Vælling - bruger man ikke det mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

Francisca

FruK skriver:

Da min søn var lille (for ti år siden), fik han vælling i sutteflasken om aftenen for at blive rigtig mæt.

Bruger man slet ikke det mere? 

Jeg ammer lillesøster, og hun får en lille smule grød. Men er begyndt at sove meget uroligt om natten. 

Tænkte at prøve at give hende en flaske vælling i aften. Men alle pakkerne med vælling står der "fra 6 mdr" på... Hun er knap 5 mdr.

Må hun så ikke få vælling?

Og bruger man ikke rigtig vælling mere? Min sp har ikke nævnt det ig jeg har vist heller ikke hørt nogen i mødregruppen snakke om det...?

Min datter fik også vælling fra 4 5 måneders alderen. 

Troede heller ikk hun måtte få det da der stod fra 6 måneder. Men sp sagde at det må de godt. Det jo også kun 1 flaske som de kan sove på. Og det da os bedre at barnet er dejlig mæt og sover godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

LilleChelle

FruK skriver:

Nej, man anbefaler det nok ikke ligefrem mere. Men fyldt op lige før sengetid bliver hun jo under alle omstændigheder. Jeg ammer hende vel 4-6 gange fra vi har spist til aften og til hun kommer i seng ved 21-tiden. Det er bare et spørgsmål om at skifte den sidste tår ud med noget der måske mætter lidt mere.

Jeg har lige snakket med en sp og hun sagde at hvis det virkede for mig ved min store dreng og hvis det er det der kan gøre at vi får en god nattesøvn, så synes hun bare vi skal gøre det. 

Ja, det er bare med at prøve det. Nogle kan ikke klare at maven arbejder på højtryk, hvor andre ikke er mærket af det  

Her bed vi det i os, ind til han var godt igang med grød og mos - og så blev det bedre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.