Min 4 årige søn vil kun gøre det i bleen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.875 visninger
20 svar
14 synes godt om
28. maj 2013

Bryndis

Ja min søn på 4,5 år nægter at lave stort på toilettet. Han har nok gjort det tre gange i hele hans levetid og der har han været ved at kaste op pga lugten. Han kan ikke turde med at det kommer til at lugte fra toilettet men har ikke noget problem med lugten når det sker i bleen.

Hvordan kan jeg få ham til at ville gøre det på toilettet? Synes at han er alt for stor til at skulle gøre det i bleen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Solstrålebørn

Det er også et problem med min den store.. Hun laver måske en gang på toilettet i børnehaven og så holder hun på det, til nat bleen kommer på... Sommetider ender det i trusserne, fordi hun går i panik... 

Jeg tror ikke man kan gøre så meget ved det, ved det ikke hundrede procent... 

Efter min blev blefri dagen, gik hun fra at komme af med det 5 gange om dagen og nu til ca 2 gange om dagen.... 

Anmeld

29. maj 2013

mor83'

Måske køb noget toiletpapir med sjove motiver. min datter hader at få pudset næse, indtil jeg købte lommetørklæder med hello kitty. Så ville hun gerne

Anmeld

29. maj 2013

forår

Min datter er 3,5 år og vil også kun lave stort i bleen. Jeg håber bare på at det ændre sig på et tidspunkt. Har desværre ingen gode råd.

Anmeld

29. maj 2013

Mor1012

jeg vil gerne være med her..

min datter bliver 3 til november, og hun vil bare IKKE på potte eller wc..
hvordan øver vi det ???

Anmeld

29. maj 2013

charlie73

Jeg kigger også med for har samme problem med min søn på 4 år. Det med at tisse går fint - går hele dagen uden ble i børnehaven og herhjemme - men skal have lave prut så skal han have ble på. 

Anmeld

29. maj 2013

Pikku Myy

Hvad med at gøre det lidt besværligt at blive skiftet. Skifte med det samme selvom det er midt i en leg, og lad det tage lidt tid. Selvfølgelig 100% uden bebrejdelser.

Og så gøre det attraktivt at lave på potten/toilettet.

Min søn havde voldsom forstoppelse, så det kan ikke helt sammenlignes med jeres situationer, men han fik lov til at sidde på potten i stuen foran fjernsynet, og det hjalp helt sikkert på encitamentet.

Anmeld

5. august 2013

Nybagt mor

Min dreng på 3,5 år går også stadig med ble, og ville indtil for en lille uge siden ikke engang op på toilettet og sidde. Afviste blot kategorisk!

Fandt så på at hænge 2 sedler op ved siden af toilettet. På hver af disse sedler tegnede jeg 6 firkanter.

Den ene seddel får han så et kryds i bare ved at sætte sig op på toilettet. Når han har fået 6 krydser er der en valgfri is eller slik.

Den anden seddel får han krydser i når der kommer tis eller puha. Når den er fyldt må han få et stykke legetøj.

Og det virker

Han har allerede fyldt en seddel op og fået en stor is. Og der er 3 krydser på sedlen med legetøj.

Måske andre kan bruge ideen med held også

Anmeld

6. august 2013

Bshizzle

Min store dreng var osse længe om at smide bleen 

Jeg prøvede alle mulige metoder. 

Men en dag bad jeg ham om at sige til når han skulle lave "Bummerlum" 

og OP på wc'et MED bleen på kom han! 

Efter en del gange gik jeg med ham og åbnede bleen imens han sad der... Og Plup.. Så var det ikke så farligt mere 

Nogle siger man osse kan vende bleen på vrangen.. Så det ikke er så behageligt? 

Anyway.. Giv dit barn den tid det tager 

Anmeld

6. august 2013

serinasmor

Nybagt mor skriver:

Min dreng på 3,5 år går også stadig med ble, og ville indtil for en lille uge siden ikke engang op på toilettet og sidde. Afviste blot kategorisk!

Fandt så på at hænge 2 sedler op ved siden af toilettet. På hver af disse sedler tegnede jeg 6 firkanter.

Den ene seddel får han så et kryds i bare ved at sætte sig op på toilettet. Når han har fået 6 krydser er der en valgfri is eller slik.

Den anden seddel får han krydser i når der kommer tis eller puha. Når den er fyldt må han få et stykke legetøj.

Og det virker

Han har allerede fyldt en seddel op og fået en stor is. Og der er 3 krydser på sedlen med legetøj.

Måske andre kan bruge ideen med held også

Vi gjorde næsten det samme ...

Vi havde et skema til at sætte krydser . Hun fik kun kryds når der enten var tis eller lort i toilettet, var der begge dele på en gang måtte hun få 2. Når hun havde krydset en hel række (5 krydser) måtte hun tage en ting i en kasse. Kassen havde vi lavet på forhånd. Der er blyanter, viskelædder, armbånd, perler i små pakker, perleplader, biler, klistermærker og andet dims i. Nu hvor kassen ikke længere er nødvendig kan indholdet gemmes og bruges til børnefødselsdage

De første 5 krydser tog en måned. Hun gik stadig med ble 24-7 men kunne sige når hun skulle på toilet. Hun var dog blevet bange for det. Næste 5 tog 14 dage. Herefter tog det fart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.