Mellemørebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

effie

det er ikke en hue der gør forskellen. men at man undgår.

de bliver kolde, og ja det er ligeså slemt at blive kold af sved som det er at havde få lidt på,

så lige tilpas med tøj ikke for varmt og ikke for koldt,

undgå træk, så måske er en hue på sin plads,

men idag ville den på et varmt barn skade mere end gavne. da barnet ville svede blive våd og derefter kold.

ungå barnet får dvs indfektioner, så hyppig handvask, og evt tøjskift når han kommer fra ins. men ihverfald håndvask.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

B&J

AnneBJ skriver:

Min Felix er også ørebarn.. (har dog ikke dræn og har aldrig haft det. Jeg ved ikke om det har praktisk betydning ifht. brug af hue!!)

Vi har af både ørelæge og læge fået at vide, at vi ikke skal pakke ham i hue for at undgå/forebygge MØB. Vi skal tværtimod lade være at give ham den på, hvis det ikke reelt er koldt nok. 

Hvis man giver hue på, og der bliver rigtig godt varmt om hovedet og dermed i øregangen, er der ekstra god grobund/vækstbetingelser for bakterier og det giver nemmere MØB.

Dermed ikke sagt de ikke må have hue på Felix har ikke haft hue på siden.. tja.. slutningen af marts tror jeg? Han havde en MØB i starten af april (nummer 2 i år) men ellers har der intet været, heller ikke udtalt forkølelse eller noget (7-9-13...)

God bedring med ørerne, og send ham endelig udenfor

Mange tak så er jeg meget mere rolig.... for han elsker jo at være uden for idag bliver han dog hjemme han har feber idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.