Hej piger

Ved ikke om jeg har brug for råd da jeg ikke tror der er nogen der kan fortælle 100% hvad der er galt med min mor men tager gerne imod evt bud.....
Min mor er verdens dejligste kvinde men desværre også den mest stædige jeg kender

min mor har altid været en utrolig aktiv dame med fuld fart over feltet!! Glad og masser af gåpåmod....
Min mor har i mine 33 år været syg en gang!! En eneste gang... Aldrig været på penicillin eller andet.... Indtil for et halvt år siden hvor hun blev syg... Og hun fik det værre og værre.. Hun hostede og hostede og omsider efter 14 dage fik vi sparket hende til lægen som konstaterede et alt for højt infektionstal og lungebetændelse og hun kom på penicillin for første gang i sit liv..... Der gik så 3 uger hvor hun var meget sløj og træt og ikke spiste så godt men forståeligt nok egentlig....
Men nu går det bare værre med hende

ikke fysisk men psykisk.... Jo fysisk er der en ting og det er at hun er tynd!!!! MEGET TYND!! Hun er ca 157cm og plejer at ligge på omkring 48kg... Nu vejer hun max!! 38kg!!! Hun er begyndt at gentage sig selv rigtig meget... Fortæller de samme ting igen og igen og igen... Når hun taler er det tydeligt at hun simpelthen ikke kan finde ordene

simple ord forsvinder for hende... Og jeg ender med at sige ordene for hende.... Ofte det hun siger er lidt noget vås og hun er svær at holde en samtale igang med .... Det er ligesom hun langsomt svinder hen personligheds mæssigt og GUD HVOR ER DET HÅRDT AT VÆRE VIDNE TLL!! Min far kan slet ikke klare at hun pludselig er blevet så glemsom og gentager sig selv så han råber tit af hende og har travlt med at vende øjne af hende og sige til hende at det er noget vås hun siger

det gør virkelig ondt at se og høre hvordan han taler til hende :-( og føler mig tit ubehagelig til mode fordi han kommer til mig og fortæller hvor langt ude han mener hun er osv..... Sys ikke det er rart

selvfølgelig var min første tanke alzheimers fordi jeg sys det går så stærkt med hende... Men igen... Hvem kan være så undervægtig og stadig ha en hjerne der fungere optimalt?? Min mor har i 40 år arbejder som laborant med mange giftige stoffer osv.. Så har selvfølgelig også tænkt det kan være dem der omsider gør skade på hjernen...
problemet er at min mor ikke selv mener der er noget galt.. Eller rettere det tror jeg måske godt hun ved men vil ikke være ved det for hun tror at ved at sige hun har det godt osv tror hun at hun beskytter min bror og jeg..... Og måske også sig selv... benægt der er noget i vejen sÅ forsvinder det sikkert...er nået dertil hvor jeg mener at gun simpelthen bare SKAL til lægen og ha en fuld udredning!!! Men hvordan dælen griber man det lige an?? Hun ved jo helt sikkert ikke HVOR glemsom hun er blevet.... Jeg skal bare ha hende afsted men er virkelig i tvivl om hvordan jeg griber det bedst an sådan at hendes stædighed ikke får overtaget......
Undskyld hvis det blev lidt langt og rodet... Skulle bare ud med det....
Anmeld