Anmeld

30. maj 2013

tinasmor

hvis han gør det igen (hvis du ender med at blive) så skal du helt sikkert sørge for at dokumentere det ved at tage til skadestuen eller lign. Men sikken dog en uhyggelig fætter at gøre sådan noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.