Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej alle kære mødre Nu har jeg lige fået oprettet en bruger herinde da den anden side jeg er bruger på er man nervøs for hvad man kan spørge om fordi man tit får et 'hak over tuden', det skal der selvfølgelig også være plads til, men det er lige voldsomt nok Men jeg skulle da have oprettet bruger herinde noget før, for siden virker da skøn! Men nu til min spørgsmål:Jeg har en søn som blev 4 uger igår og han har fra start af sovet igennem om natten og kun været vågen ved en 3-4 tiden for at få mad og så sovet videre og så står vi op ved en 6-7 tiden, men men, nu er han begyndt at være vågen yderligere en time efter han har fået mad, og det har han gjort de sidste 4 nætter. Er der noget jeg kan gøre for at han ikke er vågen efter mad men sover videre som han plejede at gøre, gode råd tages imod med kys hånd Vi har i forvejen ikke særlig meget lys tændt og skifter ikke bleen hvis der kun er lidt tis.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Velkommen til denne skønne side...
selv om han har sovet igennem de første 4 uger kan der nemt laves rundt på tingene sådan er det med børn men det kan også være det står på et stykke tid også kommer den alm rytme igen...
men jeg håber da for jer alle sammen rytmen kommer igen
B&J skriver: Velkommen til denne skønne side... selv om han har sovet igennem de første 4 uger kan der nemt laves rundt på tingene sådan er det med børn men det kan også være det står på et stykke tid også kommer den alm rytme igen... men jeg håber da for jer alle sammen rytmen kommer igen
Mange tak Ja, har jeg også tænkt men det ville være dejligt hvis den alm rytme kom igen da jeg er rigtig lang tid om at falde i søvn når jeg først er vågnet, så det bliver ikke til meget søvn selvom han sover så godt
kan godt være det første udviklingsspring også kendt som tigerspring der er igang
Men ja i den alder der skiftede vores søn soverytme sådan en gang hver anden uge...
DenLykkelige2013 skriver: Hej alle kære mødre Nu har jeg lige fået oprettet en bruger herinde da den anden side jeg er bruger på er man nervøs for hvad man kan spørge om fordi man tit får et 'hak over tuden', det skal der selvfølgelig også være plads til, men det er lige voldsomt nok Men jeg skulle da have oprettet bruger herinde noget før, for siden virker da skøn! Men nu til min spørgsmål:Jeg har en søn som blev 4 uger igår og han har fra start af sovet igennem om natten og kun været vågen ved en 3-4 tiden for at få mad og så sovet videre og så står vi op ved en 6-7 tiden, men men, nu er han begyndt at være vågen yderligere en time efter han har fået mad, og det har han gjort de sidste 4 nætter. Er der noget jeg kan gøre for at han ikke er vågen efter mad men sover videre som han plejede at gøre, gode råd tages imod med kys hånd Vi har i forvejen ikke særlig meget lys tændt og skifter ikke bleen hvis der kun er lidt tis.
Jeg tror det er en overgang og dem er der desværre mange af. Man kan først begynde at lære babyen at "sove" ordentligt efter de 4 måneder og starte en god døgnrytme.
Og velkommen til!
/Fenja
DenLykkelige2013 skriver: Mange tak Ja, har jeg også tænkt men det ville være dejligt hvis den alm rytme kom igen da jeg er rigtig lang tid om at falde i søvn når jeg først er vågnet, så det bliver ikke til meget søvn selvom han sover så godt
jaa jeg må nød til at grine fordi jeg kender det desværre.
jeg kunne næsten ikke falde i søvn når jeg endelig kunne i de 3 timer han gav os ind i mellem.
her hed det max 3 timer søvn og min ½time og 6-12 timer vågen hihihihhihihi det var hårdt især fordi det stod på det første ½år
Mange tak for svar og den dejlige velkomst i søde damer Må nok sige jeg er imponeret over alle de gode svar jeg har fået og dejligt at vide man ikke er den eneste i verden der oplever sådan noget selvom man nogle gange føler det sådan
Det lyder helt normalt at sådan en lille baby har vågentid om natten. En tommelfingerregel er at de ikke kan kende forskel på nat og dag de første 3 måneder. I har haft en meget nem start. Bare bliv ved som i plejer, med dæmpet belysning, minimum af snak og kun skifte ble når der er afføring. Så skal han nok droppe de vågne nattetimer på et tidspunkt.
Herhjemme tror jeg at vi havde en lille måneds tid med 2 vågne timer hver nat da han var helt lille. Men det er meget forskelligt fra barn til barn.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128