Jupiter skriver:
Ja, min datter er nu 12 dage og hun er begyndt at være meget tør fordi hun smider det øverste lag hud på kroppen.
Samtidig synes jeg hun virker meget rød bagi. Det kunne godt se ud som om hun er hudløs, men området rundt omkring er ikke tørt eller rødt, så ved ikke om det er fordi hun skifter huden, eller om hun er rød af en anden grund.
Ja, og så ved jeg i øvrigt heller ikke om jeg skal gøre noget ved det? Hun piver lidt når hun skal af med en prut elller lignende, men hun er ikke utilpas eller hysterisk.
Kan tydeligt huske hvordan Alexanders numse så ud, da han var knap 14 dage gammel - rød, hudløs og hul på huden. Amen det var så synd for ham. Han blev helt panisk, når han kom til at tisse og det løb ned i det åbne sår - amen hans ansigtsudtryk og kropssprog glemmer jeg aldrig.
Vi prøvede alt - hyppige bleskift ved hver en tistår og lille prut, masser af luft til numsen, helt tør numse inden ny ble kom på, creme, våde/kogte klude, men lige lidt hjalp det. Det eneste som hjalp var pudder og masser af det.
Måske din datters numse er i første stadie til at blive rigtig irriteret og det derfor er nu, at du skal passe ekstra godt på den, så det ikke bliver værre. Det er så ikke altid at normal omsorg og pleje hjælper fx lige som hos os. Men hver gang at vi tager Alexanders numser i bare at være en lille smugle rød, som kommer vi pudder på numse og i ble og det hjælper.
Anmeld