Vælling - bruger man ikke det mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.230 visninger
11 svar
6 synes godt om
24. maj 2013

FruK

Da min søn var lille (for ti år siden), fik han vælling i sutteflasken om aftenen for at blive rigtig mæt.

Bruger man slet ikke det mere? 

Jeg ammer lillesøster, og hun får en lille smule grød. Men er begyndt at sove meget uroligt om natten. 

Tænkte at prøve at give hende en flaske vælling i aften. Men alle pakkerne med vælling står der "fra 6 mdr" på... Hun er knap 5 mdr.

Må hun så ikke få vælling?

Og bruger man ikke rigtig vælling mere? Min sp har ikke nævnt det ig jeg har vist heller ikke hørt nogen i mødregruppen snakke om det...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

LilleLene

FruK skriver:

Da min søn var lille (for ti år siden), fik han vælling i sutteflasken om aftenen for at blive rigtig mæt.

Jeg ammer lillesøster, og hun får en lille smule grød. Men er begyndt at sove meget uroligt om natten. 

Tænkte at prøve at give hende en flaske vælling i aften. Men alle pakkerne med vælling står der "fra 6 mdr" på... Hun er knap 5 mdr.

Og bruger man ikke rigtig vælling mere? Min sp har ikke nævnt det ig jeg har vist heller ikke hørt nogen i mødregruppen snakke om det...?

jo du må give vælling fra 4 mdr

jeg fik bare at vide at der står 6 mdr på pakker er for at folk ikke udskifter mælken med vælling

men du må gerne give det i en nat flaske

Anmeld

24. maj 2013

Mother-love

FruK skriver:

Vi dik via sp anbefaling afvide at vi skulle prøve vælling da hun var 2,5 mdr. Så jeg ville sige jo bare giv hende det. Isabella gad det så ikke mere da hun startede på grød da hun var 3,5 mdr. Men jeg synes bare du skal give det. Og en mdr til eller fra er da lige meget du må bare ikke give havrevælling endnu. Den ville jeg vente med til hun er 6 mdr.

Anmeld

24. maj 2013

christina92

FruK skriver:

Vi forsøgte at give tiger vælling lavet på modermælk da hun var omkring de 5 måneder. Men hun synes ikke lige det var så super fedt, og vi droppede det derfor

Hun er begyndt at sove bedre om natten efter hun kom mere på fastføde

Anmeld

24. maj 2013

FruK

LilleLene skriver:

jo du må give vælling fra 4 mdr

jeg fik bare at vide at der står 6 mdr på pakker er for at folk ikke udskifter mælken med vælling

men du må gerne give det i en nat flaske

Nå, ok. Tak. 

Anmeld

24. maj 2013

FruK

michelledam skriver:

Vi dik via sp anbefaling afvide at vi skulle prøve vælling da hun var 2,5 mdr. Så jeg ville sige jo bare giv hende det. Isabella gad det så ikke mere da hun startede på grød da hun var 3,5 mdr. Men jeg synes bare du skal give det. Og en mdr til eller fra er da lige meget du må bare ikke give havrevælling endnu. Den ville jeg vente med til hun er 6 mdr.

Ja, jeg har købt en pakke majsvælling. Det er jo dybest set det samme som det grød hun får - bare tyndere. 

Anmeld

24. maj 2013

FruK

christina92 skriver:

Vi forsøgte at give tiger vælling lavet på modermælk da hun var omkring de 5 måneder. Men hun synes ikke lige det var så super fedt, og vi droppede det derfor

Hun er begyndt at sove bedre om natten efter hun kom mere på fastføde

Ja, det kommer nok når de begynder at spise mere. Indtil videre ryger der dog ikke meget grød ned. Tænker derfor at vællingen kunne mætte hende lidt - hvis hun da gider det.

Anmeld

24. maj 2013

christina92

FruK skriver:

Ja, det kommer nok når de begynder at spise mere. Indtil videre ryger der dog ikke meget grød ned. Tænker derfor at vællingen kunne mætte hende lidt - hvis hun da gider det.

Jeg kan klart følge din tanke, det var det samme vi forsøgte!

Prøv, det jo super hvis hun gider

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Vi er ikke blevet anbefalet vælling, nærmere det modsatte. 

- Ingen har godt af at blive fyldt helt op lige før sovetid, hverken børn eller voksne  

Anmeld

24. maj 2013

FruK

Vi er ikke blevet anbefalet vælling, nærmere det modsatte. 

- Ingen har godt af at blive fyldt helt op lige før sovetid, hverken børn eller voksne  

Nej, man anbefaler det nok ikke ligefrem mere. Men fyldt op lige før sengetid bliver hun jo under alle omstændigheder. Jeg ammer hende vel 4-6 gange fra vi har spist til aften og til hun kommer i seng ved 21-tiden. Det er bare et spørgsmål om at skifte den sidste tår ud med noget der måske mætter lidt mere.

Jeg har lige snakket med en sp og hun sagde at hvis det virkede for mig ved min store dreng og hvis det er det der kan gøre at vi får en god nattesøvn, så synes hun bare vi skal gøre det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.