Er han for langsom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.571 visninger
16 svar
5 synes godt om
23. maj 2013

Sørens

Ååh er sgu lidt bekymret for min lille mand! Ved ikke om jeg egentlig behøver være det....hjælp piger?

Han er 9 mdr + et par dage og han kan stadig hverken krybe, kravle eller vippe på alle 4? Han kan dreje om sig selv...presse sig baglæns, vende fra ryg til mave og omvendt og han sidder VIRKELIG flot. Men burde han ikke snart kunne enten krybe, kravle eller gumbe på numsen?

Jeg ved godt man siger at alle børn er forskellige og "det kommer nok" men kan ikke lade være med at bekymre mig lidt.

Nå piger? Skal jeg bare slappe af og stikke piben ind ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

HeidiØ

Sørens skriver:

Ååh er sgu lidt bekymret for min lille mand! Ved ikke om jeg egentlig behøver være det....hjælp piger?

Han er 9 mdr + et par dage og han kan stadig hverken krybe, kravle eller vippe på alle 4? Han kan dreje om sig selv...presse sig baglæns, vende fra ryg til mave og omvendt og han sidder VIRKELIG flot. Men burde han ikke snart kunne enten krybe, kravle eller gumbe på numsen?

Jeg ved godt man siger at alle børn er forskellige og "det kommer nok" men kan ikke lade være med at bekymre mig lidt.

Stik du bare piben ind igen, du!

ALLE børn er forskellige - jeg kan fortælle dig at min søn begyndte at "trække sig frem af" da han var 9½ mdr. Kravlede omkring 10 mdrs alderen - og gik da han var 15 mdr.

Men man synes bare altid man er omgivet af andre som har usandsynligt hurtige børn Husker selv min frustration, hehe, så kan sagtens følge dig.

Anmeld

23. maj 2013

Masig

Sørens skriver:

Vores søn er 10 mdr og han gør heller ingen af de ting endnu... Vi har en ide om at han slet ikke kommer til at kravle før han går, for han nægter konsekvent at være i kravlestilling eller prøve at komme fremad... Han skubber sig baglæns og ellers sidder han bare og brokker sig indtil vi tager ham og går rundt med ham 

Anmeld

23. maj 2013

FruK

Stik piben ind!! 

Alle børn er forskellige og det skal nok komme. Men jeg forstår godt at du spekulerer over det - det gjorde jeg selv med min søn.

Han var 10 måneder da han startede i vuggestue og han kunne hverken det ene eller det andet. Faktisk fuldstændig som du beskriver din.

Da han blev et år begyndte alle at spørge om han så kunne gå... NEJ, det kan han ikke!! 

Efter 14 dage i vuggestuen begyndte han at skubbe sig frem på maven. Han lærte i øvrigt aldrig rigtig at kravle, men skubbede sig frem på numsen i stedet. Han var 14 måneder da han begyndte at gå lidt.

Og i dag er han en helt almindelig 10-årig, der hopper, springer og spiller fodbold.

Forleden da hans lillesøster vendte sig fra ryg til mave 4,5 måned gammel, fortalte jeg ham, at han var 6,5 måned da han kunne det - og at han i det hele taget bare ikke var så hurtig til at det der. Til gengæld var han god til nogle andre ting. 

Anmeld

23. maj 2013

MariaKyedDK

Sørens skriver:

du skal ikke være bekymret, og slet ikke når han kun er 9 måneder

det kan være han slet ikke kommer til at kravle eller noget , før han rejser sig op og går i stedet for.

det gjorde min søn, han kravlede aldrig, Men han Lærte at gå da han blev 1 år

har en veninde , hvis søn ikke kan gå endnu, han er 1 år og 7 måneder, og kan ik gå endnu, han har lige fået dren i ørene , for at se om det kan hjælpe ham..

børn er så forskellige

Anmeld

23. maj 2013

effie

du har nok lavet den fejl at du har trænet ham i at sidde, og sat ham op istedet for at lade ham ligge ned.  og ja det er fristende,

for jo det er i den sene ende, men det skyldes nok at han sidder, kan han selv komme op i sidende stilling.

Anmeld

23. maj 2013

LR85

Sørens skriver:

Ro på!! 

Dit barn er helt normal. 

Min dreng kravlede først da han var 13 måneder og gik da han var 16 måneder. Og han er fuldstændig normalt udviklet og velfungerende. 

Anmeld

23. maj 2013

emsaroto

Altså min nevø er lige fyldt et år, og er først lige begyndt at kravle  

Børn er heldigvis ligeså forskellige som vi voksne er forskellige Det kommer når han er klar. 

Anmeld

23. maj 2013

Sørens

effie skriver:

du har nok lavet den fejl at du har trænet ham i at sidde, og sat ham op istedet for at lade ham ligge ned.  og ja det er fristende,

for jo det er i den sene ende, men det skyldes nok at han sidder, kan han selv komme op i sidende stilling.

Ja lige præcis...er lidt bange for at jeg selv har "ødelagt" det! nå men kan jo ikke lave om p det nu. Nej han kan ikke selv komme op i siddende stilling. Men han NÆGTER at ligge på maven, medmindre han selv lægger sig ned! Så bliver han gerne liggende i 10-15min.

Anmeld

23. maj 2013

baby012

Bare rolig  

min svigerindes baby kravlede ikke før han var et år  

og gik ikke før han var to.. og her som tre årig snakker han stadig ikke, han fejler altså ikke noget ., han har bare sit eget tempo  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.