Har svært ved at holde hovedet (5 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2013

Annette A

DitteFisk skriver:

Det lyder som en god ide - hellere udnytte systemets muligheder for at få undersøgt sine børn grundigt, så vi kan sove trygt hehe.

Han har altid været meget urolig i kroppen og forklaringen herpå kan være, at den lave muskelspænding gør, at han ikke automatisk får de almindelige impulser fra krop til hjerne om at kroppen skal holde sig vågen selv når den er i ro.. derfor er han nødt til at sidde uroligt for at holde kroppen igang. Derfor er han heller ikke ligeså stærk i musklerne som andre - specielt i hans grundholdning - altså nakke (oprejsthed). Han kan feks stadig ikke løfte nakken fra gulvet i liggende stilling.. 

Det lyder da ikke nemt for ham. Kan han det afhjælpes med træningen på sigt eller er det noget der altid vil forfølge ham?

Ja der er meget man ikke kender til som kan være galt. Og som du skrev tildligere, så var din SP ikke opmærksom nok og min er ekstra ekstra opmærksom. Men ja så må man jo hellere være lidt for meget end lidt for lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Wik

Christina A skriver:

Hej

Tak for dit rigtig gode svar. Nu du skriver det med fysioterapeut/kiropraktor har jeg faktisk bemærket her til aften at hun siden hun  begyndte at holde sit hoved oprejst har en tendens til at hæle det mod venstre skulder. Har tænkt det bare var fordi hun endnu ikke mestrede kunsten helt at holde hovedet, men er faktisk blevet i tvivl om hun i virkeligheden har en låsning eller noget andet der gør at hun ligger hovedet lidt på skrå hver gang hun er oprejst.

Så nu har jeg skrevet til SP,en  for at høre hvad jeg bør gøre. Man ser intet til det ellers. Hun triller fint fra ryg til mave og omvendt og er blevet meget aktiv og trilller rundt i hele stuen, men der er altså det med hovedet så måske har du ret i at noget hæmmer hende i hendes udvikling der. Har det skidt med at det først går op for mig nu at noget måske generer hende, men da hun jo ikke virker ked af det eller generet har jeg ikke tillagt det betydning. Hun er jo meget tilfreds og glad det meste af tiden.

Nå men håber da det kan afhjælpes så og tak for det gode råd som satte tankerne lidt igang.

Det er jo heller ikke sikkert der er noget, men min lille niece have en låsning, så man ved jo aldrig. Det er ihvertfald rart at være på den sikre side  Rigtig meget held og lykke med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.