Hej Piger

Overvejede at være anonym, men igen, jeg er nok langtfra den eneste med det her problem

Emil blev to for en måned siden. Han er en fantastisk og meget kærlig og omsorgsfuld dreng

Hans sprog er fantastisk og motorisk kører det også bare

Men han er også en temperamentsfuld ung herre. Bevares, temperament er godt at have, men jeg synes nu alligevel det kammer ofte over. Han bliver hamrende sur, hvis han får nej til noget han vil have eller gøre. Det er så ikke værre, end at det hurtigt er overstået igen og han siger "ikk' græde mere" og så smiler han. Men tit og ofte reagerer han ved at slå ud efter en af os.... Jeg siger så stille og roligt "Nej, Emil, du må ikke slå". Reaktionen på det er for det meste endnu et slag og sådan kan det blive ved. Først, når jeg får sagt med lidt hævet stemme "Så stopper vi" (ikke råben!) og jeg måske enten lige holder hans arm væk så han ikke kan slå, eller skubber hans stol lidt væk fra bordet, så stopper han. Så græder han lidt fordi han føler sig SÅ uretfærdigt behandlet... Så siger han "krammer" og vi krammer og så er alt godt igen.
Men jeg synes bare det er frustrerende at det faktisk er næsten hver dag, han reagerer ved at slå ud. Kunne forstå hvis han havde svært ved at udtrykke sig, men som sagt det kører jo bare. Men reagerer jeg korrekt når han gør det? Eller skal jeg ved første slag, fjerne ham?
Håber i kan komme med lidt fifs
Anmeld