Min 4 årige søn vil kun gøre det i bleen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mor1012 skriver:

jeg vil gerne være med her..

min datter bliver 3 til november, og hun vil bare IKKE på potte eller wc..
hvordan øver vi det ???

Vores datter ville heller ikke på toilettet, da hun var omkring 3 år. Vi prøvede alt, men efter, at vi i samråd med bh tog alt fokus væk ville hun gerne på toilettet. Hun var 3 år og 3 mdr. Så hun blev blefri fra den ene dag til den anden - både dag og nat. Så det skal nok komme når man ikke har for meget fokus på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

foto på lærred

Min datter var 2 ½ år startede hun med at gå på toilettet. Hun ville dog ikke lave stort de første par uger. Derefter fik hun et klistermærke i en bog hver gang det lykkes. Søde mormor købte selvfølgelig ekstra spændende klistermærker (typisk, dejlige bedsteforældre) så hun fik det også når hun var der hjemme. Efter kort tid var der ingen problemer med begge dele. Hun glemte bogen efter en månedstid, men i starten var hun utrolig stolt af hendes klistermærker.

I starten fik hun også en iphone så hun kunne sidde lidt på toilettet, så hun ikke følte sig presset.

Vi købte også en "store piger går på toilettet", hvor der var sådan en knap man kunne trykke så den sagde som et toilet der trækker ud. Den læste vi også for hende mens hun sad på wc. Det fik hende til at slappe af og så gik det nemmere.

Anmeld

9. august 2013

Trine

Profilbillede for Trine
Bryndis skriver:

Ja min søn på 4,5 år nægter at lave stort på toilettet. Han har nok gjort det tre gange i hele hans levetid og der har han været ved at kaste op pga lugten. Han kan ikke turde med at det kommer til at lugte fra toilettet men har ikke noget problem med lugten når det sker i bleen.

Hvordan kan jeg få ham til at ville gøre det på toilettet? Synes at han er alt for stor til at skulle gøre det i bleen.

Hej Bryndis

Som flere af de andre allerede har skrevet så er det en god ide med klistermærker eller anden form for belønning. Men samtidig synes jeg også at det er vigtigt at sætte nogle rammer op for dit barn uden dog at s
du skal tænke det som straf.
Jeg har gode erfaringer med at sige det er okay at du kun vil lave i bleen men det skal stadig foregår ude på toilettet. Og lige så snart der er kommet noget bliver det hældt ud af bleen og ned i toilettet. Så skal der vaskes/tørres numse og trække ud samt vaskes hænder med sæbe. Samtidig er det en god ide at tale højt om det i familien, f.eks ved at sige "nu skal jeg ud og lave" og bagefter " det var dejligt at have været på toilettet." En god bog som muldvarpen der ville vide hvem der havde lavet lort på dens hoved, som de fleste børn synes om.

Håber det kan give lidt inspiration ellers kan du kigge videre på min blog under naturligopdragelse.dk

Hilsen
Trine Andreasen
www.naturligopdragelse.dk

www.naturligopdragelse.dk

Her får du hjælp når opdragelsen e r svær og du har børn der ikke hører efter, slår eller på anden vis ikke kan samarbejde!

Anmeld

9. august 2013

gonefishing

Mor1012 skriver:

hvordan øver vi det ???

Vores bliver 3 til dec og vil heller ikke på wc eller potte, hverken stort eller småt. I starten var jeg lidt "bange" og bekymret over det, men fik af vide at mange først er klar når de er over de 3 år - kommer i børnehave og ser de andre børn være "store" og gøre det på wc/potte..
Så jeg er lidt mere rolig og venter spændt

Anmeld

9. august 2013

ESV

Mor1012 skriver:

hvordan øver vi det ???

Jeg ville slåkoldt vand i blodet. Emilie nægtede at komme på toilet hvis man foreslog det hylde hun som om man slog hende. Da hun var 3 1/2 smed hun den nærmest fra den ene dag til den anden og inden der var gået en uge havde hun også smidt den om natten. Hun har haft max 2 uheld i børnehaven og ca det samme herhjemme. Hun var tydeligvis bare ikke klar før.

Anmeld

23. august 2013

charlie73

Der er gået et stykke tid siden jeg skrev sidst men vil blot fortælle at min søn fik en åbenbaring i ferien og nu er helt blefri - minus natten, men han tisser slet ikke i bleen mere. Så hos os er det bare lige pludseligt kommet og han er nu en stor dreng. 

Anmeld

23. august 2013

raca

i har lært barnet at skide i bleen det er det det er trygt at skide..

det er grænse overskridende at skulle til at sidde ned og skide over et gabende hul.

lad vær at tving, lad vær at tal om det, lad barnet helt selv passe sit skideri..

lad vær med det der præssen, gøre besværligt, ol "straffe" forde barnet endnu ikke tør slippe og slappe helt af når det sidder på wc.

lig evt blebukser fremme det selv kan tage på nar det skal skide. eller tilbud det en ble, når det ser trængende ud.

langsomt kan i vende barnet til at det og skide sker på badeværelsen. måske mens man sidder på wc.  når bleen ryger så lig noget papir i bunden.

og pluselig en dag tør barnet godt at skide over det åbene hul..

Anmeld

23. august 2013

raca

ESV skriver:

Jeg ville slåkoldt vand i blodet. Emilie nægtede at komme på toilet hvis man foreslog det hylde hun som om man slog hende. Da hun var 3 1/2 smed hun den nærmest fra den ene dag til den anden og inden der var gået en uge havde hun også smidt den om natten. Hun har haft max 2 uheld i børnehaven og ca det samme herhjemme. Hun var tydeligvis bare ikke klar før.

sådan var mine børn også.. eller den ene brugte så skideble.. men det ser jeg ikke som urenlig, der var fuld kontrol over lorten. men den ville bare ikke ud over wcet kun i en ble.. dette tog 6-7 mdr at lære at man også kunne skide på Wcen. men der var aldrig uheld. men det ene eller andet.

vi har også droppet natble fra dag 1 de var blefri.

Anmeld

23. august 2013

MorDk

Sådan var vores søn også og til tider sker det han beder om at få ble på for at gå på værelset og lave. Og det får han lov til. Jeg tror det handler om "at koble af"...  Herhjemme presser vi ikke noget ned over hovedet på ham. Han smed bleen tidligt og er blefri om dagen. Han ville IKKE lave stort på toilettet i starten og vi tog det bare som det kom. Idag går han selv på toilettet og tisser/laver... Han bliver 3 til september.

Jeg tror på at jo mere LARGE man er og ikke presser på jo bedre er det.

Anmeld

23. august 2013

MorDk

raca skriver:

i har lært barnet at skide i bleen det er det det er trygt at skide..

det er grænse overskridende at skulle til at sidde ned og skide over et gabende hul.

lad vær at tving, lad vær at tal om det, lad barnet helt selv passe sit skideri..

lad vær med det der præssen, gøre besværligt, ol "straffe" forde barnet endnu ikke tør slippe og slappe helt af når det sidder på wc.

lig evt blebukser fremme det selv kan tage på nar det skal skide. eller tilbud det en ble, når det ser trængende ud.

langsomt kan i vende barnet til at det og skide sker på badeværelsen. måske mens man sidder på wc.  når bleen ryger så lig noget papir i bunden.

og pluselig en dag tør barnet godt at skide over det åbene hul..

Smiler.... kan ikke lade være at smile lidt over dit ordvalg *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.