Anonym skriver:
hejsa.
jeg har brug for at høre andres mening/ lidt hjælp til hvad jeg skal gøre..
min søn som bliver 2 år om 1 mdr går i dagpleje og han er den ælste der ud af 4..
jeg har set bilder fra dagplejen hvor de spiser og han sider på en alm stol på numsen og de 3 ander i høj stol.. jeg komteret bildet og spurte om han altid sad på alm stol så han knap kan nå bordet. svartet var nej han vælger selv hvad stol han vil side på.. jeg tænkte det oki så..
nu har vi en hår kamp her hjemme ang at side pænt og have en spisesmæk på ved selv spise af ske mad det vil han bare ikke...
så spurte jegi dp om hun villle prøve med spisesmæk af vores egne som hun fik med.. også at jeg ønsket at han fra nu af sad i høj stol for at side ordnelig og lære at spise pænt..
så var svart at problemet er bare hun kun har 3 høj stole og der sider han pænt på en alm stol.. men det er jo også kun rugbrøder de spiser jo ikke noget med ske og sous..
er det mig der galt på den ved at syntes det er forkert at en på knap 2 år skal side på numsen på en alm stol han kan jo kun lige ha armenen oppe ved bords kant, jeg mener jo ikke de lære at side super pænt sådan der..
hvad gøre jeres 2 åri??? og hvad mener du??
Min søn sad også på en voksenstol da han var i den alder og gik i dagpleje, det synes jeg var helt fint
Jeg arbejder selv i en vuggestue og der er rigtig meget forskel på børnene når de er hjemme og når de er i vuggestuen. Nede hos os sidder børnene på taburet fra de er ca 1,5 år, det er selvfølgelig en vurderingssag men langt de fleste kan sagtens der.
Nogle gange når anthons dagpleje fortalte hvad han kunne dernede var jeg helt chokeret, men jeg tror nu bare at børnene selvom de er helt små forstår at i en dagpleje/vuggestue der er tingene anderledes og de er nødt til at være mere selvstændige
Hvis din søn ellers har det godt dernede så synes jeg du skal stole på at hun gør det bedste hun kan
Anmeld