operation af hæmorider?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

LBK

jeg svarer gerne på flere spørgsmål..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Åh

Jeg har også kun fået en gang møg! Intet virker..

Men vil lige høre dem igen - når min søn skal vaccineres om 14 dage.

Det kan da ikke passe at de i dagens Danmark, ikke kan fjerne en hudflap i røven uden for mange gener! Når de idag kan lave nye ansigter, nye tarme, navler osv! Det er et røvhul vi snakker om

Det lyder jo fuldstændig tåbeligt, at det ikke skulle kunne laves perfekt!

Hvad jeg kan læse mig til på nettet. Skulle der ikke blive dannet arvæv, da såret er åben.  

Anmeld

28. maj 2013

AnneBJ

Chevro skriver:

Hej!

Jeg var hos lægen for nyligt / fordi jeg regnede med at man måske ville fjerne den hudflap der er tilbage efter hæm.!

Men nej, lægen ville aldrig få det fjernet hvis det var hans røvhul sagde han :/ Så tænkte jeg, hmm - skal jeg gå sådan rundt altid?

Men han fortalte nemlig at man måske kan komme til at døje endnu mere efter en operation. Ved godt det ikke er det du har brug for - men hvis det bare bliver perfekt! - så fortæl mig endelig om det!! Mangler sådan nogen der har fået det foretaget!!

Jeg har fået fjernet en hudflap!! Og det gjorde ONDT - længe!! I hvert fald en uge. Jeg var fuldstændig grædefærdig over, at jeg havde fået det gjort 

Det er 2,5 måned siden og jeg har ingen gener længere! Jeg havde småondt og kløe en del tid efter, sikkert pga. sårheling, men brugte en lokalbedøvende  creme. Det tog det værste.

Jeg kan ikke svare på om jeg ville gøre det igen.. Hvis flappen kun var kosmetisk, så nok ikke - hvis den var generende, som min var ifht. hygiejne, så måske... 

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

LBK skriver:

halløj..

Jeg arbejder som sygepelejrske på en afdeling hvor vi bl.a. tager os af folk der har fået opereret hæmorider væk..

Det er ikke unormalt at det gør ondt i op til flere dage efter operationen.   Endetarmen er utrolig følsom med hensyn til nerver. De sidder meget yderligt pga slimhinder så du skal nok forvente at det gør ondt nogle dage endnu. Men dæmp smerterne med ibupuofen og pamol. 

Hold din afføring lind med magnesia og masser af vand..

Sex må du dyrke når sårene er helet og du ikke længere har ondt...

Tak for svaret. Hvor meget magnesia skal jeg tage? 

Hvad hvis smerten forsvinder før sårene er helet?  Må jeg så stadigvæk dyrke sex? Hvor længe før de heler? Og som chevro taler om arvæv kommer det? 

Anmeld

28. maj 2013

AnneBJ

Anonym skriver:

Nååå jeg har døjet med to hæmorider.  Som jeg så langt om længe har fået opereret væk idag. Nu har jeg helt vildt mange smerter, dem der har prøvet det hvor længe havde i smerte? Og hvornår må jeg dyrke sex? Hehe 

Jeg fik fjernet hæmorider med elastikker og havde smerter ca. 1 døgn. Det kunne tages med panodiler.

Efterfølgende fik jeg skåret en stor hudflap væk, og det gjorde eddermame nas længe efter! En uge ca, hvor det gjorde ONDT!!

Jeg fik at vide, at der var risiko for, at der ville komme en ny hæmoride efter operationen, men at det burde kunne tages i opløbet med stikpiller og/eller creme.

Det kløede og gjorde ondt længe, men dog til at holde ud. Det kunne lindres lidt med lokalbedøvende creme som jeg smurte med, og nu, 2,5 måned efter har jeg ingen gener længere. 

Jeg kan ikke svare på om jeg ville gøre det igen.. Hvis flappen kun var kosmetisk, så nok ikke - hvis den var generende, som min var ifht. hygiejne, så måske... 

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Jeg har fået fjernet en hudflap!! Og det gjorde ONDT - længe!! I hvert fald en uge. Jeg var fuldstændig grædefærdig over, at jeg havde fået det gjort 

Det er 2,5 måned siden og jeg har ingen gener længere! Jeg havde småondt og kløe en del tid efter, sikkert pga. sårheling, men brugte en lokalbedøvende  creme. Det tog det værste.

Tak for svaret.  

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Jeg fik fjernet hæmorider med elastikker og havde smerter ca. 1 døgn. Det kunne tages med panodiler.

Efterfølgende fik jeg skåret en stor hudflap væk, og det gjorde eddermame nas længe efter! En uge ca, hvor det gjorde ONDT!!

Jeg fik at vide, at der var risiko for, at der ville komme en ny hæmoride efter operationen, men at det burde kunne tages i opløbet med stikpiller og/eller creme.

Det kløede og gjorde ondt længe, men dog til at holde ud. Det kunne lindres lidt med lokalbedøvende creme som jeg smurte med, og nu, 2,5 måned efter har jeg ingen gener længere. 

Åhh nej ikk en mere. Haha. Fik du så en ny hæmo?

Anmeld

28. maj 2013

AnneBJ

Anonym skriver:

Åhh nej ikk en mere. Haha. Fik du så en ny hæmo?

Lige præcis min tanke Hvorfor fjerne den, hvis der bare kommer en ny... 

Jeg tror jeg var ved at få en, men fordi jeg brugte den der creme, som egentlig var ordineret til at klare hæmoriderne i første omgang, så blev det holdt nede og blev aldrig rigtig til noget... 

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Lige præcis min tanke Hvorfor fjerne den, hvis der bare kommer en ny... 

Jeg tror jeg var ved at få en, men fordi jeg brugte den der creme, som egentlig var ordineret til at klare hæmoriderne i første omgang, så blev det holdt nede og blev aldrig rigtig til noget... 

Okay tak svaret.  Hvor lang tid gik der før den "nye" begyndte at komme?

Anmeld

28. maj 2013

LBK

Anonym skriver:

Tak for svaret. Hvor meget magnesia skal jeg tage? 

Hvad hvis smerten forsvinder før sårene er helet?  Må jeg så stadigvæk dyrke sex? Hvor længe før de heler? Og som chevro taler om arvæv kommer det? 

2 tbl. en gang om dagen men det står på glasset, du kan få det i håndkæb på apoteket. 

Nej lad det hele hvis det er en rigtig operation og ikke elastik-metoden..

hvor man skærer er der altid risiko for arvæv. Nogle få må døje med det efter. og nogle danner meget arvæv og andre gør ikke. Det er MEGET individuelt... 

et sår er ca en uge om at hele. Ligegyldigt hvor man er opereret henne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.