Er han for langsom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

LilleLene

Sørens skriver:

Ååh er sgu lidt bekymret for min lille mand! Ved ikke om jeg egentlig behøver være det....hjælp piger?

Han er 9 mdr + et par dage og han kan stadig hverken krybe, kravle eller vippe på alle 4? Han kan dreje om sig selv...presse sig baglæns, vende fra ryg til mave og omvendt og han sidder VIRKELIG flot. Men burde han ikke snart kunne enten krybe, kravle eller gumbe på numsen?

Jeg ved godt man siger at alle børn er forskellige og "det kommer nok" men kan ikke lade være med at bekymre mig lidt.

Nå piger? Skal jeg bare slappe af og stikke piben ind ?

der er 1 dags foreskel på min søn og min venindes datter

hun begyndte at kravle den dag hun blev 10 mdr, samme dag begyndte min søn at gå

Der er super meget foreskel, så nej han er ikke bagud eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

nielsen80

Det er faktisk lidt sjovt, det kunne havde været mig, der havde skrevet det indlæg. I følge min SP er gennemsnittet for danske babyer, at de kravler ved ni måneders alderen - nogen lidt før, nogen lidt efter - så nej, dit barn er ikke engang til den langsomme side endnu, men fuldstændig normal. Det er bare oftest de hurtige, man hører om.

Mht at ligge på maven er det selvfølgelig vigtigt, men det er altså ikke alt. Det at han ikke kravler, er højst sandsynligt mere et udtryk for hans personlighed og måde at gøre tingene på. Min datter har ikke travlt med noget, hun er god til at koncentere sig om det, hun er i gang med, hun pludre meget og tænker lidt, at hun ikke har behovet for at kravle, da hun faktisk har det rigtig godt, der hvor hun nu er. Måske det også forholder sig sådan med din søn?

P.s jeg har dog dage ligesom dig, hvor jeg er virkelig bekymret

Anmeld

23. maj 2013

Masig

nielsen80 skriver:

Det er faktisk lidt sjovt, det kunne havde været mig, der havde skrevet det indlæg. I følge min SP er gennemsnittet for danske babyer, at de kravler ved ni måneders alderen - nogen lidt før, nogen lidt efter - så nej, dit barn er ikke engang til den langsomme side endnu, men fuldstændig normal. Det er bare oftest de hurtige, man hører om.

Mht at ligge på maven er det selvfølgelig vigtigt, men det er altså ikke alt. Det at han ikke kravler, er højst sandsynligt mere et udtryk for hans personlighed og måde at gøre tingene på. Min datter har ikke travlt med noget, hun er god til at koncentere sig om det, hun er i gang med, hun pludre meget og tænker lidt, at hun ikke har behovet for at kravle, da hun faktisk har det rigtig godt, der hvor hun nu er. Måske det også forholder sig sådan med din søn?

P.s jeg har dog dage ligesom dig, hvor jeg er virkelig bekymret

Vores børn får nok aldrig stress hehe....

Anmeld

23. maj 2013

nielsen80

Masig skriver:

Vores børn får nok aldrig stress hehe....

Hihihihi nej det tror jeg heller ikke.

Karla er dog begyndt at komme op i kravlestilling, når hun ligger maven af os - det hjælper jo nok heller ikke udviklingen, at man har klinker og trægulve i de fleste danske hjem. Men mon ikke det kommer på et tidspunkt, har trods alt aldrig hørt om sunde børn, der møvede sig baglæns i skole

Anmeld

23. maj 2013

Masig

nielsen80 skriver:

Hihihihi nej det tror jeg heller ikke.

Karla er dog begyndt at komme op i kravlestilling, når hun ligger maven af os - det hjælper jo nok heller ikke udviklingen, at man har klinker og trægulve i de fleste danske hjem. Men mon ikke det kommer på et tidspunkt, har trods alt aldrig hørt om sunde børn, der møvede sig baglæns i skole

Selvfølgelig kommer det, det er bare svært at have tålmodighed som forældre hehe... Fabian kan også komme i kravlestilling når han ligger over vores ben, men ikke på gulvet. Det er som om det er ubehageligt for knæene, for han vil simpelthen ikke, hvis vi prøver at få ham op, strækker han benene så han ligger fladt på maven.... Til gengæld vil han meget gerne op og stå og er også begyndt at øve sig i at rejse sig op ad ting...

Anmeld

23. maj 2013

Merii

Børn er så forskellige min søn er 6 måneder og kravler står på alle 4 og rokker men kan simpelthen ikke sidde hellere ikke med støtte

Anmeld

23. maj 2013

Sofia24

Sørens skriver:

Ja lige præcis...er lidt bange for at jeg selv har "ødelagt" det! nå men kan jo ikke lave om p det nu. Nej han kan ikke selv komme op i siddende stilling. Men han NÆGTER at ligge på maven, medmindre han selv lægger sig ned! Så bliver han gerne liggende i 10-15min.

TAK for dit indlæg

Skulle netop selv til at oprette en lignende tråd, men kom forbi din og VUPTI - fik svar på alle mine egne tanker!

Har en datter på 9 1/2 måned som er præcis som du beskriver din dreng! NÆGTER at ligge på maven og har altid gjort det, bliver først sur (jeg lader hende ligge lidt endnu), men derefter helt ulykkelig ked af det og så tager jeg hende altså op igen Vi fik sågar undersøgt om hun fejlede noget rent fysisk pga hun blev så ked af det af at ligge på maven!

Vi har trænet hende nøjagtig som vi har gjort vores dreng som er præcis 2 år ældre end lillesøster - og han elskede at ligge på maven!! Han kravlede først som 11-12 mdr gammel og gik da han var 14 mdr...

Til gengæld har min datter været noget hurtigere rent fin-motorisk og til at spise selv, drikke pænt af kop osv end vores dreng!

Så børn er vel bare så forskellige når det kommer til stykket - også selvom det er en 2-er i vores tilfælde (som ofte har lidt mere fart på)...

Igen - tak for dit indlæg, jeg fik i hvert fald ro i mit sind igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.