budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
19 svar
2 synes godt om
24. maj 2013

Anonym trådstarter

Vi snakker om at købe en grund og bygge et nyt hus(lavenergi) og er i den andledning ved at se på hvad budgettet bliver hvis vi flytter i hus, så i den andledning ville jeg lige hører om vi mangler noget i budgettet:

vi har planer om at betale grund,  hus og bil kontant.

- mad 

-vand

-varme

-el

-antenne

-alarm abo.

- tømme skrald

-skorstensfejer

-ejendomsskat

-indbosforsikring

-husforsikring

-opsparing/renovering

-bilforsikring

-bilafgift

-benzin

-hundemad og loppemiddel

-hundefrisør

-hundeforsikring

-opsparing til dyrlæge

-træning

-tlf

-boligforeninger

-ulykkesforsikringer

-danmark

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Vi snakker om at købe en grund og bygge et nyt hus(lavenergi) og er i den andledning ved at se på hvad budgettet bliver hvis vi flytter i hus, så i den andledning ville jeg lige hører om vi mangler noget i budgettet:

vi har planer om at betale grund,  hus og bil kontant.

- mad 

-vand

-varme

-el

-antenne

-alarm abo.

- tømme skrald

-skorstensfejer

-ejendomsskat

-indbosforsikring

-husforsikring

-opsparing/renovering

-bilforsikring

-bilafgift

-benzin

-hundemad og loppemiddel

-hundefrisør

-hundeforsikring

-opsparing til dyrlæge

-træning

-tlf

-boligforeninger

-ulykkesforsikringer

-danmark

internet - licens?

Anmeld

24. maj 2013

Svenne

Så vidt jeg kan se har du ikke disse med?

Internet
Fagforening/arbejdsløshedskasse
Daginstitution (hvis I har børn)

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Hvorfor boligforeniger? 

- Bilopsparing til div. ting der skal laves på bilen. 

- Daginstitution. 

- Internet.

- Licens

- Fagforening 

- Akasse

- Internet

- Ejendomsværdiskat. 

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

internet - licens?

hov ja, det har du ret i tak for hjælpen

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Så vidt jeg kan se har du ikke disse med?

Internet
Fagforening/arbejdsløshedskasse
Daginstitution (hvis I har børn)

Mange tak for din hjælp

internet er skrevet på nu

fagforening/ a-kasse hører under indbosforsikring/ulykkesforsikring, da den ene af os studere og derfor kan få studieforsikring og den anden af os er invalid så personen er ikke på arbejdsmarkedet.

vi har ikke børn endnu, men der står til slut i vores budget at vi regner med at bruge 4000 kr til et barn  pr. måned, når den tid kommer, det gik jeg ud fra var nok til daginstution og bleer osv. børneydelse er dog ikke medregnet i de 4000 kr. da jeg ikke kan finde ud af hvor meget man præcist ville få udbetalt, så de bliver bare en bonus ved siden af de 4000

Anmeld

24. maj 2013

Svenne

Anonym skriver:

Mange tak for din hjælp

internet er skrevet på nu

fagforening/ a-kasse hører under indbosforsikring/ulykkesforsikring, da den ene af os studere og derfor kan få studieforsikring og den anden af os er invalid så personen er ikke på arbejdsmarkedet.

vi har ikke børn endnu, men der står til slut i vores budget at vi regner med at bruge 4000 kr til et barn  pr. måned, når den tid kommer, det gik jeg ud fra var nok til daginstution og bleer osv. børneydelse er dog ikke medregnet i de 4000 kr. da jeg ikke kan finde ud af hvor meget man præcist ville få udbetalt, så de bliver bare en bonus ved siden af de 4000

Okay

Børnepenge for et barn under 3 år er ca. 4.300 kr. pr. kvartal.

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvorfor boligforeniger? 

- Bilopsparing til div. ting der skal laves på bilen. 

- Daginstitution. 

- Internet.

- Licens

- Fagforening 

- Akasse

- Internet

- Ejendomsværdiskat. 

Mange tak fordi du lige ville hjælpe, dt var dejligt

boligforeninger fordi hvis den af os der ikke er invalid nu også ender med at blive syg så personen ikke kan passe huset/haven, så vil vi godt have muligheden for at kunne flytte i en lejlighed/rækkehus hvor der ikke er så meget at tænke på. Derudover kommer vi ikke begge to til at eje huset så jeg synes man skal have en backup i hvert fald indtil man er gift eller har skrevet testamente eller andet så man ikke bare kan smide den part ud fra dag til anden, hvis det nu er der sker noget uventet imellem os. 

Vi regner med at sætte 100.000 kr. ind på en konto til uforudsete udgifter på huset/bilen indtil den der læser er færdig med at læse og det satser vi på er nok, eftersom det er nyt  hus og ny bil, ellers må vi tage den derfra

de ting du nævner derefter har da to andre nævnt så det er skrevet på

jeg har skrevet ejendomsskat, troede det var det samme som ejendomsværdiskat, eller har jeg misforstået noget, er der to slags skatter?

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Okay

Børnepenge for et barn under 3 år er ca. 4.300 kr. pr. kvartal.

Men er det ikke noget med det er intægsbestemt og de også ser hvad man har stående på kontoen og så modregner det i de penge? for det var der jeg stod af og tænkte så er det lettere slet ikke at regne med dem.

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Mange tak fordi du lige ville hjælpe, dt var dejligt

boligforeninger fordi hvis den af os der ikke er invalid nu også ender med at blive syg så personen ikke kan passe huset/haven, så vil vi godt have muligheden for at kunne flytte i en lejlighed/rækkehus hvor der ikke er så meget at tænke på. Derudover kommer vi ikke begge to til at eje huset så jeg synes man skal have en backup i hvert fald indtil man er gift eller har skrevet testamente eller andet så man ikke bare kan smide den part ud fra dag til anden, hvis det nu er der sker noget uventet imellem os. 

Vi regner med at sætte 100.000 kr. ind på en konto til uforudsete udgifter på huset/bilen indtil den der læser er færdig med at læse og det satser vi på er nok, eftersom det er nyt  hus og ny bil, ellers må vi tage den derfra

de ting du nævner derefter har da to andre nævnt så det er skrevet på

jeg har skrevet ejendomsskat, troede det var det samme som ejendomsværdiskat, eller har jeg misforstået noget, er der to slags skatter?

Ja okay  

Imponerende at i har råd til at købe det hele kontant 

Jeg ville personligt aldrig 'købe' hus, hvor jeg ikke var medindehaver. 

Man betaler både ejendomsskat og ejendomsværdiskat. 

Ejendomsskatten bliver beregnet ud fra grundværdien, og ejendomsværdiskatten beregnes ud fra ejendomsværdien. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.