Maria-s skriver:
alle indspar er hjælp!
jeg bor i Midtjylland mellem Horsens og Silkeborg.
Jeg vil rigtig gerne handle med bæredygtige metervarer hovedsageligt bomuld både væv og strik tiltænkt til børnetøj (og "ting" der relaterer til dette uden lige at fortælle alt
)
Spændende - det må jeg bestemt høre mere om, jeg syer en del af mit tøj selv.
Jeg kender kun lidt til stof branchen. Udfordringe ved børnetøj er, at man skal bestille tøjet på forhånd hvis man vil have "det smarte". Der bliver kun produceret det som på forhånd bliver bestilt, og det gør man et halvt år før man får det leveret. I februar bestilte vi en del af det tøj som vi får leveret i august. Der er heldigvis nogle af vores producenter der har lagervarer, men vil man være sikker på at få det man gerne vil, så skal man forudbestille. Det er rigtig svært at spå om fremtiden om hvad der vil sælge, og det er her man kan få udfordringer i forhold til varelager. Vi har en enkelt gang været på en engros stof-messe, og her var der også noget af stoffet der var begrænset af at der ikke blev produceret så meget. Men det er måske sådan noget du skal undersøge også. Hvor lang tid der går fra du bestiller til du får det leveret. Jo kortere tid, jo mindre varelager kan du have.
Er det ikke noget med at der er en bruger herinde der har en mand der sælger børne-stof? Måske kunne han komme med et par fif også. Jeg har tidligere arbejdet sammen med andre webshops - som på papirerne var mine konkurrenter, men da jeg alligevel ikke kan udkonkurrere dem, så kan jeg lige så godt samarbejde med dem.
Omkring budgetlægning, så synes jeg den helt store udfordring i starten var at få det lavet realistisk, og huske ikke kun at lave det for det først år. Hvis du kan få noget rådgivning omkring det, så kan det være givet god ud i starten.
De næste dage har jeg mere tid - så spørg bare løs. Du kan også skrive en privat besked, eller mail til mig hvis du hellere vil det.
Glæder mig til at følge dit projekt.
Anmeld