Vågen om natten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

Mettefpigen

Velkommen til :-) og tillykke med baby :-)

Jaa det stopper med tiden, her varede det fra han blev født til han var 6 måneder..... Han sov 6 timer i døgnet.... Så ikk andet at gøre end at vente ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

DenLykkelige2013

Mettefpigen skriver:

Velkommen til :-) og tillykke med baby :-)

Jaa det stopper med tiden, her varede det fra han blev født til han var 6 måneder..... Han sov 6 timer i døgnet.... Så ikk andet at gøre end at vente ;-)

Mange tak  

Kun 6 timer? Puha. Kan da godt hører at jeg har verdens nemmeste baby, men han har vist arvet mit gode sove hjerte, hvilket jeg er super glad for men vi venter spændt på at vi kan få et god rytme i gang  

Anmeld

3. juni 2013

mariamiss6

DenLykkelige2013 skriver:

Hej alle kære mødre 

Nu har jeg lige fået oprettet en bruger herinde da den anden side jeg er bruger på er man nervøs for hvad man kan spørge om fordi man tit får et 'hak over tuden', det skal der selvfølgelig også være plads til, men det er lige voldsomt nok  
Men jeg skulle da have oprettet bruger herinde noget før, for siden virker da skøn! 

Men nu til min spørgsmål:
Jeg har en søn som blev 4 uger igår og han har fra start af sovet igennem om natten og kun været vågen ved en 3-4 tiden for at få mad og så sovet videre og så står vi op ved en 6-7 tiden, men men, nu er han begyndt at være vågen yderligere en time efter han har fået mad, og det har han gjort de sidste 4 nætter.  
Er der noget jeg kan gøre for at han ikke er vågen efter mad men sover videre som han plejede at gøre, gode råd tages imod med kys hånd 
Vi har i forvejen ikke særlig meget lys tændt og skifter ikke bleen hvis der kun er lidt tis.

Sørg for at have dæmpet eller ingen lys når du nattefodrer. På den måde opfordrer du ikke til leg/underholdning, men viser ham at det stadig er nat. 

Ikke for meget snak og hygge nusse putte, for det holder ham vågen.

Altså, undgå at komme til at virke underholdende når det e rom natten. på den måde holder du stemningen i nat-mode, og så vil han måske lettere falde til ro efter han har spist.

Anmeld

3. juni 2013

Mettefpigen

Mange tak  

Kun 6 timer? Puha. Kan da godt hører at jeg har verdens nemmeste baby, men han har vist arvet mit gode sove hjerte, hvilket jeg er super glad for men vi venter spændt på at vi kan få et god rytme i gang  

Jep, ca 2 timer om natten.... Han sov ca 30 min af gangen... Og kun engang imellem et par timer hvis vi kørte med barnevognen....

Anmeld

3. juni 2013

DenLykkelige2013

Mettefpigen skriver:

Jep, ca 2 timer om natten.... Han sov ca 30 min af gangen... Og kun engang imellem et par timer hvis vi kørte med barnevognen....

Hold da op, ved jeg slet ikke hvordan jeg ville kunne klare, men det er man jo nød til, og ved man jo kan ske når man får et lille vidunder  

Anmeld

3. juni 2013

morethanperfect

Velkommen til  

Det lyder som om i gør det rigtige .. 
De kan ikke kende forskel på nat og dag de første 2 mdr. så der kan de godt være vågne efter de har spist om natten .. Det var min lille Noel også da han var helt lille baby ..

Anmeld

3. juni 2013

Mor til Ella

Hej alle kære mødre 

Nu har jeg lige fået oprettet en bruger herinde da den anden side jeg er bruger på er man nervøs for hvad man kan spørge om fordi man tit får et 'hak over tuden', det skal der selvfølgelig også være plads til, men det er lige voldsomt nok  
Men jeg skulle da have oprettet bruger herinde noget før, for siden virker da skøn! 

Men nu til min spørgsmål:
Jeg har en søn som blev 4 uger igår og han har fra start af sovet igennem om natten og kun været vågen ved en 3-4 tiden for at få mad og så sovet videre og så står vi op ved en 6-7 tiden, men men, nu er han begyndt at være vågen yderligere en time efter han har fået mad, og det har han gjort de sidste 4 nætter.  
Er der noget jeg kan gøre for at han ikke er vågen efter mad men sover videre som han plejede at gøre, gode råd tages imod med kys hånd 
Vi har i forvejen ikke særlig meget lys tændt og skifter ikke bleen hvis der kun er lidt tis.

Ella sov godt de første 2 mdr, derefter var hun vågen skrigende 3-7 timer HVER nat.

Hun er 15 mdr og er begyndt at sove ok de sidste 2 uger.

Ville ønske jeg havde et godt råd

Anmeld

3. juni 2013

DenLykkelige2013

Mor til Ella skriver:

Ella sov godt de første 2 mdr, derefter var hun vågen skrigende 3-7 timer HVER nat.

Hun er 15 mdr og er begyndt at sove ok de sidste 2 uger.

Ville ønske jeg havde et godt råd

Det lyder som noget af et skift hun har taget sig, håber jeg ikke min Jannick han gør.. men dejligt hun er begyndt at sove godt igen!

Anmeld

3. juni 2013

DenLykkelige2013

morethanperfect skriver:

Velkommen til  

Det lyder som om i gør det rigtige .. 
De kan ikke kende forskel på nat og dag de første 2 mdr. så der kan de godt være vågne efter de har spist om natten .. Det var min lille Noel også da han var helt lille baby ..

Mange tak 

Ja vi forsøger ihvertfald  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.