Update på besøg hos ørelægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

CarinaSB

Happiness skriver:

Var der en hurtig virkning ved ham? De sagde at det tager 5 minutter, da han kun skal have lagt dræn, og ikke fjernet polypper. Og at vi så bliver kaldt ind igen.

Men glæder mig godt nok ikke til at holde ham og se at han skal i narkosen. Får helt ondt i maven ved tanken!

Men det er jo for hans skyld, og det skal nok blive godt!

Det skal nok passe med de 5 min .. Noah fik os fjernet polypper .. :)

Det er sq heller ikke rart at se år de skal i narkose .. :( Noah begyndte at høre bedre efter et par dage :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Happiness

michelledam skriver:

Vi var ved ørelæge for ca 1,5 mdr siden hvor det viste sig at Isabella også havde meget væske på ørene og heller ikke kunne høre noget som helst vi fik lagt dræn og fjernet polypper dagen efter så det var bare super så dejligt det gik.

Vi havde heldigvis en super sjov oplevelse da Isabella skulle i fuld narkose. Hun tog masken uden problemer og da lattergassen begyndte at virke lå og og vippede hendes ben frem og tilbage samtidig med hun grinte højlydt. Det var så hyggeligt. Det tog ca 15 min. Så blev vi kaldt ind til hende igen,
Hun var lidt ked af det da hun skulle vågne op fra narkosen. Vi tog hjem efter ca 20 min. Og hun sov en time og da hun vågnede kunne man overhovedet ikke mærke på hende at hun næsten lige havde været i narkose. Og rendte rundt og var så glad og legede. Vi oplevede så samme dag (vi bor tæt på Skejby hospital) at en helikopter fløj over hvor vi bor og hun skreg af glæde synes den var så sjov. Hun har aldrig kunnet høre helikoptere før så det var rigtig stort for os. Hun skreg så højt af glæde at hun tog sig til ørene. Man kunne se på hende at hun virkelig kunne høre noget nu. Og ikke nok med det så er skrig og skrål skruet nogle volumens ned så nu viner hun ikke så højt mere som hun gjorde før.

Held og lykke med det hele. for at det går ligeså nemt som med Isabella

Århhhh det var lige sådan en solstrålehistorie jeg havde brug for! Det lyder til hun virkelig har glæde af drænet. 

Jeg glæder mig til at kunne "vise" Lukas de lyde, han normalt ikke kan høre Og glæder mig til han begynder at kunne kommunikere bedre. Er sikker på mange af de "diskutioner" vi har haft, er fordi han ikke har kunne høre ordentligt, eller gøre sig selv forståelig.

Anmeld

24. maj 2013

Mother-love

Happiness skriver:

Århhhh det var lige sådan en solstrålehistorie jeg havde brug for! Det lyder til hun virkelig har glæde af drænet. 

Jeg glæder mig til at kunne "vise" Lukas de lyde, han normalt ikke kan høre Og glæder mig til han begynder at kunne kommunikere bedre. Er sikker på mange af de "diskutioner" vi har haft, er fordi han ikke har kunne høre ordentligt, eller gøre sig selv forståelig.

Ja altså da vi fik afvide at Isabella faktisk ikke kunne høre noget blev vi fyldt med dårlig samvittighed for vi troede bare hun var trodsig og ikke gad og komme når vi kaldte. Og når vi havde kaldt på hende 5 gange og hun ikke kom hævede vi stemmen. Dvs hun faktisk oftes kun har hørt den hævede stemme. Puha det må have været hårdt for hende hun har jo troet mor og far konstant var sure

Ikke at hun ikke er trodsig men det er slet slet ikke i den dur mere men for f.... Hun har jo ikke kunnet høre noget og det har ingen af os jo ikke vidst for hun har "aldrig" haft problemer med ørene. Men jo det har hun så alligevel.

Anmeld

24. maj 2013

Happiness

michelledam skriver:

Ja altså da vi fik afvide at Isabella faktisk ikke kunne høre noget blev vi fyldt med dårlig samvittighed for vi troede bare hun var trodsig og ikke gad og komme når vi kaldte. Og når vi havde kaldt på hende 5 gange og hun ikke kom hævede vi stemmen. Dvs hun faktisk oftes kun har hørt den hævede stemme. Puha det må have været hårdt for hende hun har jo troet mor og far konstant var sure

Ikke at hun ikke er trodsig men det er slet slet ikke i den dur mere men for f.... Hun har jo ikke kunnet høre noget og det har ingen af os jo ikke vidst for hun har "aldrig" haft problemer med ørene. Men jo det har hun så alligevel.

Jeg går med samme tanker. Og ørelægen spurgte hvorfor vi ikke havde kommet før?! Når jeg nu har gået med bekymringen længe. TAK, så føler jeg mig da endnu mere som en skodmor! Men forklarede jo, at jeg selv først snakkede da jeg var 3, og at han jo gør hvad vi siger. Bare kun når han kigger på os. Det er jo først efter vuggestuen sagde noget, at jeg lagde 2 og 2 sammen.

Det kunne han så godt se, men stadigvæk. Er irriteret over at jeg ikke bare lyttede til min mavefornemmelse, og istedet lyttede til at han er bare langsom, og sådan...

Han har heller aldrig haft mellemørebetændelse eller noget i den dur. Jo han har haft ondt i ørene ved forkølelser, men det gik så hurtigt over.

Men er sikker på det nok skal blive godt! Har en sej knægt, der sikkert er ovenpå lige så hurtigt som din datter var

Anmeld

24. maj 2013

Pikku Myy

Happiness skriver:

Kan godt være jeg skal prøve stikpiller. Skal alligevel på apotekket efter øjendråber som skal i ørene... Gloede lidt da hun sagde det

Men det skulle ikke svie, og have samme effekt som øredråber

Og tak for råd!

Puha, må ikke være sjovt at faste når man først skal til sent! Regner med vi bare tager ham op og ud i bilen med det samme, så han ikke når at blive sulten.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor I vil give panodil? Min søn har fået lagt dræn to gange, og ingen af gangene har det gjort ondt. Det har tvært imod været en meget tydelig lettelse for ham. Jeg synes du skal vente med at smertedække til der er noget at smertedække for.

Held og lykke!

Anmeld

24. maj 2013

Happiness

Pikku Myy skriver:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor I vil give panodil? Min søn har fået lagt dræn to gange, og ingen af gangene har det gjort ondt. Det har tvært imod været en meget tydelig lettelse for ham. Jeg synes du skal vente med at smertedække til der er noget at smertedække for.

Held og lykke!

Kan godt forstå din undren. Jeg giver meget sjællent mit barn smertestillende. Kan tælles på én hånd i hans snart 2 år "lange" liv.

Men jeg er lidt farvet af min proffesion i det sundhedsfaglige, og vil gøre denne oplevelse så smertefri som muligt for ham. Og så vil jeg hellere forebygge det, end at vente til han får ondt. Jeg ved godt det ikke er sikkert han får ondt. Men når han nu får smertestillende så sjællent, har jeg ingen skrubbler over at give ham det.

Og Lukas har ikke ondt på ørene nu, på trods af væsken. Så han vil ikke få den der lettelse. Jo at kunne høre selvfølgelig

Og der står også i de papirer jeg har fået, at det er godt at have smertestillende i huset.

Men igen, jeg kan godt forstå din undren

Anmeld

24. maj 2013

Valle81

Pikku Myy skriver:

Held og lykke!

Min datter har heller ikke haft ondt bagefter, slet ikke. Så her er heller ikke givet Panodil .

De burde ikke have ondt:-)

Anmeld

24. maj 2013

Pikku Myy

Happiness skriver:

Kan godt forstå din undren. Jeg giver meget sjællent mit barn smertestillende. Kan tælles på én hånd i hans snart 2 år "lange" liv.

Men jeg er lidt farvet af min proffesion i det sundhedsfaglige, og vil gøre denne oplevelse så smertefri som muligt for ham. Og så vil jeg hellere forebygge det, end at vente til han får ondt. Jeg ved godt det ikke er sikkert han får ondt. Men når han nu får smertestillende så sjællent, har jeg ingen skrubbler over at give ham det.

Og Lukas har ikke ondt på ørene nu, på trods af væsken. Så han vil ikke få den der lettelse. Jo at kunne høre selvfølgelig

Og der står også i de papirer jeg har fået, at det er godt at have smertestillende i huset.

Men igen, jeg kan godt forstå din undren

Min søn har heller ikke "haft ondt" når han har haft væske i ørerne. Jeg har sat det i citationstegn fordi jeg forestiller mig at trykket nok har gjort ondt/været ubehageligt, men at han har vænnet sig til det, og det derfor har været normalen. Han endda haft gentagende mellemørebetændelser uden at have haft ondt (ørelægen kunne se dem).

Alligevel har han været tydeligt lettet efter at have fået dræn.

Hvis du vælger at give din dreng smertestillende inden han skal i narkose, synes jeg du bør sige det til narkoselægen når I kommer ind ...

Anmeld

24. maj 2013

Mother-love

Happiness skriver:

Jeg går med samme tanker. Og ørelægen spurgte hvorfor vi ikke havde kommet før?! Når jeg nu har gået med bekymringen længe. TAK, så føler jeg mig da endnu mere som en skodmor! Men forklarede jo, at jeg selv først snakkede da jeg var 3, og at han jo gør hvad vi siger. Bare kun når han kigger på os. Det er jo først efter vuggestuen sagde noget, at jeg lagde 2 og 2 sammen.

Det kunne han så godt se, men stadigvæk. Er irriteret over at jeg ikke bare lyttede til min mavefornemmelse, og istedet lyttede til at han er bare langsom, og sådan...

Han har heller aldrig haft mellemørebetændelse eller noget i den dur. Jo han har haft ondt i ørene ved forkølelser, men det gik så hurtigt over.

Men er sikker på det nok skal blive godt! Har en sej knægt, der sikkert er ovenpå lige så hurtigt som din datter var

Vi fik også afvide af ørelægen at hun synes det var underligt at vores egen læge ikke havde sendt os afsted når Isabella var rød på det ene øre når hun var forkølet. For hver gang jeg har nævnt ørelægen for vores egen læge er der bare blevet sagt at det ikke var nødvendigt. Men da jeg selv har været ørebarn og har fået fjernet polypper to gange ville jeg få tjekket hendes polypper da jeg var overbevist om at det var grunden til hun var syg konstant. Og efter hun har fået fjernet polypper har hun ikke haft en eneste sygedag. Og hun har næsten ikke været forkølet heller. Så jeg er glad for jeg lyttede til min egen mavefornemmelse. For ellers var det jo ikke blevet gjort noget ved.

Men self skal han nok komme let igennem det. Det tror jeg bestemt nok han skal

Anmeld

24. maj 2013

Moma

Ja, det er da gået stærkt - men det er jo kun super, du har fundet årsagen  Jeg vil gætte på, at I vil kunne mærke en forvandling ret hurtigt. 

Pøj pøj med det hele. Fuld narkose er aldrig rart - heller ikke selv om, det kun er for fem minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.