Hjælllp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
10 svar
19 synes godt om
23. maj 2013

Anonym trådstarter

min kæreste og jeg har fået en lille perfekt datter for 9 måneder siden. HUn er virkelig den største gave !

vi har fået afvide at min kæreste har svært ved at få børn. vi har snakket om at jeg skulle være gravid igen om 1,5 år.

efter jeg har født har vi ikke brugt noget beskyttelse. Jeg har hele tiden sagt til ham at hvis jeg pludselig blev gravid var jeg ikke sikker på jeg ville ha en abort og han har hele tiden sagt at hvis jeg blev gravid skulle jeg få abort. nu er vi så kommet i den situation hvor jeg er blevet gravid. han vil ikke ha barnet men jeg vil gerne... skal til scaning på mandag får at se hvor langt jeg er. det er virkelig en svær situation fordi selvfølgelig ønsker jeg ikke at få barnet imod hans vilje men samtidig har jeg ikke lyst til at få en abort fordi han siger jeg skal, når alt inde i mig taler imod abort   gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

baby012

Anonym skriver:

min kæreste og jeg har fået en lille perfekt datter for 9 måneder siden. HUn er virkelig den største gave !

vi har fået afvide at min kæreste har svært ved at få børn. vi har snakket om at jeg skulle være gravid igen om 1,5 år.

efter jeg har født har vi ikke brugt noget beskyttelse. Jeg har hele tiden sagt til ham at hvis jeg pludselig blev gravid var jeg ikke sikker på jeg ville ha en abort og han har hele tiden sagt at hvis jeg blev gravid skulle jeg få abort. nu er vi så kommet i den situation hvor jeg er blevet gravid. han vil ikke ha barnet men jeg vil gerne... skal til scaning på mandag får at se hvor langt jeg er. det er virkelig en svær situation fordi selvfølgelig ønsker jeg ikke at få barnet imod hans vilje men samtidig har jeg ikke lyst til at få en abort fordi han siger jeg skal, når alt inde i mig taler imod abort   gode råd modtages med kyshånd!

har han vidst at du ikke har brugt beskyttelse??

for så har han også vidst at der har været en chance for graviditet. 

altså, han er selv skyld i at han nu er i denne situation, medmindre han har beskyttet sig.. 

set fra min side af, så er det op til dig, og så må han bare følge med, (hvis han var bevidst om manglende prævention) det er 100% din beslutning, og jeres barn er 9 måneder, det kunne da ikke passe bedere med en lille ny end nu ? 

min datter var kun 3 måneder da vi stod i samme situation.. 

Anmeld

23. maj 2013

grinny

Min helt ærlige mening er, at hvis han ikke ville ha' et barn til skulle han ha' taget en kondom på! 

Anmeld

23. maj 2013

pussekat

Anonym skriver:

hejsa
ja vis han ikke vil have børn så skulle han have hold sig fra dig af i min hoved her han selv vil med til det sjov så må han også tag det som kom med og jeg vil ikke få en abort for de det ikke pas ham for han vis jo det kun være du bliv gravid ikke så må han jo have bruge beskyttelse.vis han ikke vil have flere børn lige nu

Anmeld

23. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

På mig virker det dybt uansvarligt af jer begge bare at køre på uden prævention - han tager åbenbart meget let på abort og har jo gjort det klart, at det var hans "plan", og du har kun sagt, at det ikke var sikkert, du ville have en abort i givet fald. Virkelig dårlig kommunikation for det første - og for det andet meget uansvarligt bare at skubbe et potentielt problem væk, til det blev virkelighed. 

Når det er sagt, så har han sådan set gjort ét og sagt noget andet - han ved jo godt, at ubeskyttet sex kan føre til graviditet, og at han ikke har ret til at påtvinge dig en abort - og da du nu ER blevet gravid, må han tage konsekvensen af ikke at have gjort noget for at undgå det. 

Men øv, hvor er det en ærgerlig måde at indlede en graviditet og et nyt barns liv på. 

Anmeld

23. maj 2013

Diana2013

Et råd brug beskyttelse !!! I har selv bragt jer i denne svære situtation!

Anmeld

23. maj 2013

Masig

Anonym skriver:

Må ærligt indrømme jeg synes det er dybt uansvarligt ikke at bruge beskyttelse, når man ikke er enige om hvorvidt man skal have barn eller ej. Abort skal IKKE bruges som prævention, det er et liv man gambler med, og jeg synes det er meget umodent af jer ikke at tænke over konsekvenserne af manglende prævention. 

Når det er sagt, så er det jo op til dig hvad du vil, og manden burde støtte dig uanset hvad nu hvor han selv har valgt at have sex uden beskyttelse....

Anmeld

23. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis han har vidst at i ik brugte bekyttelse, må han jo tage koncekvensen af sine/ jeres handlinger.

Og det samme gælder jo endelig også dig! Du ka endten vælge at beholde barnet mod hans ønske og risiker at han går fra dig. Du ka også vælge at få en abort, som du evt vil fortryde resten af dit liv.

Det er kun dig der i sidste ende ka vudere om du evt ka klare at være alenemor til 2, eller om du ka tilgive ham for at presse dig til en abort. Vh stine

Anmeld

23. maj 2013

C-Dog

Holy shit. Håber da bestemt i bliver lidt klogere inden i skal lære jeres datter om præventation. Kan lige forstille mig det "Præventation behøver man ikke, du kan bare få en abort." Okay mor og far" Not cool! Det er et lille liv man skal starte eller slutte. At lege gud er ikke ok. I min verden er det i har gang i dybt gak gak og kun noget jeg ville forvente af snotdumme og uintelligente mennesker. Håber virkelig i tar livet som voksne med et sexliv meget mere seriøst fremover.

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

han er udemærket klar over at det var ubeskyttet, derfor føler jeg også han må tage det ansvar der følger med.

mener heller ikke man kan lege gud!

ja kan kun give jer ret i det er uansvarligt, og må tage de konsekvenser der følger med. for mig er det et ønskebarn og det ved jeg det også bliver for ham når det først kommer til verden. men bliver kedeligt og gå igennem en graviditet hvor min kæreste føler jeg har presset noget ned over hovedet på ham, men igen så vidste han chancen var der og hvis han virkelig ikke ville det måtte han beskytte sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.