Melder mig ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

AlberteSophie

livhemdrup skriver:

Min søn sover max 1,5 time i løbet af dagen men vågner stadig mindst hver tredje time om natten så har desværre ingen råd. Han er dog kun 4 måneder. Men føler med dig. Det kan blive en smule frusterende 

Ja, det lyder til du har det en del værre. Min er trods alt i dagpleje fra 8-14, så der har jeg det jo ikke så hårD med hende.

øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

AlberteSophie

Janni. skriver:

Du skriver hun skal have lagt dræn om 1 mdr, det kan sagtens være dem der generer. Har du prøvet at hæve hendes hovedgærde lidt når hun sover?

Jeg har hævet de hovedetgærde. Og lagt en håndklæde under madrassen i barnevognen. 

Kan de godt genere så meget? :/

Anmeld

21. maj 2013

Fenja09

AlberteSophie skriver:

dette er skrevet i dyb frustration og med håber om hjælp! 

JEG ELSKER MIN DATTER HØJERE END NOGET ANDET, - vil virkelig gå igennem hvad som helt for hende. Hun er fantastik både dag og nat! 

Men men men, hun skriger, gider ikke sin modermælk erstatning længere og det væreste ved det hele hun sover MAX 1 time til sammen om dagen. (sover dog fra 19.30 til 06.30 ca, meD en natte flask). 

Hun startet i dagpleje den første maj, alt er gået over alt forventning og jeg er startet i dagpleje.

hun har væske i sine små øre og skal ha lagt dræn om 1 mdr ca, udover det er en lille tand dukket op.

hvad dævlen kan jeg gøre for at hun ikke er så ked og evt vil sove lidt mere i dagtimerne? Og hvad mon der driller?

hun er forresten 8 mdr her den 11/6

ALLE SVAR TAGES IMOD MED KYS HÅND!

Da min datter var helt lille og til hun var omkring 1 år tog hun også kun power naps. Men da hun så startede i dp begyndte hun langsomt at sove længere til middag. Tror det er meget forskelligt fra barn til barn - og du nævner også at hun har væske i ørerne, som også kan genere rigtig meget. Især når de ligger ned. Mon ikke du ser en lille ændring efter hun har fået lagt dræn?!

Hvis du tror det er ørerne så vil jeg anbefale dig at ringe til ørelægen og sige at det går meget ud over hendes søvnmønster og hendes vågne timer - så vil du højest sandsynlig komme til før. Du kan også bede om at få en tid for at se om de kan udskrive noget smertestillende/antibiotika som måske kan tage noget af det der genere indtil i skal ind om 1 måned.

Synes det er vigtigt at du konsultere en læge hvis du vil give smertestillende - evt. også for tænder. Man kan på apoteket få noget bedøvende til at smøre på gummerne, som kan tage noget af kløen. Du kan også købe en rangle der kan ligges i køleskabet og så kan hun gnide gummerne med den.

/Fenja

Anmeld

21. maj 2013

M&N

Har ingen gode råd, men årh, hvor lyder det dybt frustrerende. 

Håber du finder en løsning så du kan få din lille glade pige tilbage!

Der er ikke noget værre end når ens lille baby er ked af det.

Kæmpe kram til dig, det har du vist brug for. 

Anmeld

21. maj 2013

EnSødMor

AlberteSophie skriver:

dette er skrevet i dyb frustration og med håber om hjælp! 

JEG ELSKER MIN DATTER HØJERE END NOGET ANDET, - vil virkelig gå igennem hvad som helt for hende. Hun er fantastik både dag og nat! 

Men men men, hun skriger, gider ikke sin modermælk erstatning længere og det væreste ved det hele hun sover MAX 1 time til sammen om dagen. (sover dog fra 19.30 til 06.30 ca, meD en natte flask). 

Hun startet i dagpleje den første maj, alt er gået over alt forventning og jeg er startet i dagpleje.

hun har væske i sine små øre og skal ha lagt dræn om 1 mdr ca, udover det er en lille tand dukket op.

hvad dævlen kan jeg gøre for at hun ikke er så ked og evt vil sove lidt mere i dagtimerne? Og hvad mon der driller?

hun er forresten 8 mdr her den 11/6

ALLE SVAR TAGES IMOD MED KYS HÅND!

Årh hvor ser hun bare sød ud, den lille Alberte!

Hvor kan jeg godt sætte mig ind i din situation, men som sagt der ligger et spring omkring de 8 måneder, og ellers kan det være bisserne der driller, vores pige sover også godt i perioder men andre gange sover hun næsten aldrig om dagen. Men jeg er begyndt at køre hende rigtig træt, lege med hende så meget som muligt, få hende til at kravle rundt hele tiden, så hun rigtigt bliver træt. 

Håber i finder en løsning. 

Anmeld

21. maj 2013

AlberteSophie

Fenja09 skriver:

Da min datter var helt lille og til hun var omkring 1 år tog hun også kun power naps. Men da hun så startede i dp begyndte hun langsomt at sove længere til middag. Tror det er meget forskelligt fra barn til barn - og du nævner også at hun har væske i ørerne, som også kan genere rigtig meget. Især når de ligger ned. Mon ikke du ser en lille ændring efter hun har fået lagt dræn?!

Hvis du tror det er ørerne så vil jeg anbefale dig at ringe til ørelægen og sige at det går meget ud over hendes søvnmønster og hendes vågne timer - så vil du højest sandsynlig komme til før. Du kan også bede om at få en tid for at se om de kan udskrive noget smertestillende/antibiotika som måske kan tage noget af det der genere indtil i skal ind om 1 måned.

Synes det er vigtigt at du konsultere en læge hvis du vil give smertestillende - evt. også for tænder. Man kan på apoteket få noget bedøvende til at smøre på gummerne, som kan tage noget af kløen. Du kan også købe en rangle der kan ligges i køleskabet og så kan hun gnide gummerne med den.

/Fenja

tak for svar.

jeg er stor modstander af at "proppe" børn med unødvendig piller, selvfølgelig skal de da have det hvis de har ondt mm. Men så vidt muligt undgåes. Så når jeg siger at jeg overvejer en panodil til hende, så kan du godt se hvor langt vi er kommet ud /: øvøv

jeg har i dag kontaktet ørelægen, med et svar retur "du må bide i det sure æble, han vil ikke ligge børn under 8 mdr i narkose". Så der er ikke meget hjælp at hente der. overvejer en ny ørelæge, med håber om at komme før til, men så skal vi igennem nye undersøgelser og det er jo lige fedt /: 

jeg har købt en bidering der skal på køl, så håber den måske hjælper lidt.

Anmeld

21. maj 2013

AlberteSophie

MorTilMalucca skriver:

Har ingen gode råd, men årh, hvor lyder det dybt frustrerende. 

Håber du finder en løsning så du kan få din lille glade pige tilbage!

Der er ikke noget værre end når ens lille baby er ked af det.

Kæmpe kram til dig, det har du vist brug for. 

Tusind tak 

Ja det er sku ben hårdt

Anmeld

21. maj 2013

Mettefpigen

Det er nok tænderne der driller..... Har du prøvet cremen du kan købe på apoteket???... Her sov han også ca 1 time iløbet af dagen og ca 20-05 eller 06 med et par vækninger om natten på det tidspunkt, så synes det lyder okay med søvnen...

Anmeld

21. maj 2013

AlberteSophie

Frk-S skriver:

Årh hvor ser hun bare sød ud, den lille Alberte!

Hvor kan jeg godt sætte mig ind i din situation, men som sagt der ligger et spring omkring de 8 måneder, og ellers kan det være bisserne der driller, vores pige sover også godt i perioder men andre gange sover hun næsten aldrig om dagen. Men jeg er begyndt at køre hende rigtig træt, lege med hende så meget som muligt, få hende til at kravle rundt hele tiden, så hun rigtigt bliver træt. 

Håber i finder en løsning. 

Hehe, tak. Det er jeg glad for. Der er intet bedre for en mor end at hører godt om sine børn

det er ikke sjovt ihvertfald, og slet ikke nu hvor jeh er startet op på arbejde. 

Vi har en sanse gynge hængene i stuen, sim vi bruger rigtig fliligt, hvilke hun også bliver møg træt af. desværre er det ikke altid at den er en hjælp tiL at overgive sig til søvnen!

jeg håber lidt på et tigerspring, det kommer de jo over. Tænk hvis jeg skal være mor til en skrige "unge" i 18år, så får jeg da grå hår alt for tidligt 

Anmeld

21. maj 2013

Fenja09

AlberteSophie skriver:

tak for svar.

jeg er stor modstander af at "proppe" børn med unødvendig piller, selvfølgelig skal de da have det hvis de har ondt mm. Men så vidt muligt undgåes. Så når jeg siger at jeg overvejer en panodil til hende, så kan du godt se hvor langt vi er kommet ud /: øvøv

jeg har i dag kontaktet ørelægen, med et svar retur "du må bide i det sure æble, han vil ikke ligge børn under 8 mdr i narkose". Så der er ikke meget hjælp at hente der. overvejer en ny ørelæge, med håber om at komme før til, men så skal vi igennem nye undersøgelser og det er jo lige fedt /: 

jeg har købt en bidering der skal på køl, så håber den måske hjælper lidt.

Jeg ved ikke hvilke "regler" der er for narkose når det ikke er livsnødvendigt, men tror også det er godt nok at du venter tiden ud til hun er de 8 måneder, selvom det føles som en uendelighed når din datter er generet af det. Kunne jo også være at han ville have set hende og givet hende noget antibiotika. Min datter har været igennem sammen tur, dog var hun 19 måneder da hun fik lagt dræn.

Hvis du overvejer Panodil så ring til egen lægen og hør hvor meget du må give hende, så det bliver givet efter hendes vægt. Jeg er heller ikke meget for at give smertestillende - og gav heller ikke noget da Alberte fik tænder, men vi købte bedøvende creme til gummerne. Det er ganske uskadeligt.

Håber snart hun får det bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.