celleforandringer ???!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.281 visninger
17 svar
4 synes godt om
28. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej piger..

jeg har virkelig brug for lidt råd, gerne fra folk med erfarring.. for et års tid siden fik jeg taget et celleskrab som viste atypiske celler.. jeg bliver imiderlertid gravid, og de kan derfor ikke tage en biopsi, da jeg havde født fik jeg en ny indkaldelse.. 

jeg får denne gang heller ikke nogen biopsi fordi at gynækoloen ikke mener at der er grund til det da der ikke var nogen tegn på HPV eller andet alermerende.. jeg får derfor bare et nyt celleskrab.

det er der så kommet svar på nu, og jeg er fulgstændig tudefærdig  

der står 

" der er fortsat cwlleforandringer som kræver kontrol, og med henblik på dette vil vi gerne se dig om 4 måneder - se indkaldelsesbrev til dette - til en fornyet celleskrab og biopsi"

Celleforandringer ?????! det har de aldrig nævnt noget før, betyder det at det har udviklet sig ?? 

er der nogen med erfarringer indenfor dette ??? er panisk. og rigtig ked af det og lægen har selvf. lukket !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Hej piger..

jeg har virkelig brug for lidt råd, gerne fra folk med erfarring.. for et års tid siden fik jeg taget et celleskrab som viste atypiske celler.. jeg bliver imiderlertid gravid, og de kan derfor ikke tage en biopsi, da jeg havde født fik jeg en ny indkaldelse.. 

jeg får denne gang heller ikke nogen biopsi fordi at gynækoloen ikke mener at der er grund til det da der ikke var nogen tegn på HPV eller andet alermerende.. jeg får derfor bare et nyt celleskrab.

der står 

" der er fortsat cwlleforandringer som kræver kontrol, og med henblik på dette vil vi gerne se dig om 4 måneder - se indkaldelsesbrev til dette - til en fornyet celleskrab og biopsi"

Celleforandringer ?????! det har de aldrig nævnt noget før, betyder det at det har udviklet sig ?? 

er der nogen med erfarringer indenfor dette ??? er panisk. og rigtig ked af det og lægen har selvf. lukket !  

Når det gælder mistanke om kræft eller forstadier dertil kan du godt regne med at hvis det var noget alvroligt de havde fundet ville de ikke vente hele 4 måneder med at undersøge dig igen. 

Håber det beroliger lidt

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Når det gælder mistanke om kræft eller forstadier dertil kan du godt regne med at hvis det var noget alvroligt de havde fundet ville de ikke vente hele 4 måneder med at undersøge dig igen. 

Håber det beroliger lidt

det er også det manden siger, men er bare helt nede.. rigtig nederen tidspunkt at få sådan et brev har eksamen imorgen og hele næste uge ,, 

Anmeld

28. maj 2013

Tulipan

Anonym skriver:

det er også det manden siger, men er bare helt nede.. rigtig nederen tidspunkt at få sådan et brev har eksamen imorgen og hele næste uge ,, 

Det er også træls at få sådan noget i et brev. Men hvis det var alvorligt ville de kalde dig ind til en samtale og ikke bare skrive det i et brev. Celleforandringer kan sagtens gå i sig selv igen uden de bliver til noget, det gør langt de fleste gør

så lad være med at bekymre dig om det mens du går til eksamen. Så kan du evt bestille en tid ved dig læge når eksamen er ovre så h*n kan forklare dig hvad det betyder, hvis du stadig er urolig der

Anmeld

28. maj 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Hej piger..

der står 

Atypiske celler og celleforandringer er så vidt jeg ved det samme.. Jeg har også celleforandringer og fik foretaget en vævsprøve/biopsi helt i starten af min graviditet, som viste at det var lette celleforandringer.. Lægen sagde at jeg skulle til tjek igen når jeg havde født, men der var ikke grund til bekymring når man har HPV-vaccinen - har du den? Men, ja, som der er blevet sagt, tror jeg bestemt ikke du skal være urolig når du skal vente i 4 måneder - var det alarmerende ville du blive kaldt ind samme uge.. 

Jeg gik også fuldstændig i panik da jeg så ordet celleforandringer - men celleforandringer kan både være gode og onde, og har man HPV-vaccinen skulle man altså gerne være vaccineret mod de "onde" virus.. 

Og til sidst kæmpe  til dig!!!

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Det er også træls at få sådan noget i et brev. Men hvis det var alvorligt ville de kalde dig ind til en samtale og ikke bare skrive det i et brev. Celleforandringer kan sagtens gå i sig selv igen uden de bliver til noget, det gør langt de fleste gør

så lad være med at bekymre dig om det mens du går til eksamen. Så kan du evt bestille en tid ved dig læge når eksamen er ovre så h*n kan forklare dig hvad det betyder, hvis du stadig er urolig der

Prøver også at fokusere på eksamen, men synes det er svært  

men ja, må jo gå ud fra at set ikke er noget farligt når de venter så længe :') 

Anmeld

28. maj 2013

Masig

Anonym skriver:

Hej piger..

der står 

Jeg har også haft celleforandringer som efter et års kontroller endte med en keglesnitsoperation. Og jeg har ikke haft forandringer siden så  selvom det skulle ende ud i operation er der rigtig gode chancer for at få dem helt væk... Jeg blev også vildt bange og troede jo nærmest jeg allerede havde kræft og skulle dø, men det er slet ikke på det stadie, så du kan være ganske rolig når ikke de har mere travlt med at tjekke dig igen 

Anmeld

28. maj 2013

Nemesis

har gået til kontrol med celleforandringer i 2,5 år før de forsvandt. fik taget mange biopsier, fik eddikesyre smurt på og undersøgt med en kikkert og det blev ved de lette forandringer og jeg blev endelig frikendt. Har netop været til min første alm. celleskrabs kontrol og stadig alt fint.

Så ro på. Celleforandringer , fik jeg af vide, er helt normale før og efter en graviditet, men de følger naturligvis op på det.

Hvis biopsien, viser at der er svære celleforandringer, så får du et keglesnit hvor de fjerner det stykke med celleforandringer. Der er altså langt fra celleforandringer til noget alvorligt.

med 4 måneder , så er det for at følge op på om de er forsvundet eller har udviklet sig..det kan også ske at det er status quo og så får du en ny kontroltid.

Anmeld

28. maj 2013

NinaNymannMadsen

jeg gik til læge på et tidpunkt fordi jeg blødte hver gang vi havde haft sex.
ved lægen fik jeg konstateret atypiske celler og skulle derfor videre til gyn, og der tog de celleskrab og fik konstateret celleforandring det fik jeg noget imod husker ikke lige hvad og idag er der intet.

det kan skyldes rigtig mange ting, forandringer i underlivet, kønssygdom (hvilket det var i mig tilfælde)

så du skal ikke være bange eller ked af det, når de først vil se dig om så lang tid så er det ikke alvorligt.

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

emmagirl skriver:

Atypiske celler og celleforandringer er så vidt jeg ved det samme.. Jeg har også celleforandringer og fik foretaget en vævsprøve/biopsi helt i starten af min graviditet, som viste at det var lette celleforandringer.. Lægen sagde at jeg skulle til tjek igen når jeg havde født, men der var ikke grund til bekymring når man har HPV-vaccinen - har du den? Men, ja, som der er blevet sagt, tror jeg bestemt ikke du skal være urolig når du skal vente i 4 måneder - var det alarmerende ville du blive kaldt ind samme uge.. 

Jeg gik også fuldstændig i panik da jeg så ordet celleforandringer - men celleforandringer kan både være gode og onde, og har man HPV-vaccinen skulle man altså gerne være vaccineret mod de "onde" virus.. 

Og til sidst kæmpe  til dig!!!

Ja, jeg blev vaccineret da jeg var 16 (er 22) så håber da den beskytter.. Men er bare alligevel bange. Mistede et meget nært familiemedlem til livmorhals kræft for to år siden.. Og manden sin mor for kort tid siden.. Så vil bare ikke lide samme skæbne.. Det ligger ret dybt i mig efter de her to dødsfald  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.