Hej jeg har en lille pige på 5 mdr, hun bliver 6 mdr d. 12 juni. Hun har hele tiden været lidt bagefter med sin mototriske udvikling og var også lidt længere om at holde sit hoved når hun lå på maven. Vi har en en SP som er meget nøjeregnende med hvornår babyer skal kunne hvad og der var tale om en motorikkonsulent, hvis hun ikke havde fået det lært indenfor 14 dage efter hun havde været på besøg sidst. Men heldigvis fik vores pige styr på det en halv uge inden denne tidsfrist udløb.
Jeg stresser hele tiden over hun skal nå at have styr på de ting en baby skal kunne set udfra måneder og nu har hun så fået styr på at komme fra ryg til mave og omvendt og prøver lidt at skubbe sig fremad også. MEN, det store men er at hun stadig ikke har helt styr på sit hoved, når man holder hende. Ligesom hun taber det lidt og det dingler en smule hvis man kan sige dette og sidde i en højstol kan hun slet ikke. Nu har jeg set en af mine venners børn på facebook som er født 14 dage efter hende, som sidder ligeså sikkert i en højstol og spiser og nu tænker jeg bare. Åh nej, så begynder SP nok med det. Jeg synes jo bare barnet skal tage det i sit tempo og ved udemærket også man ikke skal sammenligne børn. Tænker også måske også det har betydning hun blev født 14 dage før termin og den tid skal trækkes fra hendes reelle udviklingsalder, hvor barnet på facebook er født 14 dage over termin.
Men er bare ked af og træt af at stresse over hendes udvikling ,hvis det er grundløst men vil vil høre hvad I andre har oplevet/oplever med jeres babyer med hensyn til at holde hovedet mellem 5-6 mdr. Har i forvejen to drenge som altid har været hurtige motorisk og derfor har jeg aldrig tænkt over hvilket tempo det skulle ske i. 
Anmeld