Findes der stadig folk som laver håndarbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange er der mon der laver håndarbejde og hvad?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.646 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. juli 2009

Hunhesten

Jeg føler mig som en uddød race

Jeg har i en del år efterhånden haft en hobby med at hækle, det kommer sig af at jeg havde et job som aftenreceptionist på en meget stille arbejdsplads og nåede et punkt hvor jeg havde udtømt internettets muligheder for underholdning.

Det er hængt ved og er f.eks. blevet en fast tradition at de gravide jeg kender får en hjemmelavet bamse og babytæppe.

Derudover kommer der en masse andre skabshobby-ting som jeg umuligt kan undvære, jeg maler gladeligt (formentlig rædselsfulde billeder), klipper og klistrer altid selv kort til alle lejligheder osv. osv.

Jeg er mere end en gang blevet mobbet kærligt med min mormorhobby når veninder er på besøg.

Status er at jeg ingen kender der kunne drømme om at sætte sig ned med en hæklenål og noget garn og hører stort set om ingen på min alder.

Hvad med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2009

ivfmarie

under min barsel med mit første barn gik jeg helt i selvsving med strik og hækl... Det holdt ved i et par år, men nu syns h´jeg bare ikke rigtig jeg har tiden til at sidde og nusse med det..

Marie

Anmeld

5. juli 2009

__

Ihhhh jeg syr rigtig meget normalt, men fra oktober og frem til ultimo marts har vi nærmest boet i et rum pga. ombygning, så det er ikke blevet til så meget

Den 21. april blev jeg så mor for 2. gang, og det sætter også lidt en stopper for nørklerierne... Når han sover er der jo så meget andet at tage fat i (oprydning, vasketøj etc.). Men jeg har da fået syet en strækvikle, en ringslynge, 6 suttekæder, 2 par shorts til min datter og en t-shirt + nogle reparationer.

Men jeg glæder mig rigtig meget til at ungerne begge er så store, at de kan lege selv og mor kan sy  eller bare til de begge er i seng inden kl. 20. og sover hele natten

Knus
Zenia

Anmeld

5. juli 2009

__

Hunhesten skriver:

Det er hængt ved og er f.eks. blevet en fast tradition at de gravide jeg kender får en hjemmelavet bamse og babytæppe.

Gad altså godt være en af de gravide du kender

Anmeld

5. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ORK!!! 
Ja, en helt masse.

I forbindelse med vores vikingeliv, syr jeg alt vores tøj i hånden. Derudover så plantefarver jeg. Og nålebinder.
(og alt muligt andet småtterier)...

I min almindelige hverdag, laver jeg smykker, hårpynt, syr, decoupage og alt sådan noget.
Desværre skal man jo arbejde også Så jeg har ikke så meget tid jeg kunne ønske mig, men dog alligevel

så man må sige, at jeg da får brugt mine hænder, selvom jeg er meget digital på arbejdet...

Anmeld

5. juli 2009

Hunhesten

ivfmarie skriver:

nu syns h´jeg bare ikke rigtig jeg har tiden til at sidde og nusse med det..

Det med tiden kender jeg alt for godt

Anmeld

5. juli 2009

Hunhesten

Chamira skriver:

Gad altså godt være en af de gravide du kender

Jeg deler gerne en bamse eller to med dig

Det startede med at være en kæmpe udfordring, nu tager det ca 1-2 aftener at få bikset sådan en sammen..

Jeg er næsten også sikker på at der kommer en lang periode når jeg har født hvor jeg simpelthen ikke har overskud til det, på den anden side så er det noget jeg slapper meget af med, f.eks. til en film i tv og lign. så håber da ikke helt at jeg glemmer det.

Anmeld

5. juli 2009

Hunhesten

Zafir skriver:

Desværre skal man jo arbejde også Så jeg har ikke så meget tid jeg kunne ønske mig, men dog alligevel

Jeg har også flere gange klaget til min chef over det indhug det gør i min fritid...

Anmeld

5. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hunhesten skriver:

Jeg har også flere gange klaget til min chef over det indhug det gør i min fritid...

Jeg kan desværre bare rigtig godt lide mit arbejde... Æv Så jeg slutter først når jeg kan leve af det sjove

Anmeld

5. juli 2009

Ox.

Jeg maler portrætter osv i min fritid, det er simpelthen den bedste form for afslapning for mig, elsker at slippe fantasien løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.