celleforandringer ???!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Jeg har også haft celleforandringer som efter et års kontroller endte med en keglesnitsoperation. Og jeg har ikke haft forandringer siden så  selvom det skulle ende ud i operation er der rigtig gode chancer for at få dem helt væk... Jeg blev også vildt bange og troede jo nærmest jeg allerede havde kræft og skulle dø, men det er slet ikke på det stadie, så du kan være ganske rolig når ikke de har mere travlt med at tjekke dig igen 

Det jo præcis sådan jeg har det, at jeg har kræft, og skal dø fra mand og to små børn  

håber jeg får lidt mere ro på inden eksamen imorgen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

har gået til kontrol med celleforandringer i 2,5 år før de forsvandt. fik taget mange biopsier, fik eddikesyre smurt på og undersøgt med en kikkert og det blev ved de lette forandringer og jeg blev endelig frikendt. Har netop været til min første alm. celleskrabs kontrol og stadig alt fint.

Så ro på. Celleforandringer , fik jeg af vide, er helt normale før og efter en graviditet, men de følger naturligvis op på det.

Hvis biopsien, viser at der er svære celleforandringer, så får du et keglesnit hvor de fjerner det stykke med celleforandringer. Der er altså langt fra celleforandringer til noget alvorligt.

med 4 måneder , så er det for at følge op på om de er forsvundet eller har udviklet sig..det kan også ske at det er status quo og så får du en ny kontroltid.

Det jeg glad for at høre, er bare så bange lige nu..  glæder mig til biopsien og få a vide hvad den siger  

Anmeld

28. maj 2013

Masig

Anonym skriver:

Det jo præcis sådan jeg har det, at jeg har kræft, og skal dø fra mand og to små børn  

håber jeg får lidt mere ro på inden eksamen imorgen.. 

Det skal du ikke!!!!! Du har IKKE kræft, og de gør noget ved celleforandringer før det udvikler sig til kræft hvis det overhovedet ville gøre det.... Så tag det helt roligt (ved godt det er svært) 

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

NinaNymannMadsen skriver:

jeg gik til læge på et tidpunkt fordi jeg blødte hver gang vi havde haft sex.
ved lægen fik jeg konstateret atypiske celler og skulle derfor videre til gyn, og der tog de celleskrab og fik konstateret celleforandring det fik jeg noget imod husker ikke lige hvad og idag er der intet.

det kan skyldes rigtig mange ting, forandringer i underlivet, kønssygdom (hvilket det var i mig tilfælde)

så du skal ikke være bange eller ked af det, når de først vil se dig om så lang tid så er det ikke alvorligt.

Håber du har ret  :') 

Anmeld

28. maj 2013

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Håber du har ret  :') 

Anmeld

28. maj 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Det jeg glad for at høre, er bare så bange lige nu..  glæder mig til biopsien og få a vide hvad den siger  

Jeg kan godt forstå du er bange. Jeg var selv drøn nervøs da jeg blev indkaldt til sygehuset...det er bare himmelvid forskel på celleskrab hos lægen og på sygehuset.
Men lægen var nu rigtig god til at forklare at celleforandringer IKKE er kræft.
Celleforandringer kan være forstadier til livmoderhalskræft, men forstadier er ikke kræft.
Så når de ser celleforandringer så følger de op på om det udvikler sig så de kan tage tingene i opløbet.

Celleforandringer kan komme og gå..bliver der, findes der rigtig gode behandlingsmuligheder.

Så det er faktisk ren rutine...

:-)

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

Hej piger..

jeg har virkelig brug for lidt råd, gerne fra folk med erfarring.. for et års tid siden fik jeg taget et celleskrab som viste atypiske celler.. jeg bliver imiderlertid gravid, og de kan derfor ikke tage en biopsi, da jeg havde født fik jeg en ny indkaldelse.. 

jeg får denne gang heller ikke nogen biopsi fordi at gynækoloen ikke mener at der er grund til det da der ikke var nogen tegn på HPV eller andet alermerende.. jeg får derfor bare et nyt celleskrab.

det er der så kommet svar på nu, og jeg er fulgstændig tudefærdig  

der står 

" der er fortsat cwlleforandringer som kræver kontrol, og med henblik på dette vil vi gerne se dig om 4 måneder - se indkaldelsesbrev til dette - til en fornyet celleskrab og biopsi"

Celleforandringer ?????! det har de aldrig nævnt noget før, betyder det at det har udviklet sig ?? 

er der nogen med erfarringer indenfor dette ??? er panisk. og rigtig ked af det og lægen har selvf. lukket !  

de atypiske celler er det samme som celleforandringer så din status er sikkert den samme som sidst . da jeg havde det gik det væk af sig selv igen. endvidere er der mange typer af hpv. og det er langt fra alle der er farlige så du må ikke blive for bekymret selv om det er svært. hvis de finder noget alarmerende vil de måske tilbyde dig en kegleoperation hvor man skærer det "syge" væv fra. det får dog IKKE betydning for om man kan få børn osv

håber du kommer til før om 4 mnd for er da ulideligt længe at vente

Anmeld

28. maj 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Ja, jeg blev vaccineret da jeg var 16 (er 22) så håber da den beskytter.. Men er bare alligevel bange. Mistede et meget nært familiemedlem til livmorhals kræft for to år siden.. Og manden sin mor for kort tid siden.. Så vil bare ikke lide samme skæbne.. Det ligger ret dybt i mig efter de her to dødsfald  

Det kan jeg godt forstå!! Synes du skal ringe til din læge og snakke med ham, så han måske kan berolige dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.