Hun vil heller stå end at kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
14 svar
4 synes godt om
27. maj 2013

MorDk

HVIS nu min datter ikke begynder at kravler før hun går hvad så?

Nogle, hvis unger gik før de kravlede? Hvad sker der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

emsaroto

det er der intet galt i. 

Men man siger det er sundere for motorikken at man får kravlet før man går. Men det skader ikke at det bliver modsat. 

Anmeld

27. maj 2013

Fenja09

MorDk skriver:

Der sker intet andet end at hun kravler før hun går

Jeg fik af vide af vores læge at studier viser at finmotorikken bliver dårligere ved et menneske som ikke har kravlet først - men som lægen sagde " vi ved jo ikke hvordan motorikken ville have været hvis vedkommende havde kravlet først" altså det er kun noget man antyder ikke noget man ved 100 %.

Og hvis barnet kravler bagefter dvs. efter det har lært at gå så er det også fint nok. Så du kan evt. bare komme ned på 4 og kravle rundt sammen med hende senere i livet, så skulle det være fint. Det er noget med teknikken når de kravler.

Min søster kravlede ikke før hun gik og hun fejler absolut intet - heller ikke motorisk.

/Fenja

Anmeld

27. maj 2013

Momster89

Ingenting

Jeg kravlede først efter jeg begyndte at gå, og jeg fejler intet

Anmeld

27. maj 2013

L&V

MorDk skriver:

Som sådan er der ingen fare ved det men det kan være svært at lære krydsmønstre hvis man overhovedet ikke lære og kravle også er det det ka gi vanskeligheder både i form af motorik men os i nogle indlærings færdigheder

Anmeld

27. maj 2013

MorDk

Min datter 8 mdr. og idag rejste hun sig op af skufferne i køkkenent og tog nogle skridt frem og tilbage. Hun kryber meget stærkt og er oppe på alle 4 og vipper/rokker. Idag lavede hun 2 små kravle-moves, men hun vil meget meget hellere op og stå. Jeg prøver så vidt muligt at støtte/hjælpe hende til at kravle. Det kommer jo nok, men kom bare til at tænke på det... TÆNK nu hvis hun begyndte at gå uden at have kravlet først

Anmeld

27. maj 2013

MorDk

Solveig89 skriver:

Ingenting

Jeg kravlede først efter jeg begyndte at gå, og jeg fejler intet

Hvor gammel var du da du gik?

Anmeld

27. maj 2013

MorDk

Månsson skriver:

Som sådan er der ingen fare ved det men det kan være svært at lære krydsmønstre hvis man overhovedet ikke lære og kravle også er det det ka gi vanskeligheder både i form af motorik men os i nogle indlærings færdigheder

Øv da

Anmeld

27. maj 2013

Momster89

MorDk skriver:

Hvor gammel var du da du gik?

ca. 13 mdr

Jeg kunne dog komme frem ved at glide på numsen

Anmeld

27. maj 2013

L&V

MorDk skriver:

Øv da

Rækkefølgen er jo lige meget bare hun lære det.. Der er os det i det at de ka blive lidt klumpe dumpe fordi de ik afstands bedømmer helt så godt i og med de springer et led over men blå mærker, ja dem får de jo alligevel..

Jeg gik os først men lærte nu os at kravle.. Laura syntes os det var sjovt at gå/stå og var sen til at kravle men gjorde det nu inden hun rigtig gik..

Du ka ligge hende på ryggen også krydse højre ben op til venstre skulder/arm 10 gange i ok tempo og skifte det fik vi fortalt af en sansemotorik terapeut som vi gik ved... Det stimulere og ka gi hende en fornemmelse af det også syntes de det er sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.