budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Men er det ikke noget med det er intægsbestemt og de også ser hvad man har stående på kontoen og så modregner det i de penge? for det var der jeg stod af og tænkte så er det lettere slet ikke at regne med dem.

Nej - ALLE får børne-familie ydelsen (Børnepenge) hver 3. måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Kamillaaa91

Anonym skriver:

Men er det ikke noget med det er intægsbestemt og de også ser hvad man har stående på kontoen og så modregner det i de penge? for det var der jeg stod af og tænkte så er det lettere slet ikke at regne med dem.

Så vidt jeg ved så får man 4299 kr lige meget hvad mellem 0 og 3 år også ville den falde lidt igen :-)

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Ja okay  

Imponerende at i har råd til at købe det hele kontant 

Jeg ville personligt aldrig 'købe' hus, hvor jeg ikke var medindehaver. 

Man betaler både ejendomsskat og ejendomsværdiskat. 

Ejendomsskatten bliver beregnet ud fra grundværdien, og ejendomsværdiskatten beregnes ud fra ejendomsværdien. 

Ja det gør det hele lidt lettere ikke at skulle tænke på lån til det hele

Nu skal den part som ikke er medindehaver slet ikke betale noget for huset og bilen og kun betale det som personen skulle betale hvis vi boede i en fælles lejede lejlighed, men jeg vil da sige vi har snakkede meget om det hvordan man bedste sikre den der ejer det ikke pludselig smider en ud fra den ene dag til den anden, men på den anden side kan man så sige hvis det sker så skal vi heldigvis ikke stadig være bundet af at have en fælles hus vi skal have solgt før vi kan komme videre og den person som ejer huset og bilen har råd til have de ting selvom den anden flytter. Men vi har da diskuteret det en del hvilket form for dokument der sikre man ikke bare kan smide parten ud fra dag til anden. Men vi har faktisk stadig ikke helt fundet ud af hvad der lovmæssigt er bedst for den part i siturationen.

Okay der lærte jeg noget nyt, tak for hjælpen beregnes de så begge ind i ens skat eller er det noget man får en regning på?

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Nej - ALLE får børne-familie ydelsen (Børnepenge) hver 3. måned.

okay, så har jeg misforstået det, tak fordi du lige skrev det

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

Kamillaaa91 skriver:

Så vidt jeg ved så får man 4299 kr lige meget hvad mellem 0 og 3 år også ville den falde lidt igen :-)

Okay, det gør det hele lidt lettere at regne med så

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Ja det gør det hele lidt lettere ikke at skulle tænke på lån til det hele

Nu skal den part som ikke er medindehaver slet ikke betale noget for huset og bilen og kun betale det som personen skulle betale hvis vi boede i en fælles lejede lejlighed, men jeg vil da sige vi har snakkede meget om det hvordan man bedste sikre den der ejer det ikke pludselig smider en ud fra den ene dag til den anden, men på den anden side kan man så sige hvis det sker så skal vi heldigvis ikke stadig være bundet af at have en fælles hus vi skal have solgt før vi kan komme videre og den person som ejer huset og bilen har råd til have de ting selvom den anden flytter. Men vi har da diskuteret det en del hvilket form for dokument der sikre man ikke bare kan smide parten ud fra dag til anden. Men vi har faktisk stadig ikke helt fundet ud af hvad der lovmæssigt er bedst for den part i siturationen.

Okay der lærte jeg noget nyt, tak for hjælpen beregnes de så begge ind i ens skat eller er det noget man får en regning på?

Bare i er enige  

- Jeg tror den bliver indregnet i vores skattefradrag. 
Men du må ikke hænge mig op i det - jeg har min kæreste til at sørge for alt med vores penge  

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Bare i er enige  

- Jeg tror den bliver indregnet i vores skattefradrag. 
Men du må ikke hænge mig op i det - jeg har min kæreste til at sørge for alt med vores penge  

Det tror jeg efterhånden vi er, for vi har snakket om at lave noget i stil med en lejekontakt i forhold til hvor lang tid før man skal have at vide man skal være ude og så skriver vi og et vidne under på det

Nu har jeg lige spurgt kæresten og han siger ejendomsværdiskat bliver modregnet i ens fradrag og det andet er en regning, så det har han helt styr på

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Det tror jeg efterhånden vi er, for vi har snakket om at lave noget i stil med en lejekontakt i forhold til hvor lang tid før man skal have at vide man skal være ude og så skriver vi og et vidne under på det

Nu har jeg lige spurgt kæresten og han siger ejendomsværdiskat bliver modregnet i ens fradrag og det andet er en regning, så det har han helt styr på

Ja, nu når han siger det. 

Så kan jeg faktisk godt huske det :p 

Super idé med lejekontrakten  

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Ja, nu når han siger det. 

Så kan jeg faktisk godt huske det :p 

Super idé med lejekontrakten  

hehe ja det er jo nok heller ikke det man går og tænker mest på normalt

Ja det synes jeg også, for det gør mig lidt mere tryg at vide man ikke pludselig bliver boligløs

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

hehe ja det er jo nok heller ikke det man går og tænker mest på normalt

Ja det synes jeg også, for det gør mig lidt mere tryg at vide man ikke pludselig bliver boligløs

Nej - Absolut ikke :p 

Dejligt - det er det vigtigste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.