Mellemørebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
11 svar
1 synes godt om
27. maj 2013

B&J

Hej alle sammen..

Daniel har mellemørebetændelse igen

men vi viste det kunne komme igen da han havde væske i øret...

Men hvordan skal vi forholde os når han elsker at være ude??

en tynd hue på eller????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Fenja09

B&J skriver:

Hej alle sammen..

Daniel har mellemørebetændelse igen

men vi viste det kunne komme igen da han havde væske i øret...

Men hvordan skal vi forholde os når han elsker at være ude??

en tynd hue på eller????

Min datter er også ørebarn og hun har altid en hue på efter årstiden, medmindre det er super varmt, så har hun solhat på som ikke dækker ørerne. En dag som i dag hvor det har blæst ( her hvor vi bor) har hun haft en tynd bomuldshue på.

Tror ikke at du kan gøre noget "forkert" bare tænk på at hvis det blæser eller er koldt så skal han have hue på. Ja, og så sørger jeg altid for at hun ikke fryser fødderne osv fordi forkølelse er noget af det der kan give betændelsen.

God bedring med ham!

/Fenja

Anmeld

27. maj 2013

B&J

Fenja09 skriver:

Min datter er også ørebarn og hun har altid en hue på efter årstiden, medmindre det er super varmt, så har hun solhat på som ikke dækker ørerne. En dag som i dag hvor det har blæst ( her hvor vi bor) har hun haft en tynd bomuldshue på.

Tror ikke at du kan gøre noget "forkert" bare tænk på at hvis det blæser eller er koldt så skal han have hue på. Ja, og så sørger jeg altid for at hun ikke fryser fødderne osv fordi forkølelse er noget af det der kan give betændelsen.

God bedring med ham!

/Fenja

jamen så er det jo det rigtigt vi gør... så kan vi ikke gøre andet...

mange mange tak

Anmeld

27. maj 2013

Fenja09

B&J skriver:

jamen så er det jo det rigtigt vi gør... så kan vi ikke gøre andet...

mange mange tak

Nej tror ikke der er så meget andet at gøre - vi må bare passe på de små ører

Anmeld

27. maj 2013

B&J

Fenja09 skriver:

Nej tror ikke der er så meget andet at gøre - vi må bare passe på de små ører

ja det må vi nemlig og især når han ikke har noget imod huen så er det med at bruge den

Anmeld

27. maj 2013

Fenja09

B&J skriver:

ja det må vi nemlig og især når han ikke har noget imod huen så er det med at bruge den

Ja, min datter vil også gerne have hue på og begynder selv at tage den af, hvis det f.eks. er for varmt, så det er rigtig fint

Anmeld

27. maj 2013

B&J

Fenja09 skriver:

Ja, min datter vil også gerne have hue på og begynder selv at tage den af, hvis det f.eks. er for varmt, så det er rigtig fint

Super jamen det er jo bare to seje børn vi har os

Anmeld

27. maj 2013

Fenja09

B&J skriver:

Super jamen det er jo bare to seje børn vi har os

Ja, børn er sgu seje  

Anmeld

27. maj 2013

B&J

Fenja09 skriver:

Ja, børn er sgu seje  

jaaa helt vildt

Anmeld

27. maj 2013

AnneBJ

Min Felix er også ørebarn.. (har dog ikke dræn og har aldrig haft det. Jeg ved ikke om det har praktisk betydning ifht. brug af hue!!)

Vi har af både ørelæge og læge fået at vide, at vi ikke skal pakke ham i hue for at undgå/forebygge MØB. Vi skal tværtimod lade være at give ham den på, hvis det ikke reelt er koldt nok. 

Hvis man giver hue på, og der bliver rigtig godt varmt om hovedet og dermed i øregangen, er der ekstra god grobund/vækstbetingelser for bakterier og det giver nemmere MØB.

Dermed ikke sagt de ikke må have hue på Felix har ikke haft hue på siden.. tja.. slutningen af marts tror jeg? Han havde en MØB i starten af april (nummer 2 i år) men ellers har der intet været, heller ikke udtalt forkølelse eller noget (7-9-13...)

God bedring med ørerne, og send ham endelig udenfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.